Heerlijke wandelingen - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Heerlijke wandelingen - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Heerlijke wandelingen

Door: rusi

18 Mei 2010 | Canada, Nanaimo

Zaterdag 15 mei zijn we vrij vroeg vanuit West Victoria vertrokken en gewoon op het gevoel van Simone via een andere route dan de heen weg ( die was immers door de stad) naar de highway gereden. Zo hoefden we mooi niet door die drukte en langs al die verkeerslichten, bovendien moet je ontzettend goed opletten want je bent de afslag zo voorbij. Als we onderweg zijn besluiten we om bij Duncan de afslag te neme naar het Cowichan Lake het schijnt daar wel mooi te zijn. Halverwege ziet Ruud dat er een visplaats is aan de rivier ( tenminste dat staat op het bordje) nou we hebben veel gezien en lang langs de rivier gereden maar geen plek gezien waar hij kon vissen. Alle zij weggetjes gaan naar huizen toe of het lijkt een gewone weg en dan loopt ie alsnog dood. Ik denk dat we zeker een 15 km terug gereden hebben voordat we de weg waar we oorspronkelijk op reden om naar dat meer te gaan weer opreden. Het was wel een mooi ritje hoor en je ziet hele leuke plekjes met mooie en minder mooie huizen. We nemen de grote weg weer en gaan richting het meer, daar zijn we uiteindelijk niet naar toe gegaan. We kwamen een dorpje tegen daar zijn we doorheen gereden hebben daar ook een meertje gezien en vonden het wel welletjes. Terug naar de highway waar we via Nanaimo verder naar het noorden rijden om bij Parksville een camping op te zoeken. Onderweg eerst nog even boodschappen gedaan en daar een gebraden kip mee genomen die we verderop aan het strand op een grote boomstam heerlijk hebben opgegeten , wie heeft het zo’n uitzicht vanaf de lunch tafel.
Nadat we de camper op Parry’s RV Park hebben neergezet zijn we een stuk gaan wandelen, eerst door een woonwijk waarna we uitkomen bij een stuk bos en als we hier door heen gelopen zijn komen we uit bij de kust. Even kijken of er nog speciale vogels te zien zijn maar het houd op met een paar ganzen dus gaan weer terug. Als we weer de woonwijk ingaan staan we te kijken bij een huis dat te koop staat en daar staan een paar herten in de tuin lekker aan het lange gras te eten. Terug op de camping wordt het vuurtje weer opgestookt om het vlees en een stukje vis op te braden en als de magen gevuld zijn kunnen we nog een hele tijd bij het vuur zitten. Na een tijdje komen er tussen de bomen 2 herten op nog geen 10 meter bij ons vandaan de camping op. Leuk gezicht is dat hoe ze een beetje schuchter om zich heen kijkend toch aan het grazen gaan, mooie afsluiting van de dag.

Zondag 16 mei niet zo heel vroeg weg want we hebben een skype afspraak met Aaike, eerst lukte het niet ook hier is de verbinding niet geweldig ( op de foto’s moet dus nog steeds gewacht worden ) Maar als we het alleen bij bellen houden gaat het redelijk en we hebben lekker een half uurtje zitten bijkletsen. Daarna alle tanken van de camper even legen en weer op pad, bij Qualicum is we een mooi plekje aan het water en daar zien we ook een Bald Eagle vliegen wat is dat een machtig gezicht als dat beest boven je draait, nog wat schelpen gezocht een bakkie gedaan en weer verder. Bij Campbell River de afslag naar Gold River genomen en zo rijden we het Strathcona park in met de vele meren en rivieren. Wederom een mooi rit waar we nog even een afslag nemen om naar een recreatie plaats te gaan aan het water, 4 km zou het duren maar al wat we tegen kwamen was een brug waar ze aan het werk waren en wij hadden nou niet het idee dat we verder konden. Dus daar op de bouwput maar gekeerd en terug gereden naar de doorgaande weg. Aan het Buttle Lake is een campground , zonder luxe voorzieningen de wc is zo’n gat in de grond met een pot erop dat dan weer wel zodat je het niet over je schoenen doet , en daar gaan we staan op een mooi plekje met uitzicht op het meer. Ruud gaat nog even hengelen en ik ga er lekker bij zitten met een boekje maar na een tijdje is Ruud het zat als hij niets vangt en we besluiten een stuk te gaan lopen. Als we terug gaan naar de camper zien we weer een Bald Eagle, deze gaat net naar zijn nest toe en zo zien we hem diverse keren langs komen. De beren teller is even gestopt bij 15 maar die van de roofvogels gaat aardig omhoog. Tijdens het wandelen begint het te regenen tjonge we hebben kou en sneeuw gehad maar nu dus ook de regen, terug naar de camper dus. Het ziet er naar uit dat het binnen koken en eten wordt maar om een uur of half 8 wordt het weer droog en gaan we toch weer lekker naar buiten om een vuurtje te stoken en te eten.

