Regen - Reisverslag uit Watson Lake, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Watson Lake, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Regen

14 September 2012 | Canada, Watson Lake

Vervolg woensdag 12 september:
Bij de Sign Post zijn het dus niet alleen plaatsnaamborden maar ook nummerborden en zelfgemaakte naambordjes, nou en er hangen er wat hoor overal vandaan en al heel wat jaren gaat dat zo. Wij hebben geen bordje mee of gemaakt dus gaan wij anoniem weer weg van de palen.
We rijden richting Dease Lake het regent n.l. nog en dan wordt lopen toch niet veel.
De weg die we opgaan de Cassier Highway nr 37 lijkt wel een bmx crossbaan, allemaal korte heuveltjes, geen belijning en aan beidde kanten een flinke greppel niet iets waar we in de avond over zouden gaan rijden dus. We rijden een lange tijd door een verbrand gebied, ook hier dus net als onderweg naar Slave Lake alleen hier nog even meer, het duurde 35 km voor we erdoor waren nou en dan weet je nog niet eens hoe breed het is! Ruud gaat nog ff zijn hengel uitgooien in de French Creek maar hij krijgt het koud en is er dus snel klaar mee ( waarschijnlijk een mooi weer visser?)We gaan weer verder de 37 op maar hij is op sommige plaatsen zo slecht we zitten te schommelen in de camper maar het lijkt wel of we in een bootje op zee zitten, niet normaal hoor en dan moet de winter nog komen. Onderweg hebben we een wandeling gemaakt bij het Boya Lake dit was een mooi stukje waar we de sporen van de beer in de bomen zien zitten en die zijn nog niet zo oud hoor, dus flink blijven kletsen want je wil zo’n beest natuurlijk niet van zo dichtbij bekijken.
Als je wel eens naar de Goudzoekers kijkt op Discovery weet je hoe ongeveer die installaties eruit zien en onderweg komen we er dus eentje tegen, hij staat ergens beneden in een dal en boven aan de weg daar waar wij staan staat een bord met de naam van wie de mijn is. Leuk om te zien ze waren er alleen niet aan het werk dus misschien is ie wel leeg.
In Jade City gaan we een winkel in, inderdaad allemaal jade en voor dat we naar binnen gingen riep Ruud al “geef je niet te veel uit!!” Nou dat viel wel mee want het is er enorm duur. Maar wel leuk om te zien uit welke enorme stenen alles gehaald wordt. We overnachten op Waters Edge Campground de rest is dicht hier in Dease Lake en dat terwijl we een mooi papiertje hebben van de info met alle “open”campings erop.

Donderdag 13 september:

Vannacht was het niet zo koud want vanochtend is het nog 7⁰ en buiten 12⁰ dus dat valt mee.
Tijdens het rijden komen we boven de wolken maar een paar kilometer verder rijden we erin en hebben we dus mist. Gelukkig duurt dit niet zo lang want dan wordt de wereld wel klein hoor.
Dat de herfst hier al begonnen is kan je goed zien hoor, de bomen hebben alle kleuren en vele gaan van groen naar geel en alles wat er tussenin zit met laag bij de grond kleine rode struikjes en op de bodem mos een prachtig kleurspel dus. Jammer dat het inmiddels weer regent want nu ga je er niet even doorheen lopen, zou kunnen hoor met de regenjas maar nee toch maar niet.
We rijden weer verder en gaan naar de Mountain Shadow camping, dit is een camping vlak voor het plaatsje zoals het weer……….
We zitten binnen in de camper het waait hard, regent en het ziet er niet naar uit dat het er nog echt beter op wordt vandaag, misschien straks tegen de avond dat gebeurde gister ook, Groeten en tot de volgende keer XXX
Nog even iets wat net gebeurt is, we staan op de camping en als de camper dan niet helemaal recht staat leg je een plank onder één van de wielen dus dat hebben we gedaan. Later is Ruud buiten en ziet ie dat er een band lek is oh,oh………….Nou dat wordt bellen naar het alarmnummer van Cruisse Canada het verhuurbedrijf. Ik (Simone) ga dus naar het kantoor van de camping en vraagt of ze daar mag bellen, de vrouw die daar staat zei: Nee we hebben buiten een telefoon en die kan je gebruiken.
Ik nog zeggen dat dan alle papieren nat worden in de regen maar nee hoor ze vond dat het wel bij die telefoon kon ( wat een k……) Ok buiten bellen en dan wordt je doorverbonden van de een naar de ander en al die tijd maar wachten in de regen en de wind. Uiteindelijk krijg je dan een adres, na een half uur of zo waar je naar toe moet en dan gaan ze daar kijken of het te repareren is, we moeten dus langzaam rijden
( dit kan omdat we dubbele banden hebben) Ik ga dus terug naar de camper en begin eerst te schelden op dat stomme mormel in dat kantoor en vertel dan aan Ruud hoe en wat.
Als we daar aankomen gaat Simone opzoek naar de man die ons gaat helpen, er gaat een deur open en de man vraagt hoe het gaat ( dat doet iedereen hier) Ik zeg goed en vraag of hij diegene is die ons gaat helpen, ja we zijn bij de goeie. De camper moet op de krik maar dat past niet, dan op een grote keg, maar dan kan hij er niet bij. Op advies van Ruud gaat de keg onder de 2e band en dan kan hij er wel bij, hij gaat onder de camper aan de gang en komt tot de conclusie dat het niet de band maar het ventiel is. Nou dat hopen we dan maar hij heeft er wat aan gedaan en de boel weer opgepompt, daarna de camper van de keg en we konden weer gaan. Toen ik ging vragen wat we moesten betalen zei hij niets, maak maar veilige kilometers en een goede reis. Nou dat is service toch?

