Winter??? - Reisverslag uit Fort St. John, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Winter??? - Reisverslag uit Fort St. John, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Winter???

01 Juni 2016 | Canada, Fort St. John

Zondag dus richting Fort Nelson gereden en als we BC in rijden staat er een groot elektronisch bord met allerlei informatie er op: vallende stenen, bizons op de weg en slechte weersomstandigheden! Nou ja we gaan het zien wat het wordt. We zien weer een beer langs de weg en een tijd later zien we een bizon, jeetje wat zijn ze toch groot en ook deze trekt zich helemaal niets aan van het verkeer. Het zonnetje doet inmiddels zijn best maar kan het nog niet winnen van de wolken en de regen! Bij kilometer bordje 901 zien we een tentenkamp staan met trailers, emmer, quads enz. er is ook hier misschien wel wat goud te vinden we komen er later n.l. nog meer tegen. Iets verder zien we weer een bizon en deze is aan het proberen om zijn wintervacht eraf te schurken langs een km paaltje, nou die gaat behoorlijk scheef. Als we even stoppen bij de Kechika river ligt daar heel veel drijfhout, Ruud zegt al direct dat het niet mee naar huis kan maar hij neemt wel een heel mooi stuk mee ja misschien is het iets voor bij Cees en Eef in de tuin! We komen nog diverse bizons tegen maar geen grote kudde. Later is er een weg op breking ze zijn n.l. een nieuwe aan het maken, nou dan moet je dus wachten tot je aan de beurt bent. Er komt dan een pilot car om voor te rijden en die moet je dan precies volgen, nou het leek de cross country wel. We zien inmiddels wat sneeuw liggen maar de wegen zijn prima dus dat is lekker we rijden op een hoogte van 1160 meter en het is 3.5 graad buiten waar we nog een paar berg geiten tegenkomen. We slaan ons kamp op bij Toad River wel een park aan de weg maar wij hebben een prima plek, uitzicht op een enorme beverburcht, prachtig om naar te kijken hoe die beesten bezig zijn. En ze hebben een douche, zalig is het toch om daar weer een onder te staan.
Maandagochtend buiten ontbijt gemaakt, vuurtje op stoken en lekker eieren met spek bakken. Daarna weer op pad, we zien veel afgeknakte bomen, zou dat door de sneeuw komen? Het is zo’n weg waarbij je niet kan zien wat er achter de heuvel of na de bocht gaat komen. Wel zien we steeds meer sneeuw liggen langs de weg en tussen de bomen en dan te bedenken dat het een maand geleden hier 25 graden was. Als we een stop maken lopen we echt in een winterlandschap, jeetje wat vreemd is dat toch. Al die sneeuw, zelfs de bomen liggen vol en als we uitstappen en even verder lopen staan we er tot onze kuiten in! Nou moeder Verblauw u leest het wel he, het is hier veel te koud voor die vissen!!!! Niet veel later is alles weer verleden tijd en zien we gewoon weer groene bomen en graskanten waar een beer lekker aan het eten is, jammer dat ie niet in de sneeuw was. Voor Fort Nelson nemen we nog even de afslag naar het noorden, misschien zien we daar nog een leuke plek om een bakkie te doen. Nou Ruud stuurt mij een pad op en daar ligt dus nog behoorlijk wat sneeuw en er zitten flinke kuilen in die vol prut staan, jeetje wat een K… zooi. Als we gaan keren begint de camper helemaal te slippen en dat is dus iets waar ik niet van hou grrrrr! We komen nog 4 beren tegen dus nu staat de teller voor de zwarte beren op 18 en de grizzly’s op 5. In Fort Nelson gaan we tanken en boodschappen doen en als we naar de liquorstore gaan om bier te halen zegt Ruud dat ik er niet uit zie zo in mijn stook kleren(Ja die heb ik nog aan van het ontbijt) en dat ze wel snappen dat ik voor bier kom zodat ik het op het plaatselijke verslaafde bankje kan opdrinken. Nou daar kan ik het mee doen voor vandaag, al moet ik zeggen dat hij wel een beetje gelijk heeft, het is echt een slobber broek die ook hier en daar nog onder de vlekken zit, wat wil je na al die weken! We zien zelfs nog een kraanvogel, mooi toch. Maar daarna rijden we wel 6 km lang langs een verbrand bos, goh wat een trieste aanblik. Volgens de kaart moet er bij Prophet River een camping zijn, nou dan hebben we hem zeker gemist! Dus door naar Buckinghorse River die is er nog wel en dus kunnen we hier een overnachting doen. De zon die schijnt nog dus gaar gaan we eerst maar van genieten ook al is het met ons vest aan.
Dinsdagochtend heerlijk in de zon gezeten en als de bewolking komt gaan we van de campground af. We hebben inmiddels 5600 km gereden en daar komt nog wel wat bij hoor! Op de lange weg die voor ons ligt zien we zo waar de regen begint, pff zijn wij blij dat we vanmorgen lekker zijn blijven zitten. Het gaat een beetje af en aan met de regen en de zon en het valt ons op dat er aan deze weg (de 97) vanaf Pink Mountain tot Fort st John heel veel olie of gas kampen zijn, dit kunnen we ons toch niet zo herinneren van de vorige keer. Net voor Fort st John gaan we naar het Beatton park en slaan daar ons kamp op. Morgen gaan we richting Prince George, dat is anders dan wat we eerder schreven maar het lijkt ons een mooiere route.
Zo schatjes jullie zijn weer op de hoogte van ons wel en wee, bey,bey see you next time XXX

