Koeien kijken - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Koeien kijken - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Koeien kijken

21 Maart 2013 | Canada, Alameda

Woensdag 20 maart
Vanochtend was het -23! Nou dat is koud hoor, buiten ziet het er wel geweldig uit de bomen zijn vol met rijp dus mooi wit. Leuke plaatjes voor de kerst zou je zeggen maar hier heb je het gewoon ver in maart. Toch maar naar buiten gegaan, de honden eten gegeven en buiten gedaan en daarna een rondje op het erf gelopen en mooie foto’s gemaakt.
We gaan vandaag weer boodschappen doen de auto moet dus even aan het stroom anders start ie waarschijnlijk niet en dat is toch lastig. Onderweg blijft de thermometer nog op -20 staan en het is toch al 10 uur, de wegen zijn goed af en toe wordt het wat mistig maar dat is gelukkig van korte duur.
We gaan heel wat winkels af want het boodschappenlijstje van Eef is behoorlijk lang. We rijden op de terugweg nog even langs de mijn, wat zijn die kranen toch groot waar ze mee werken. We kunnen niet zo dichtbij komen als dat Ruud toen met Cees geweest is maar we zien de kranen wel draaien.
Onderweg stoppen we om te lunchen en dat smaakt prima hoor.
Thuis aangekomen even de boodschappen opruimen en daarna een bakkie thee doen, later op de middag heeft Cees afgesproken met Walter(de buurman) dat we even bij zijn koeien komen kijken.
Er zijn van de week en gister een aantal kalfjes geboren, eentje is er ’s nachts buiten geboren en die heeft door de kou zijn oren bevroren verder gaat het wel goed met het beestje.
We zeggen heel stoer dat we wel naar huis gaan lopen, Cees zegt dat hij wel achter ons blijft rijden, maar voor dat wij het erf van de buurman af zijn stappen we al weer bij hem in. De wind komt net van de verkeerde kant en snijd overal doorheen brrrrr snel maar weer in de warme auto, volgens Oma zijn we watjes maar zij stapt ook vrolijk in hoor.
Vanavond was Evelyn de kok en kregen we pizza met griesmeel als toetje (zalig) daarna weer even het pad op en neer lopen maar O, wat is het koud dus snel weer naar de warme kachel.
Morgen moeten we al weer weg onze dagen zijn op, wat zal Cees blij zijn met de rust dan wordt ie niet meer gepest door mij ;)
We moeten vroeg weg ze geven n.l. een hoop rot weer op voor later in de middag en zo kunnen Cees en Eef weer op tijd thuis zijn. En voor ons maakt het niet uit we moeten toch wachten en voor hun is het veel beter dat ze vroeg weer terug kunnen.
Over de koffer hebben we niets meer gehoord dus dat zal verder wel per email geregeld gaan worden, we zien wel. We hebben het ondanks dit ongemak ontzettend naar ons zin gehad en kijken uit naar de volgende keer ( maar of Cees dat ook doet………..)

• 21 Maart 2013 - 10:33

Joke Roozen:

Hallo Simone en Ruud.

zo dat ik de dag boek elke keer leest dan hebben jullie een heerlijke vakantie
    en ik wens nog meer vakantie voor jullie
    wat is het daar toch koud.

Aanstaande maandag met me familie 6dagen naar Rome
    en ik heb er heel veel zin in.

Joke Roozen.

• 21 Maart 2013 - 12:29

Aaike:

Brrrrrr! Tot morgen mama! XXX

• 21 Maart 2013 - 16:45

Joke:

Hoi simone

het is een tiet van komen en een tiet van gaan
    wat is het weer snel gegaan je berenvelletje om als je thuis kom
    ik wens jullie een fijne terugreis

Groetjes joke xx

• 21 Maart 2013 - 20:39

Sonja Batenburg:

Hallo Simone
    Goede reis terug
    en Simone nog een paar dagen en je kan lekker doorwarmen
    Groetjes Sonja

• 21 Maart 2013 - 22:09

Lia:

Simone en Oma Agatha, een hele fijne terugreis toegewenst. Dit hebben jullie weer gehad. Veel genoten en een mooie tijd. Gr. Lia.

• 23 Maart 2013 - 23:29

Cees:

er word gepraat alsof ik blij ben dat iedereen weer weg gaat , maar ik vind het juist jammer en hoop dat ze gauw weer deze kant op komen !!!!!! Ik weet wel dat ze het niet menen hoor . gr cees