Maandag 17 mei vanaf het Buttle Lake rijden we naar Gold River, onderweg zien we dat er diverse wandelingen zijn maar die bewaren we voor de terug weg we moeten n.l. deze route ook weer terug nemen. Hebben we het gister nog gehad over de stilstaande beren teller, vandaag hebben we er weer een gezien dus 16 in totaal. Als we bij het eind van de weg zijn kijken we daar even in de haven, er vertrekt daar van alles je kan er met een vliegtuigje naar een vis of wandelplek gevlogen worden en wij denken dat ze zo ook wel naar hun werk plek gebracht worden. Er liggen ook allemaal boomstammen in het water die dan met een klein bootje weggeduwd worden naar de juiste plaats, op de kant worden deze stammen van de vrachtwagens afgehaald en geschild. We gaan de weg dus weer terug zien een paar herten en stoppen bij een waterval waar we ons ontbijt nuttigen, erg leuk dat gekletter van het water en hoewel het een graad of 18 is lijkt het daar wel kouder door de waterdamp die er vanaf komt.
Bij de volgende stop gaan we een wandeling maken, nou ja het werd meer een klim. Eerst komen we een bruggetje tegen die niet zo stevig lijkt, de gaten vallen erin en er zitten diverse planken los. Maar Ruud test het even en we kunnen er overheen en vanaf de brug kon ik weer een paar mooie foto’s maken. Het eerste stuk dat gaat nog wel het is af en toe wel moeilijk om het pad te zien maar het is te doen tot we voorbij een info punt gaan en daar niet goed lezen!! Want we zijn dus het pad opgegaan voor de hikers nou en dat zijn wij nog lang niet hoor! Maar ja dat wisten we toen nog niet dus we zijn wel een stuk door gegaan totdat ik het te gek vond en toen zagen we dus op de terug weg dat we de verkeerde kant op waren gegaan. Dan nog maar even een stuk de goede kant op maar ook daar moesten we flink klimmen en zoeken naar het juiste pad dat we maar terug gegaan zijn naar de camper. Alles weer ingeladen en weer verder, na ongeveer een kwartier zagen we weer een trail dus weer eruit en gaan lopen. Ik zei wel tegen Ruud als we weer zo moeten klimmen en klauteren dan ga ik terug , maar dat viel mee het was een redelijk pad dat wel flink omhoog ging en waar we niet wisten waar we uit zouden komen. De hele wandeling was n.l. 5 km maar je kon ook kortere stukken en dat hebben wij gedaan. Toen we na een flinke klim en een daling bij de rivier kwamen zijn we daarna weer terug gegaan en hadden we bij terug komst toch 1 ½ uur gelopen plus bij de vorige een uur dus we hebben de beweging wel weer gehad voor vandaag.
Als we weer rijden besluiten we dat we gewoon doorgaan naar Tofino, het regent inmiddels wel en dat is wel gek hoor want zolang hebben de ruitenwissers nog niet aangestaan. Het is een flinke rit die we nog voor de boeg hebben en bij Port Alberini zitten we nog te twijfelen, gaan we door of zoeken we hier een camping. We zijn door gegaan en het viel met de regen reuze mee, hoe verder we reden hoe minder regen en dat was wel lekker. Zeker nu de weg van de ene slinger in de andere overgaat wel een mooi gezicht hoor al die bomen en dan weer een meer er tussen door waar de bewolking zo laag hangt. Bij Tofino aangekomen eerst een rondje gereden en toen naar de camping, binnen eten maken het is al laat. Dan nog even over het strand en terug naar de camper, het was een lange dag vandaag maar wel weer een mooie.

• 19 Mei 2010 - 08:24

Papa En Mama:

goede morgen na drie dagen weer eens een verslag van een paar dagen gelezen en de fotos bekeken erg mooi
    en fijn dat alles goed gaat met jullie we genieten er van veel plezier verder en tot horens groetjes van ons en een dikke pakkert xxxxx

• 19 Mei 2010 - 10:47

Teun En Gre:

het hele verhaal weer gelezen.dit is genieten he?mooie foto?s nog een hele fijne tijd.
    groetjes van ons.

• 19 Mei 2010 - 15:57

Wendy:

Goede avond (hier dan),bij jullie is het nog ochtend.
    Maar ik had weer een hoop te lezen en foto's te bekijken, mooi hoor weer allemaal.
    Nou geniet lekker en we horen weer.

Dikke kus

• 19 Mei 2010 - 16:58

De Blokkers:

he simoon en ruudje jullie hebben het wel heerlijk daar he?
    net genoten van een heerlijk reis verslag.
    Wat een prachtig beest die
    bald eagle echt wel.
    en een heerlijk ontspannen indruk dat maken de fotos zeker.volop genieten lekker hoor.
    het is hier heerlijk weer. En voor zxover ik kan zien doet Aaike het prima ze ziet er goed en gezond uit.
    ben vandaag naar wognum geweest voor een vergadering met aansluitend,
    een team building in volendam.
    we hebben met het hele team paling staan roken . echt wel leuk hoor.
    ben nu net thuis en ga straks een broodje zelf gerookte paling eten.
    \Dus dat wordt voor mij ook genieten.
    nou jullie zijn weer bij
    tot schrijfs.
    liefs de blokkers.

• 20 Mei 2010 - 01:58

Evelyn:

zo te lezen en te zien hebben jullie het geweldig naar jullie zin.
    see you next week.

• 20 Mei 2010 - 15:09

Joke:

Hoi luitjes
    Simone nou moet je nog werken ook op je vacantie
    als verslageefster pet je
    af hoor
    wat een mooie fotos
    hebben jullie ook al
    beren broodjes zien smeren?
    blijven genieten jullie
    hebben nog even

groetjes

• 20 Mei 2010 - 18:18

Willy:

nu ben ik bij barry en marina en lees alles plus de fotos bekeken,jaloers,niet echt hoor maar je snapt wel dat ik kwijl.
    het is allemaal prachtig.
    nou, geniet nog met volle teugen.en straks de groetjes aan fam. vandenberg,p.s.is het nog wat geworden met die verrekijker?

• 26 Mei 2010 - 21:33

Annemieke:

Hey lui ik geniet van deze foto's en wat een verslag weer ppfffff veel leesvoer hoor.
    kus van ons