Weer op het vaste land - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Weer op het vaste land - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Weer op het vaste land

Door: rusi

20 Mei 2010 | Canada, Osoyoos

Dinsdag 18 mei, Wat horen we nu toch op het dak van de camper? Ja hoor regen nou ja misschien stopt het straks. Maar nee hoor als we Tofino ingaan moeten we er toch echt aan geloven en gaat de regencape aan, jeetje nu zijn we echt van die toeristen! We hebben een rondje gelopen en nog even gekeken bij het walvis spotten maar het zicht en het weer is niet best dus we doen het niet. Eerder hadden we gekeken om met een bootje de Grizzley’s te gaan spotten maar dat was zo duur dat werd ons te gek. We zoeken de camper weer op en stoppen bij het regenwoud, daar eerst even een bakkie gedaan met de hoop dat de regen wat minder zou worden, maar nee hoor. Dus weer de regenjas aan en de ronde gelopen, wat een joekels van bomen staan er tussen. We gaan ook nog even naar Ucluelet waar we een wandeling maken rondom de vuurtoren, en nee dat was niet alleen een rondje om dat ding heen. Het was een mooie wandeling langs de rotsen en de vuurtoren, Ruud zei al dat het er nog mooier zou zijn met een flinke storm. Op naar de andere kant van het eiland, we rijden weer naar Port Alberini en Parksville om vervolgens langs de kust af te zakken richting Nanaimo. We komen heel wat herten tegen, gewoon in de woon wijken lekker tussen de huizen dus het blijft oppassen met rijden. Nadat we wat heen en weer gereden zijn langs de kustweg gaan we toch weer de grotere weg op omdat er geen campings zijn er staan alleen mooie huizen. Ineens zien we de kart baan van 3 jaar geleden( voor kleine kinderen) waar we toen helemaal heen gelopen waren en ook de bowling waar we toen heen gegaan zijn. Verder op het gevoel van Simone doorgereden en de camper neergezet op het Westwoodlake campground. Even een rondje gelopen naar de bever en ja hoor hij was er weer net als toen, leuk is dat als je dan dat beest ziet zwemmen in het zelfde watertje en bijna op de zelfde plek. Daarna de klim weer naar boven en naar de camper, morgen gaan we de ronde om het meer lopen daar was het vanavond te laat voor. Woensdag 19 mei, Vandaag gaan we weer naar het vaste land we zijn bij de haven en staan met de camper te wachten op de volgende afvaart. Die is pas om 12.30 uur dus eerst even een bakkie doen en een stukje lopen.
De wandeling die we gister nog in gedachten hadden om te lopen die hebben we niet gedaan, we hebben hem immers drie jaar terug ook gelopen en zoveel zal er niet veranderd zijn. Als we weer aan de overkant zijn zullen er vast allemaal nieuwe wandelingen zijn die we nog niet gehad hebben.
De overtocht is weer rustig het zonnetje komt er af en toe bij maar er staat wel een windje dus gewoon uit de wind gaan staan, het is tenslotte droog en dan moet je buiten zijn. Binnen is het behoorlijk warm en staan de meeste in de rij om eten of iets te halen en daar hebben wij geen behoefte aan.
De bergen en de eilandjes zijn nu beter te zien dan toen we heen gingen en het blijft natuurlijk mooi dat water, we zien op het eind nog een aantal zeehonden maar verder geen grote walvissen of zo.
Als we van de boot afrijden is het direct opletten waar je heen wil, we komen al snel in de drukte van de stad we moeten n.l. om Vancouver en al zijn buitenwijken heen en daarna gaat het gewoon over in de volgende grote stad. Tjonge wat een auto’s dat zijn we niet meer gewent hoor en zoveel afslagen, ik blijf gewoon in de middelste baan rijden als we dan een andere kant op moeten gaat dat wat makkelijker. Af en toe hebben we flinke regen maar het zijn korte buien dus dat is niet zo erg en we zitten droog. Ruud heeft in het campingboek een camping gezien vlak bij Hope en daar gaan we heen je kan er n.l. vissen. Als we het terrein op rijden komt er al direct iemand naar ons toe, we kunnen er wel staan maar alles is nog niet klaar en we staan aan de ene kant aan de weg en aan de andere kant komt af en toe de trein langs. Maar we nemen het op de koop toe en zien wel waar we het meest van wakker liggen vannacht. Als het droog is gaan we eens kijken waar de rivier is en na 10 minuten lopen hebben we hem gevonden, Ruud ziet al een stekkie waar hij morgen wil vissen. Het is inmiddels weer gaan regenen dus de regenjassen gaan weer aan, alleen stopt het nu niet. In middels is de trein al een paar keer achter elkaar langs geweest en die is niet te missen!

