Wintersport??? - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Wintersport??? - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Wintersport???

Door: Simone

08 Oktober 2018 | Canada, Oxbow

Hallo, daar zijn we weer.
Woensdag was er natuurlijk sneeuw, dat was in de middag weer redelijk weggesmolten met het zonnetje erbij ging dat prima. Donderdag was er weer sneeuw, en nog veel meer dan gister, jeetje zeg we zijn toch niet op wintersport gegaan??? Gelukkig begint het later in de ochtend weer te dooien, Eef en ik gaan een rondje wandelen om het meertje op het land met de honden. Het zonnetje schijnt dus het is heerlijk vertoeven buiten. Overal zien we sporen van coyote en herten, de honden speuren heel wat af maar ja, alle beesten zijn allang vertrokken. Er wordt door de mannen weer wat geklust, ze zijn bezig om een werkbank te maken in de geïsoleerde schuur zodat er ook in de winter een beetje warm geklust kan worden. Na het “werk” gaat Ruud nog even een rondje crossen door de sneeuw.
Evelyn heeft bedacht dat ze de muur boven het aanrecht wil schilderen i.p.v. tegels erop, er is nog verf in huis dus we gaan aan de slag, het resultaat mag er zijn vinden we. Met Ruud ga ik een rondje mee op de cross kar van Bram, lekker racen over het land waar niets meer op staat. Het is een glibber bende van heb ik jou daar, de prut en natte sneeuw vliegt om onze oren! Op het pad achter de silo’s is het helemaal glad en nat. Af en toe glijden we weg en moet ik me goed vast houden, jeetje wat een cross zeg, Ruud zegt dat als ik nu al zo zit dat ik niet met Bram hoef mee te gaan die gaat als een gek te keer in dat ding. Wij rijden een stukje over de weg terug naar huis nat van de sneeuw en de prut in onze oren.
Zaterdagochtend gaan Eef en ik naar Pierson(een uur rijden), daar is een craft show. Allemaal zelf gemaakte spullen die daar te koop worden aangeboden, sommige dingen zijn leuk maar het meeste vinden we toch wel ouderwetse rommel, Ik ga liever een rondje door de Walmart. Rond een uur of 4 gaan we weer weg met zijn allen naar Estevan, Eline is jarig en we hebben met haar afgesproken in een restaurant. We zijn daar wat te vroeg dus krijgen we van Cees nog even een tour in de omgeving, leuk hoor langs een meertje over een dam langs de elektriciteitscentrale die een groot deel van Saskatchewan van elektra voorziet. In het restaurant geven we Eline ons zelf gemaakte cadeau, een kajak van hout, compleet met hengel, zwemvest , vlag en peddels, zo is geld geven toch een stuk leuker. Voor dat het eten kwam hebben we eerst jenga en vier op een rij zitten spelen, altijd lachen met zoiets. Het eten was heerlijk en het was erg gezellig, voor dat we terug gaan rijden we nog even bij de winkel langs om wat boodschappen te halen en daarna is het gas geven en naar huis. We hoopten nog op Noorderlicht maar nee hoor dat is niet te zien, jammer want het is heel helder.
Zondag vieren veel mensen thanksgiving hoewel het officieel pas maandag is maar dit komt voor de meeste natuurlijk beter uit. Wij hebben de Turkey al een paar weken terug gegeten dus dat wordt het niet vandaag. De mannen gaan weer verder in de schuur en Eef en ik gaan stenen, takken en planken zoeken, Eef heeft iets leuks gezien om te maken en daar hebben we dat allemaal voor nodig. Uiteindelijk hebben we alles wel maar moeten de plankjes nog drogen, ze zijn te nat om nu al te bewerken, nou ja van de week dan maar verder gaan. Ruud is met Bram een rondje met de crosskar op zoek naar een gewei dat Bram misschien nog weet te liggen. Ruud heeft er een aantal tegen een oude boom geschroefd waar dan voer op gelegd wordt voor de vogeltjes. Als ze terug komen hebben ze wel iets mee maar dat is geen gewei, een koeienkaak is de buit, het hele karkas lag ergens tussen de bomen. Als we in de middag aan de koffie zitten ziet Evelien in de verte iets donkers bewegen en als we weer kijken is het een moose, dus hup schoenen aan, fototoestel mee en in de auto. We zien hem lopen, jeetje wat is het een grote. Hij gaat door het land en loopt met een flinke gang bijna parallel aan ons. Dat is lastig om op de foto te zetten, het land is niet vlak dus af en toe zie je hem wel en dan weer niet en hij loopt achter de bomen. Het dak van de auto open en dan maar op m’n knieën op de stoel om een leuk plaatje te schieten. We worden ook nog getrakteerd op een hert dat al rennend de weg oversteekt dus onze dag kan niet meer stuk. We besluiten terug te gaan en als we bij de afslag zijn rijden we toch nog even door. Er staat een auto op de weg, het zijn de mannen die kijken naar………..een moose. Het is een kleinere maar wel een mooie en wat kunnen we hem goed zien, prachtig!
Na het eten gaan we keezen, nou en dat was een feest joh, de mannen hebben er nog nachtmerries van denken Eef en ik, want als je met 5-0 verliest nou dan kan je niet goed geslapen hebben.

Bye, bye, tot de volgende keer maar weer.

• 08 Oktober 2018 - 15:35

Joke Roozen:

Simone en Ruud zo als ik het ziet hebben jullie een heerlijke vakantie
    en geniet maar lekker.

• 08 Oktober 2018 - 15:45

Erna:

Wat een belevenis weer, en dat in de sneeuw,niet te geloven wat er zo snel valt. En wat een held om met dat monster te crosse. Jullie beleven van alles, wat een grote beesten zeg. En wat is die kaak super mooi. En weer lekker aan het klussen, dat is jou wel toe vertrouwd. Nou geniet nog maar lekker. groetjes

• 08 Oktober 2018 - 16:21

Wendy:

Wat een heerlijke verhalen weer om te lezen!
    En prachtige foto’s

• 08 Oktober 2018 - 16:25

Kousebandwendy@hotmail.com:

Was nog niet klaar met mijn verhaaltje.
    Ik wilde nog zeggen wel koud bij jullie⛄️❄️
    Hier wordt het van de week 22 graden.
    Lekker verder genieten

• 09 Oktober 2018 - 03:02

Cees:

Lekker hoor dat keezen elke keer het lekker inwryven als we weer verloren hebben ! Wat een ....spel ! Maar goed verder erg gezellig

• 16 Oktober 2018 - 17:27

Diane:

Wat een leuk verhaal weer, jullie maken toch wel bijzondere (en ruige) dingen mee!! En ook vooral veel gezelligheid, érg leuk!! Xxx

• 16 Oktober 2018 - 17:30

Diane:

En wat is Eef dr haar lang geworden zeg!!