Het eerste wild - Reisverslag uit Prince George, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Het eerste wild - Reisverslag uit Prince George, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Het eerste wild

12 Mei 2016 | Canada, Prince George

Hallo Luitjes, dinsdag lekker op tijd de camper gehaald op en naar de mooiste winkel die wij kunnen bedenken de Pro Shop in Balzac 15 km noord van Calgary. Hier hebben we de nodige dingen aangeschaft, lekker zittende stoelen, een bijl, waterschoenen en een prachtige pan voor op de firepit. Een Dutch Oven echt een mooi ding, nu maar hopen dat er ook lekkere maaltijden uit getoverd gaan worden. Alles wordt in de camper opgeborgen en dan komen we tot de ontdekking dat die sukkels bij de camperverhuur onze lakens, handdoeken enz. vergeten zijn in de camper te leggen. Ook stom van ons natuurlijk dat we daar niet direct naar gekeken hebben, gelukkig zien we het hier en niet als we 200 km verder zijn pfff. Nadat we de boel opgehaald hebben gaan we boodschappen doen en dan op weg naar het avontuur. We zien heel wat dieren, vossen ( rode en grijze) diverse soorten herten, en 2 beren die niet samen een broodje aan het smeren waren. We rijden tot de Columbia Icefields om daar onze camper neer te zetten op het parkeerterrein samen met nog 10 andere campers, tja je moet wat als alle campings nog dicht zijn. We maken geen goede nacht het is zoooooo koud brrrrr 4 braden in de camper !!! Als het licht is gaan we dus ook rijden op zoek naar mooie dingen. En dat lukt redelijk, we spotten weer diverse herten en 3 beren, eentje daarvan vond het allemaal wel best wat er langs reed of stil stond en ging lekker door met het eten van jong gras, klavers en andere bloemetjes. In Prince George kopen we een dekbed want koud willen we het niet meer krijgen vannacht. Uiteindelijk rijden we door tot Fort Fraser waar we op een campground gaan staan met stroom en water. We hebben dus 635 km gereden vandaag en dat was geen straf hoor ondanks de regen is het prachtig rijden hier, zoveel kleuren groen, al die dieren en dat met muziek van onze favoriete cd’s van Simon and Garfunkel, Hazes, Golden Earring enz, heerlijk gewoon. Morgen en overmorgen nog even wat rijden en dan gaan we zaterdag de boot op, nou tot de volgende keer maar weer XXX

• 12 Mei 2016 - 08:47

Annemieke:

Zo de eerste zijn gespot en we krijgen de namen erbij helemaal goed Simone. Gelukkig hebben jullie een dekbed gescoord want kou brrrrrrr.
    En beddengoed ook nog opgehaald dus alles voor elkaar. Heel wat te regelen voordat de reis begint. Nou toppers ik kijk uit naar het volgende verhaal!
    Groetjes de stammetjes

• 12 Mei 2016 - 10:16

Wendy:

Wauw wat schitterend en dit is nog maar het begin.
    Lekker alles voor elkaar dus jullie avontuur kan beginnen.
    Alleen mag het wel even wat warmer worden hoor BRRRRR

• 12 Mei 2016 - 15:16

Evelyn:

Wat een mooie foto's!
    Mee genieten vanuit hier!

• 12 Mei 2016 - 16:22

Renata:

Toppie. De eerste kilometers zitten er op. Hoop dat je pannetje goed werkt en dat je lekkere broodjes kan bakken. Aan de recepten die je mee hebt zal het niet liggen. Tot een volgende keer maar weer.
    Dikke kus van ons

• 12 Mei 2016 - 19:15

Tante Gre En Oom Teun:

Leuk dat we weer mee kunnen genieten van jullie reisverslag.
    We kijken al weer uit naar het volgende verslag. Nog heel veel plezier.

• 13 Mei 2016 - 23:09

Wil Verblauw:

We hebben weer genoten van je verhaal in het volgende verhaal
    zien we zeker wat voor vis Ruud heeft gevangen, temperatuur
    verschillen we morgen niet zoveel want het wordt hier ook 10 graden.
    Nu lieverds als je dit leest zullen jullie wel op de boot zitten, geniet
    van de natuur en het wild en tot het volgende verslag. dikke knuffel.

• 22 Mei 2016 - 21:41

Arti:

Hoi lieverds

Jullie genieten leesbaar, en ik geniet mee. Kan helaas de foto's niet openen maar dat ligt aan mijn iPad.
    Blijf genieten, en ik blijf wachten op jullie volgende verhaal x x Arti