Veel dieren - Reisverslag uit Ottawa, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Veel dieren - Reisverslag uit Ottawa, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Veel dieren

Door: rusi

26 Mei 2010 | Canada, Ottawa

Dinsdag 25 mei, als we vandaag gaan rijden schijnt de zon alweer dus dat brengt hopelijk een mooie dag. Nog maar net in het Kootenay park en dan worden we direct getrakteerd op een koppel bergschapen, niet veel later stoppen we om een wandeling te maken langs de Kimpton Creek.
Na 3 kwartier lopen draaien we om, de hele trip is 5 km maar die moet je dan ook weer terug. Het was wel een leuke wandeling en weer een behoorlijke training voor de kuiten met diverse sporen en uitwerpselen van beesten, tja en van welk dier zal dat dan zijn?
Hierna gaan we verderop even langs de weg staan om ons ontbijt te nuttigen want dat gaat er wel weer in na dat lopen.
De rit is weer mooi hoor aan alle kanten zie je weer de hoge besneeuwde bergen en diverse herten, maar dan zien we iets wat we nog nooit gezien hebben. Het is een berg geit wat een prachtig beest is dat met zijn lange witte vacht. Hij loopt precies op het randje langs de berg en zo kunnen wij hem heel goed zien, als we de foto’s gemaakt hebben schiet hij weg tussen de bomen.
Hierna rijden we een lange tijd tussen de verbrandde bomen in, aan beidde kanten van de weg is er van af de voet tot de top een grote brand geweest , wanneer precies weten we niet maar het kan gerust al een aantal jaren geleden zijn omdat er wel weer nieuwe kleine boompjes tussen staan.
Een stuk verderop ziet het er beter uit en stoppen we bij de Numa Creek , jeetje wat een water komt daar naar beneden en wat zijn de stenen daar uitgesleten. Ook hier zien we weer een paar herten lopen en even later verlaten we de staat British Columbia en rijden we Alberta in waar we een Elk zien grazen die zich absoluut niet druk maakt om het langs rijdende verkeer. Wat een mooi gewei heeft ie zo hebben we ze nog niet gezien dus dat is weer mooi. Bij Banff gaan we van de grote weg af omdat we daar misschien even door kunnen gaan lopen of zo, maar jemig wat is het daar druk. We besluiten er weer weg te gaan en ik rijd gewoon zomaar een kant op, later als we een kaartje hebben kunnen we zien waar we heen moeten en komen we lang de Hoodoos. Dat zijn stenen die door regen,wind en smeltende sneeuw helemaal uitgesleten zijn, vanmorgen bij de camping hadden we er ook al een op de foto gezet maar deze zijn mooier. Nou toch leuk dat we hier toevallig langs gekomen zijn. We rijden door en hopen dat we nog een camping tegen komen en ja hoor in het Bow Valley Park kunnen we terecht , hier zijn veel eekhoorns en aan de bomen te zien ook beren, ze vragen bij de inschrijving wel of we geen etenswaar buiten willen laten staan ( of juist wel ? dan kunnen we ze misschien van heeeeel dichtbij zien ;)
Terwijl ik dit verslag zit te maken loopt er een least chipmunk ( een soort klein eekhoorntje maar hij heeft wel hamsterwangen) rond de tafel en om mijn voeten. Als Ruud terug komt van de rivier pakt hij een paar druiven en pinda’s en die gaan er gretig in bij het beestje, die pinda’s pelt ie en dan gaan ze zo in zijn wangzak.
We hebben ook weer een vuurtje en weer heerlijk gegeten, het laatste stukje vis is ook op de firepit gegaan en was erg lekker. Morgen gaan we naar Cochrane dat is 40 km van Calgary af, dan hebben we mooi de tijd om de spullen in te pakken en de camper een beetje te soppen. Als we hem inleveren zoals we hem mee kregen dan hoeven we er niets aan te doen maar dat willen we ook niet.

• 26 Mei 2010 - 22:42

Isolde:

Wat weer een mooi verhaal met prachtige foto's! Xx ies

• 29 Mei 2010 - 17:05

Erna:

wat een mooie foto's en mooie beeste die witte hihi en die laatste mijn eekhoorntje