Mooie rit - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Mooie rit - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Mooie rit

16 Maart 2013 | Canada, Alameda

Zaterdag 16 maart
Vanochtend vroeg wakker en om 7.30 uur naar buiten, ff de honden eten gegeven en daarna een rondje met ze gelopen. Het is koud hoor als je diep ademhaalt voel je het gewoon in je longen, en ook als je door je neus ademt voel je de kou. Dat is ook niet zo gek hoor de thermometer staat op -24 dus dat is echt wel koud hoor.
Na het rondje lopen snel weer naar binnen lekker warm aan een kopje thee, als de rest ook wakker is gaan we ontbijten en daarna bedenkt Evelyn dat we wel naar het Mountain Moose Park kunnen gaan. Zo gezegd zo gedaan, het is ongeveer drie kwartier rijden en in die tijd zien we echt heel veel sneeuw, hoe meer we in de buurt van het park komen hoe meer heuvels en we zien ook veel sneeuwscooters gaan. Daar waar in de zomer water is ligt nu ijs met een dikke laag sneeuw erop en daar gaan ze met die scooters overheen, er zijn gewoon routes die je kan rijden met die dingen heel leuk om met een groep te doen of zo. De omgeving ziet er leuk uit en ik denk dat het hier ook wel mooi is in het voorjaar, veel watertjes en bomen. We zien een paar herten tussen de bomen door schieten en als Cees de auto stil zet staan de herten ook even stil maar dan……….zetten ze de sprint in en gaan ze met grote sprongen door de sneeuw, wat een prachtig gezicht!
Nog even een paar weggetjes in gegaan en daarna gaan we weer terug richting huis. Onderweg zien we nog een dode Moose liggen langs de kant van de weg en even verderop zweeft er een Turkey Fulture door de lucht maar ja Cees houd gewoon het gas er op(ha,ha,ha) dus het is kijken en onthouden wat je gezien hebt. Maar even zonder gekheid het was een mooie rit en leuk om te zien dat er eigenlijk vlakbij Cees en Eef een mooie omgeving is. Als we terug komen bij het pad ruimen we die ouwe nog ff op die al een paar dagen in de kou bij het naambord zit. Eef en ik zakken tot onze knieën in de sneeuw en dan komt er natuurlijk de slappe lach omdat we die ouwe ook nog achterin de truck moeten leggen, ja zo wordt er met je omgegaan als je op leeftijd komt.

• 17 Maart 2013 - 07:23

Elly:

Brrrr -24 maar het ziet er prachtig uit op de foto's hoor!!
    Geniet nog lekker met zijn allen.

• 17 Maart 2013 - 10:29

Lia:

Hallo,

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met Cees z'n verjaardag. Alweer Abraham en een paar dagen. Wat een mooie foto's zijn er gemaakt. Dat is pas echt sneeuw. En koud ... Geniet deze week nog van elkaar en de groeten van ons allemaal.

• 17 Maart 2013 - 11:48

Wendy:

Hallo Simone en familie,

Wat weer een mooie verhalen en prachtige foto,s, alleen inderdaad wat koud, BRRRRRR!
    En wat een sneeuw dat kunnen wij ons hier niet eens voorstellen.
    En Cees nog van harte met je 50ste verjaardag!

Geniet nog even lekker met z,n allen.

Groetjes Wendy xxx

• 18 Maart 2013 - 17:52

Ruud:

Was het niet wat om die eland mee te nemen en thuis te slachten altijd lekker op de bbq Groeten Ruud

• 21 Maart 2013 - 02:42

Cees:

Als je om elke vogel moet stoppen voor een foto kom je niet ver !