• 01 Juni 2016 - 20:25

Annemieke :

Hey daar luitjes!
    Zo wat een verhaal weer Simone je hebt straks een boek als je thuiskomt.
    Prachtig verteld hoor!
    De stoere vrouw achter het stuur werd het bosweggetje in gestuurd door haar mannetje.
    Dat was wel even zweten, ik ben benieuwd of jij zelf terug bent gereden Simone??
    Wel netjes blijven kleden he straks pakken ze je op haha.
    Als Ruud er al wat van zegt ... Simone,Simone dan was het vast erg. Voortaan stook kleren uit he als je gaat winkelen. Bedankt voor de story en geniet lekker verder van jullie reis. Nog een paar weken te gaan. Groetjes de stammetjes

• 01 Juni 2016 - 20:48

Erna:

He luidjes, wat een prachtig verhaal weer, en wat een belevenis weer
    jullie maken wat mee zo, en onze kanjer achter het stuur en de boes boes ingestuurd door ruud, hij zeker lekker onderuitgezakt hahha nou nog heel veel plezier en veilige kilometers wat een mooie foto's weer en hoe bizar in de sneeuw dikke kus van ons

• 01 Juni 2016 - 21:36

Willy:

Wat een ruig leven hebben jullie toch!
    Heerlijk hoor!
    Alle dagen weer anders?
    Geniet nog maar verder.

• 02 Juni 2016 - 07:35

Pieter En Tjitske:

Hoi Ruud en Simone,
    Weer een schitterend verhaal! Wat een avontuur. Beren,Bizons, Bevers en....Simone die het bos in wordt gestuurd! Haha.
    Mooie foto's en slippende camper, echt cool!
    Leuk om te lezen weer.
    Groetjes vanuit een zonnig Praag, de buurtjes Pieter en Tjits

• 03 Juni 2016 - 13:25

T.p Dol:

Hallo luitjes
    Wat geweldig allemaal.Fantastisch en mooie foto s.
    We genietener van.
    groetjes ome Teun en tante Gre

• 04 Juni 2016 - 01:40

Ina M :

Ik geniet van jullie verhalen, mooi hoor daar. Heel veel plezier
    GRoetjes Jaap en Ina Middelie