Donderdag 20 mei
We hebben redelijk geslapen de trein is wel een aantal keer langs geweest en dat was inderdaad niet te missen, eerst laat ie zijn toeter even een paar keer horen en daar achteraan denderen de wagons met een snelheid van ongeveer 100 km per uur. Ruud gaat nog even vissen maar die komt na 1 ½ uur al terug hij heeft alleen maar blinkertjes en zo verspeeld en niets gevangen. Dus gaan we weg en ontbijten we verderop waar we de het geluid van de snelweg niet horen. Als we weer verder gaan nemen we voorbij Hope highway 3, toen we in Squamish stonden vertelde iemand ons dat het een vrij rustige en mooie route is. Nou we hebben in ieder geval alle weersomstandigheden wel gehad, eerst was het nog droog toen kregen we regen en daarna was het weer een tijdje droog. In het Manning park gaan we een rondje lopen tenminste dat dachten we maar de trail is gesloten dus wij lopen natuurlijk nog wel even verder om te kijken waarom dat zo is. Nou dat was duidelijk de brug was ingestort, dat is waarschijnlijk al een hele tijd geleden gebeurt maar dat melden ze niet hoor als je aan de loop begint. Nou ja het was maar een korte dus dat viel wel weer mee, we zijn nog wel even de route andersom gegaan maar dat was ook maar kort. We klimmen met de camper weer aardig de bergen op het lijkt niet veel maar zo ongemerkt rijden we toch weer bovenin, en ja hoor het begint te sneeuwen en langs de kanten en tussen de bomen ligt nog heel wat. Gelukkig gaat het nu lang niet zo hard als de vorige keer en blijft het niet liggen. De streek die we in rijden als we de afdaling gehad hebben staat bekent om zijn fruit we zien dus ook allemaal fruit bomen, kersen, appels,perziken, abrikozen en druiven. We gaan in Osoyoos naar het visitors center en daar ben ik net op tijd, ze zou net de deur op slot doen maar vraagt wat ik wil en helpt ons nog even aan een boekje van het centrum en wat folders van campings. Bij het NK’MIP (Inkameep) RV park nemen we voor 2 dagen een plekje aan het Osoyoos Lake, nu nog een beetje droog weer dan is het ok. Maar we hebben inmiddels het avond eten erin zitten en het is weer harder gaan regenen, we hopen dat het nog wel stopt zodat we straks nog even kunnen wandelen.

• 21 Mei 2010 - 03:43

Evelyn:

wat weer een leuk verslag zeg,jammer dat jullie niet zo lekker weer hebben.
    hier is het nu ook koud hoor,brrrr.
    groetjes

• 21 Mei 2010 - 08:25

Aaike:

Mooie Olifant , ehhh boom, waar papa mee op de foto staat!

• 21 Mei 2010 - 09:10

Diane:

Wat een schitterende foto's weer zeg, en wat een WAANZINNIGE NATUUR!!!!!! Wauw! om te kwijlen gewoon....dat is toch genieten!! En ik vind dat je prachtige verslagen maakt hoor! Echt super leuk om te lezen!!

Dikke knuff xxx

• 21 Mei 2010 - 15:50

Wil:

Simone jij bent je carriere mis gelopen je had schrijfster moeten worden, wat een magnifieke verslagen en wat een prachtige foto's.gaan jullie nu volgende week naar jullie familie toe of blijven jullie nog rond toeren. zeg maar tegen ruud dat we de vlaggen al in huis hebben en het bier staat al koud.geniet er nog lekker van. kus.

• 21 Mei 2010 - 16:53

Papa En Mama:

leuk met jullie gesproken via de skype en je verslagen gelezen de fotos bekeken heel erg mooi jammer dat het weer niet zo mee zit maar daar is niets aan te doen en heb je niet voor het zeggen nu ge groet en een dikke pakkert van ons xxxx