• 14 September 2012 - 02:50

Theo En Nel Winterink:

Hallo Ruud en Simone,
    Hier een reactie van ons. We hebben elkaar ontmoet in de Liard Hotspring en ik heb ook in DenHelder gewoond. Leuk om jullie verslag te lezen. We hebben nog aan jullie gedacht, want wij hebben sneeuw en hagel gehad en jullie hebben nog een poos te gaan. Wij komen morgen weer in Edmonton aan. Hebben vandaag heerlijk weer. De zon schijnt volop en het was vandaag erg warm. Nog een fijne vakantie!
    Theo en Nel

• 14 September 2012 - 08:53

Elly:

Hoi, hopelijk weer lekker op pad. Ik heb net de kaart er bijgepakt en ga dus kijken hou jullie precies rijden. Leuk trouwens om bizons te zien.Geniet er van he. xxx

• 14 September 2012 - 10:04

Aaike:

Zeker die man even boos aan gekeken he mam... Snap wel dat jullie niets hoefden te betalen ;)

• 14 September 2012 - 10:07

Aaike:

En bedankt voor het fantastische weerbericht.... Haha! GENIET!

• 14 September 2012 - 11:19

Teun En Gre:

Simone en Ruud
    Leuk dat we weer mee kunnen genieten van jullie reisverslag.
    We volgen jullie op de voet.Nog een fijne tijd .
    groetjes ome teun en tante gre

• 14 September 2012 - 13:52

Fam ; V D Berg :

net weer ff jullie verslag gelezen maar het weer werkt nou direct niet mee maar maak er toch iets van je heb nog een paar weken tegaan groetjes uit t zand xx

• 14 September 2012 - 13:56

Jan Verschoor:

toch wel goed dat Ruud er bij is met dat banden lekkage gedoe,is er ieder geval iemand bij die toezicht houd. veel plezier en we genieten van het reis verslag. groetjes Jeanne en Jan

• 14 September 2012 - 14:01

Fam ;v D Berg:

net weer ff jullie verslag gelezen maar het weer werkt nou direct niet mee maar maak erdan toch maar wat van jullie hebben nog tijd genoeg en hoop dat de zon toch nog komt verder groetjes uit t zandxxx

• 14 September 2012 - 14:32

De Blokkers:

Hallo Verschoortjes

Ben net thuis uit frankrijk was super benieuwd naar jullie reis versag
    en heb dus al weer genoten
    ga nu even de gfotos kijken
    vanavond de dames hun 1e wedstrijd spannend hoor
    we zullen jullie missen
    Het weer is best wel koud daar he? is dat altijd om deze tijd van het jaar?
    Maar het maakt niet uit jullie hebben een kachel dus dat komt wel goed
    blijf genieten he
    Enne wat een leuk toch een feest voor jullie 25 jarig huwelijk super hoor

Blijf genieten we blijven jullie volgen dikke knuffel van ons

• 14 September 2012 - 19:12

Joke:

Hallo luitjes

Nou dat mag je wel zeggen dat het weer niet mee zit
    Deze trip liep niet zo vlekkeloos dat is balen maar het is goed gekomen gelukkig
    Simone wat een toepasselijk naambordje zeker na de rit met de lekkeband
    Jullie hebben weer mooie fotos blijven genieten

Lieve groet

• 14 September 2012 - 20:23

Erna:

jammer dat het weer niet mee zit,
    hoe is het met je wandelschoenen?
    wat een takke wijf hoe durft e jou buiten te laten bellen in de regen
    het is maar goed dat Ruud overal verstand van heeft he nu weer met die banden
    gelukkig alleen het ventiel nou nog veilige kilometers
    op naar het volgende verslag
    en leuke foto's
    wat een beesten zeg
    en een heel apart kooktoestel

dikke kus uit den helder

• 16 September 2012 - 19:54

Joke Roozen:

Hallo Simone en Ruud.

Hoe gaat het allemaal?ik heb in Berlijn erg genoten met veel mooi weer
    en veel gezien en de foto's zijn ook goed gelukt.

Ook ben ik voor de 9dekeer oud tante geworden,het is een jongen en heet Jorn
    en die familie wonen in groenlo.

Nou Simone en Ruud nog een fijne vakantie in canada.

Groeten Joke Roozen.

• 17 September 2012 - 21:11

Annemieke Stam:

Zo, zo het zijn weer hele verhalen ik had even een paar dagen niet gekeken maar moet meteen een heel boek lezen hahaha.
    Je hebt toch niet te boos gekeken he Simone??
    Gelukkig nu alles weer onder controlle goede reis verder.
    Als het erg koud is maar dicht tegen elkaar aan kruipen he Ruud (HIHIHIHI)
    Groetjes Annemieke en de andere Stammetjes