Hallo - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Hallo - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Hallo

28 September 2012 | Canada, Alameda

Vervolg van Maandag 24 september:
We zijn dus in Jasper gebleven, eerst even boodschappen gedaan voor ons “feestmaal” en daarna naar Whistlers Campground net even buiten Jasper.
Als er betaald is gaan we eerst stook hout halen en dan naar onze plek, lekker in de zon zitten. Later gaan we wandelen en als we misschien 10 meter van de camper zijn zien we een Elk, jee wat een gewei staat er op dat beest. En dan zien we zijn meiden 9 stuks in het totaal, er is ook een jong en die gaat nog lekker bij z’n moeder te drinken wat een mooie voorstelling zien we hier! Maar het blijft wel opletten geblazen want die kerel is zo gruizig als wat, voor je het weet dendert ie weer door de struiken langs de bomen naar een wijfie toe. We blijven best een tijd lang kijken hoe hij z’n kudde bij elkaar drijft als ze iets te ver weg zijn, mooi hoor!
Maar goed uiteindelijk zijn we ons wandelrondje maar gaan maken, dit keer over de camping en wat is ie groot zeg, later hebben we gelezen dat er 720 plaatsen zijn of zo.
Terug bij de camper lekker het vuurtje aan gemaakt en heerlijk gegeten en lekker lang gezeten, het was nog mooi weer en dat moet je pakken.

Dinsdag 25 september:

Vannacht zijn we wakker geworden van getik op ons dak, o jee…….toch niet de muis? Nee hoor die is verdwenen, het is de regen bah…
Als we weggaan is het nog niet veel beter, bij de uitgang van de camping zien we nog een paar elken en als we een paar km verder rijden zien we nog een mannetje met 6 wijfies. Naar later zou blijken het enige Wild dat we vandaag tegen komen, verder is het een regen dag. En als je soms het idee heb dat de zon erdoor komt dan is dat even later weer over want dan rijden we weer in de bewolking. Als we bij de Athabasca Falls komen is het bijna droog maar voor de zekerheid toch maar onze zorro cape om, gelukkig valt het mee en hebben we kunnen genieten van het enorme geweld wat deze waterval te weeg brengt.
Van Jasper tot Banff was het verder regenachtig en veel bewolking, niet zoveel moois gezien dus.
In Banff aangekomen zetten we de camper neer en gaan we even naar de grote M om te internetten, ook hier naar toe moeten we de cape om want het regent flink, jeetje dat zijn we niet gewend waar is het mooie weertje van de afgelopen weken?
Zelfs als we op de camping staan giet het nog, ja er gaat voor de 2e keer binnen gekookt worden deze vakantie ( de pannen zullen wel schrikken). Maar goed het smaakt ons weer prima en nu kunnen we weer eens kaarten want dat gebeurt niet zo vaak als je aldoor buiten kan zitten bij je vuurtje.
En een gezellig knusse camping met lekker je eigen omboomde plek is dit niet hoor, het lijkt verdorie wel of we in de bus remise staan. Lange paden waar je allemaal achter elkaar staat, je heb dan nog wel een eigen kampeer tafel maar verder houd het wel op.

Woensdag 26 september:

We zijn niet zo vroeg weggegaan want het is niet van dat mooie weer, het regent dan niet maar er hangt dikke bewolking. Het dorp is zo toeristisch daar willen we niet meer heen dus gaan we op weg naar Balzac, we hebben gezien dat daar een camping is en dan zijn we lekker dicht bij Calgary om de camper weg te brengen. Nou dichtbij is ie zeker maar je staat zo ongeveer op de highway, nou ja we zien wel. We zijn nog weer even naar die mooie outdoor winkel geweest om daar nog eens alles te bekijken, hel mooi allemaal.
S ‘avonds lekker een tijd buiten gezeten en wat ingepakt.

Donderdag 27 september:

Al vroeg wakker want ja aan de ene kant de highway aan de andere kant een trein met zijn toeter en over ons heen de aanvliegroute van de vliegtuigen, nou hoe kan je het uitzoeken!!! Hier gaan we echt nooit meer heen. Maar goed de koffers ingepakt, de camper een beetje schoon gemaakt en daarna inleveren die boel. Daarna een auto gehaald en daarmee onze spullen weer bij die camper verhuur opgehaald, een hele toer maar wel de makkelijkste, anders moesten we met al die extra dingen in de taxi nou dat was proppen geweest hoor!
Om 12 uur rijden we richting het oosten we hebben 1000 km te gaan! Maar die zijn met een paar koffie en tankstops heel goed verlopen. Op het laatst was het wel een beetje zoeken in het donker maar met goede beschrijving van Evelyn zijn we er in één keer heen gereden.
Zo tijd voor een pils, even gezellig aan tafel gezeten en om 00.30 naar bed.

Vrijdag 28 september:

Vanmorgen met zijn alle aan tafel gezeten lekker zitten kletsen, Ellen en Landon hebben vrij genomen en zijn er ook dus een hele gezellige boel. Natuurlijk hebben Ruud en Ik vanochtend eerst eens een rondje gelopen want we waren wel heel nieuwsgierig hoe het er buiten uit zou zien, nou het ziet er goed uit hoor!
We gaan nu lekker buiten van de zon genieten, allemaal de groeten en tot de volgende keer XXX

• 28 September 2012 - 23:38

Sonja:

Hallo Ruud en Simone,
    Jullie camperavontuur zit er weer op.Voldoende wild en zalm gezien dus zo zien jullie dat
    wensen toch uitkomen, ook hebben jullie alle weertypes mogen meemaken.Leuk is het om
    de verhalen telezen.Alsnog Van Harte met jullie 25ste trouwdag!Lekker nog een paar dagen
    genieten en voor straks een goede vlucht!
    Groetjes Jaap Sonja en de meiden

• 29 September 2012 - 01:37

Annemieke:

Zo, de camper weer achter gelaten en nu tijd voor een echt bed .....HEERLIJK!!!
    Gezellig bij de familie bieren en kletsen.
    Wij hadden de afgelopen dagen ook behoorlijke plensbuien hier, jullie hebben ze toch niet opgestuurd??
    Geniet van het samenzijn!!
    Groetjes Annemieke en de andere Stammetjes

• 29 September 2012 - 11:00

Teun En Gre:

Hallo Simone en Ruud.
    Allereerst nog gefeliciteerd met jullie 25 jarig huwelijk.Over een paar weken brengen we ze persoonlijk.
    We hebben het heel leuk gevonden om zo met jullie mee te reizen.
    Nog even samen met de familie.en dan weer naar huis.
    groetjes ome Teun en tante Gre

• 29 September 2012 - 14:56

Willy:

zo, alles gelezen, mooi geweest, enne, het meeste mooi weer.!!
    Nu nog een aantal dagen bij Cees en Eef en even genieten allemaal samen.
    En voor volgende week weer goede vlucht naar huis .
    en ik weet niet of ik chet al gezegd heb,
    GEFELICITEERD MET JULLIE 25 JARIG HUWELIJK.
    Tot gauw.
    Lieve groet, Willy.

• 01 Oktober 2012 - 18:52

Lia:

Ook aan dit camperavontuur komt een eind. Was wel genieten hoor, die reisverhalen. Nu nog lekker bij Cees en Evelyn bijteuten en dan is het al weer voorbij. Is wel ontzettend snel gegaan. Maar dat zullen jullie ook wel zo ervaren hebben. Geniet van de tijd bij de V.d. Bergjes, doe ze de groeten van ons en alvast voor zaterdag een goede reis naar huis. P.S. Ook hier komt het water met bakken de hemel uit!
    De Buyksies.