Eindelijk! - Reisverslag uit Williams Lake, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Williams Lake, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

04 Juni 2016 | Canada, Williams Lake

Woensdag 1 juni
We zijn naar de stad Fort st John gegaan voor de boodschappen, internet zoeken om het verslag weer op Rusi te zetten en om even naar Pap en Mam te bellen. Later hebben we nog een visvergunning voor Ruud gekocht om te vissen in BC, ja, ja het gaat gebeuren hoor de hengel komt uit de koffer!! Hierna verlaten we de drukte en gaan we richting Hudsons Hope, zoals jullie in het vorige verslag hebben kunnen lezen hebben we onze route wat gewijzigd. Op een gegeven moment komen we een bord tegen dat de weg een daling krijgt van 10 % die hebben we nog niet gehad! Bij een brug zien een pad wat naar de rivier loopt dus daar even in en Ruud gooit z’n hengel even uit maar vangt niets, later op de camping probeert hij het nog een paar keer maar ook nu geen geluk. Ongeluk, dat hadden we wel, een lekkage bij de watertank! Er kwam ineens water onder de kastjes vandaan dus moeten we de tank leeg laten lopen, nou dat duurt lang hoor ik had hem net helemaal op getopt en dan is het toch 130 liter wat je weg moet werken! De vrouw van de campground komt vragen bij Ruud wat er aan de hand is en ze gaat een klem halen. Maar d’r man komt er aan en gaat direct allerlei onderdelen opzoeken in zijn schuur er zit namelijk een scheur in de aansluiting. Na wat passen en meten hebben ze het samen gerepareerd en zijn wij heel blij dat we niet de andere dag kwijt zijn omdat we het ergens moeten laten maken. Het was al een mooie stek aan Lynx Creek maar nu werd het een Super plek! De volgende ochtend gaan we weer op tijd weg, Ruud ziet een hertje bij de rivier en later zien we er nog twee. Natuurlijk nog even stoppen om te vissen maar om 10 uur is Ruud het zat en is het tijd voor ontbijt. Later zien we een zwarte beer dus stoppen we aan de kant, komt er een motorrijder voorbij en die gaat toch te keer! Nou dat hebben we nog nooit meegemaakt in al die keren dat we hier geweest zijn. We stoppen bij Whiskers Point maar gaan hier weer weg, er zijn zo veel muggen dat is niet leuk meer. Bij Bear Lake is het stukken minder met de muggen en hier blijven we, we lopen een lekker rondje om het meer en zien een paar Common Loons en een Red Necked Grebe (rood hals fuut)die op zijn nest zit.
Vrijdag gaan we al heel vroeg weg, 4.44 uur, ja jullie lezen het goed we zijn wakker de zon komt op dus gaan we gewoon. Het is niet eens meer schemerig om deze tijd, een uurtje later gaat Ruud vissen in de Salmon River nou dat gaat het worden zal je denken maar nee hoor. Een uurtje later gaan we weer, geen vis maar wel een bever vlak bij hem langs zien zwemmen. Als we in Prince George aankomen regent het, we gaan hier even tanken en ontbijten zoals de Canadees dat doet, bij Tim Hortons. En jeetje wat een drukte is het daar, er staat een file bij de drive true en ook binnen staat een flinke rij, tjonge dat zie je bij ons toch niet. Als we weer verder gaan komt een tijdje later het zonnetje er toch weer door, we gaan de grote weg af om naar de rivier te gaan maar als we er bijna zijn wordt het privé terrein en moeten we weer terug. We zijn net weer omhoog gereden als er ineens 2 moozen over het pad rennen, we hebben niet eens tijd om ze op de foto te zetten. Niet veel later het zelfde verhaal met een grijze vos of prairie wolf, zo zie je hem en zo is ie weg! Zo ging het niet met de vis die Ruud ving maar hij heeft hem wel weer laten zwemmen omdat ie wat klein was, even later had ie weer beet maar deze kon ie niet binnen halen. Bij Mc Leese lake zetten we de camper neer en dan gaan we morgen naar 100 Mile House. Ruud bekijkt het weer bericht en dat ziet er warm uit, we zullen zien wat het wordt.
Tot de volgende keer maar weer XXX

• 04 Juni 2016 - 06:55

Evelyn:

Nou dat wordt vast moose op de bbq inplaats van zalm!
    Succes nog met vissen en tot gauw!
    Weltrusten!

• 04 Juni 2016 - 08:16

Annemieke:

Eindelijk!! Het zonnetje erbij dacht ik dat ik de kop las, maar het ging natuurlijk over het vissen. Nu maar hopen dat je een lekkertje aan de haak slaat Ruud en één met de juiste afmeting. Had die motor rijder de vorige dag teveel sambal gegeten, jeetje zeg. Zoveel ruimte en je dan zo druk maken, als wij mieren dat nou doen in ons kikkerland. Jullie rollen lekker door en maken behoorlijk wat kilometers. Jammer van de tank maar gelukkig snel verholpen, de meeste mensen zijn aardig hè? Ik zou zeggen toer lekker verder met de vlam in de pijp, wij beginnen aan een zonnig weekend. Liefs dikke kus de stammetjes

• 04 Juni 2016 - 09:04

Arti:

Hallo lieverds

De reisverslagen zijn weer heerlijk en mee slepend, geniet met jullie mee.

Heerlijk, Ruud vangt vast nog wel wat vis, uiteindelijk. Nog heel veel plezier x x

• 04 Juni 2016 - 13:25

Erik En Sandra:

Hoi Luitjes, al aardig wat kilometers gemaakt zeg. Jullie rijden daar in een grote dierentuin lijkt het wel. Leuk om al die beesten te zien in de natuur. En alle jaargetijden hebben jullie daar ook al gehad. Veel geluk verder op de reis. Groetjes!!

• 05 Juni 2016 - 19:58

Tpdol :

Hallo luitjes
    Wat een geluk dat de watertank gerepareerd kon worden op de camping.
    Het is steeds weer genieten van de verhalen.
    Mooi al de dieren die je tegen komt.Nog een goeie tijd .
    groetjes ome Teun en tante Gre

• 06 Juni 2016 - 00:05

Peter Benschop:

Neem maar een zalmpje mee Ruud. Lekker hoor. :-)
    Wat eens belevenis. Heer-lijk.