We zijn weer begonnen - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu We zijn weer begonnen - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

We zijn weer begonnen

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg

18 Oktober 2018 | Canada, Oxbow

Dinsdag in de namiddag wil Cees de trekker met de auger ( een apparaat om de canola vanuit de truck in de silo te transporteren) en de grote vrachtwagen naar het land hebben omdat er morgen weer gecombined kan worden. Ik rijd met de trekker en Cees geeft de aanwijzingen want ik het nog nooit in een trekker gereden maar ik moet zeggen dat het best wel ging. Als we op de plaats van bestemming zijn zet Cees alles op zijn plek en staat het klaar voor gebruik. Ik krijg uitleg over hoe alles bediend moet worden zodat we “zelfstandig” aan de gang kunnen gaan morgen. Eerst nog even eten en natuurlijk Keezen, O,O,O, wat gezellig. Nou ja, dat vinden Ruud en Bram, Cees en ik denken daar heeeeeeel anders over, nou ja het was wel weer gezellig.
Woensdagochtend gaan Bram en Cees met de combines naar het land en Ruud met de auto er achteraan, later als Eef en ik thuis komen ga ik met Ruud mee met de kleine blauwe truck. We rijden naar het land waar ze aan het combinen zijn daar wordt de truck gevuld en dan gaan Ruud en ik naar de silo om de truck te legen. Trekker starten, hendel omhoog ander hendeltje naar beneden en dan moet het werken………………..nou niet dus, we horen alleen een hoop geratel!! Jeetje ik heb toch wel goed opgelet en geluisterd naar Cees????? Hup in de auto en even naar Cees crossen door het land, op de combine stappen en uitleggen wat ik heb gedaan, Ja dat was allemaal goed, ik moet het laatste hendeltje gewoon met wat meer geweld omlaag duwen! Zo gezegd , zo gedaan en het gaat prima. We rijden steeds heen en weer tussen de 2 plekken en het gaat lekker want ze hoeven bijna niet in de grote truck te lossen. Tussen de middag komt Evelyn met lekkere broodje, thee en koffie naar het land en als dat er in zit gaan we weer verder. Ruud en ik wisselen een beetje af met het rijden op de kleine truck, de eerste keer dat ik achter het stuur zat ging ik iets te hard de weg op, pffff dat ging nog goed. Later met een volle truck ( 10 ton!!) ging het goed hoor en kwam er een ‘Yess’ uit mijn mond omdat het gelukt was. Ook de warme hap wordt op het land genuttigd, wat een gezelligheid zeg! Cees vindt het wel welletjes voor vandaag het is 19.00 uur en er moet tenslotte nog een spelletje gekeezd worden. Nou waren we maar door gegaan op het land want we konden weer niet van Bram en Ruud winnen!! Nou misschien morgen………na het werk nog maar eens proberen.
We worden nog even getrakteerd op het aroma van een Stinkdier, brrrrrrrr wat een gore lucht, de honden zijn besproeid dus die moeten we maar even links laten liggen, hopen dat het morgen wat beter is.
Bye, bye, tot de volgende keer maar weer.

  • 18 Oktober 2018 - 02:49

    Evelyn:

    Wat weer een mooie dag!!

  • 18 Oktober 2018 - 02:51

    Annemieke:

    Goedemorgen!!
    Klein verhaal voor jou doen Simone maar ontzettend veel gebeurd en gelukkig allemaal goed gegaan. Er is veel werk verzet en wat een ander weer ineens ongelooflijk.
    2 tips om te winnen met keezen :
    1. rondje om je stoel lopen
    2. Het spel inpakken en weer opnieuw beginnen ( hebben wij ook een keer gedaan na 13 potjes verliezen op 1 avond)
    Succes met alles

  • 18 Oktober 2018 - 03:36

    Willy:

    Gaat allemaal goed zo te horen,
    Krijgen jullie het klaar voordat je naar huis gaat?
    Hier momenteel 11 graden om 7.21 uur.
    Aldoor schitterend weer en het water in de rivieren staat veel te laag,
    Scheepvaart heeft grote problemen schijnt het.
    Maar voor ons is het genieten.
    Groetjes aan allemaal.

  • 18 Oktober 2018 - 05:09

    Erna:

    Wat een belevenis weer in jullie werk vakantie. Wat zullen ze jullie missen straks. Hoop werk verzet en wat een lol. Geniet nog lekker dikke kus

  • 18 Oktober 2018 - 06:51

    Nel En Piet:

    Wat een mooi verslag van de werkzaamheden. Wanneer worden jullie agrariërs?
    Door deze verslagen met uitleg is hier een reserveploeg die zo kan invallen.
    Veel plezier nog.
    Groetjes Piet en Nel.

  • 18 Oktober 2018 - 15:15

    Tp Dol T.p:

    Wat leuk om zo mee te lopen in het bedrijf he.
    Nog een mooie week groetjes

  • 19 Oktober 2018 - 05:50

    Diane:

    Nou zeg, jullie "fitten" daar wel helemaal in hé!!!! Het begint zelfs op werken te lijken!! Hihihi! Ontzettend leuk om te lezen dat jullie daar zo "thuis" zijn, en prachtige foto's! Cees en Eef en Bram zullen jullie gaan missen denk ik zo!! Fijne dagen nog!! Xxx

  • 19 Oktober 2018 - 16:01

    Wendy :

    Leuk verhalen weer om te lezen.
    Er wordt hard gewerkt.

  • 19 Oktober 2018 - 16:03

    Wendy:

    Had ik de volgende keer ook dat mijn verhaaltje er niet helemaa op stond.
    Maar doe nog even goed je best met keezen Simone je moet nog een keer winnen!
    Geniet nog maar lekker met z’n allen! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Oxbow

Oogsten

We hopen te kunnen helpen met de oogst op de vandenBerg farm.

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2018

De vakantie is bijna om.

18 Oktober 2018

We zijn weer begonnen

15 Oktober 2018

Van alles wat.

08 Oktober 2018

Wintersport???

04 Oktober 2018

Sneeuw

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 84331

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 15 Januari 2019

Rusi gaat vreemd

24 September 2018 - 21 Oktober 2018

Oogsten

09 Mei 2016 - 18 Juni 2016

Langste Reis!

10 Mei 2013 - 22 Mei 2013

op verjaardag

03 September 2012 - 06 Oktober 2012

Onze jubileum trip

02 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Camper reis

Landen bezocht: