Het lijkt wel zomer - Reisverslag uit Telkwa, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Het lijkt wel zomer - Reisverslag uit Telkwa, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Het lijkt wel zomer

21 September 2012 | Canada, Telkwa

Dinsdag 18 september:
Vanochtend weer alles op ons gemakkie, en rond een uurtje of 10 rijden we van het Ferry Island Campground af. We willen naar Kitimat dat is maar 60 km dus daar ben je zo, het ligt vanaf Terrace naar het zuiden dus we moeten deze weg ook weer terug als we weer verder willen gaan richting Prince George.
Het is weer heerlijk zonnig en stoppen na een tijdje bij het Lakelse Lake om daar een trail te lopen, we komen weer bij een creek met zalmen maar dit zijn er lang niet zoveel als die wij gezien hebben en ze zijn ook niet zo groot, het stinkt er wel net zo erg bah wat is dat toch een vreselijke lucht die rottende vis. Verder lopen we door een stuk bos met van die enorme bomen en veel hangende mossen, erg mooi allemaal en aan het eind is het meer met een klein strand.
Als we in de buurt van Kitimat komen gaan we eerst weer naar het visitors info, en daarna gaan we met de informatie over de diverse campings naar het dorp. Als we boodschappen gedaan hebben en een muizenval hebben gekocht gaan we verder. Ja je leest het goed een muizenval we pakten n.l. een koekje en de verpakking was al open en bij de volgende ook. Dus laatje leeg halen en kijken ja hoor muizenshit, toevallig had Simone ‘s morgens tegen Ruud verteld dat ze ‘s avonds iets hoorde ritselen. Dan denk je niet aan een muis binnen maar aan iets wat buiten onder de camper zit of zo.
Maar goed vandaar dus die val, we gaan op een camping staan hebben koffie maar als die op is zijn we toch niet tevreden over deze plek, je hoort er n.l. veel geluid van het verkeer dat over de metalen brug gaat. Dus inpakken en wegwezen, we gaan naar de andere kant van het dorp naar de MK Bay Marina we rijden eerst een kilometer of 10 over een behoorlijke slingerweg goed oplettend of we iets zien van de camping. Maar na een tijdje zegt Ruud we moeten het nu toch wel zien hoor want daar is de brug en daar moeten we volgens het boekje niet overheen en inderdaad als we de camper keren zien we een kleine haven met een stuk dor land waar wat fire pits op staan. We zetten de camper neer op een plek die ons wel wat lijkt, even verder op staat nog een camper en daar zijn ze iets aan het koken. Wij gaan kijken en het zijn dus grote krabben en dan bedoel ik echt groot. Als we wat vragen blijken ze die vanmiddag gevangen te hebben met een korf en daarna worden ze direct gekookt en gegeten. Of we misschien wilde proeven nou dat is bij Ruud niet tegen dovemans oren gezegd en hij staat lekker zo’n ding op te eten. Later nog gezellig bij de buren gezeten en Ruud gaat morgenochtend mee de korven ophalen.

Woensdag 19 september:

Om 9 uur gaat Ruud met Oli en Louise mee op hun boot om de korven te legen en als ze na een tijdje terug komen gaat de grote pan weer aan om de vangst te koken. Ondertussen een bakkie gedaan en om 11.30 zit Ruud dus weer krab te eten, ik heb het ook geproefd maar vind het echt niet lekker.
Na deze brunch gaan we toch echt weg, onderweg gaat Ruud nog een uurtje vissen in de Kitimat River maar komt weer met lege handen terug hij heeft er wel weer eentje verspeeld. Ach het maakt niet uit we hebben weer heerlijk in de zon gezeten want het is nog steeds mooi weer 20 ⁰. We gaan verder en de weg is hier eigenlijk redelijk saai, we stoppen nog even om een bakkie te doen en als we voorbij New Hazelton zijn gaan we een camping zoeken. Langs de weg staan grote borden voor een camping en die volgenwe maar als we er aankomen is ie gesloten!
Maar…………..het hek is wel open zullen we? Ja we gaan er gewoon staan, zoeken een plekje en stoken de fire pit op het is tenslotte al 18.30 uur en het eten moet nog gemaakt worden.
Als we bij het vuur zitten zegt Simone tegen Ruud: Als er nou iemand komt die zegt dat we weg moeten dan zeg ik wel met een eentonige stem en wat gebaren dat we doof zijn, nou dat was lachen natuurlijk. Maar er is niemand gekomen en dus hebben we rustig kunnen eten en slapen.

Donderdag 20 september:

Als we vanochtend wakker worden op het Moricetown RV Park is het buiten maar 2 ⁰ en binnen 6 ⁰ brrr dat is wel ff koud hoor en het is een beetje mistig. We rijden om 8 uur weg en om 8.15 uur zien we een moeder beer met 2 jonkies, wel al wat grotere maar het is wel pittig om te zien. Op een redelijk grote afstand hoor een meter of 75 denk ik. Nadat we een tijdje hebben staan te kijken stappen we weer in de camper, we komen een bordje tegen waarop staat dat er tweeling waterval is dus gaan we daar naar toe. Na een tijdje lopen zien we inderdaad een klein valletje maar iets verder aan de andere kant is er nog een en die een stuk groter en maakt behoorlijk wat lawaai.
We rijden na een tijdje een brug over die gaat over de Bulky River en daar gaan we naar toe, hier blijven we een lekker tijdje aan het water, de een vissen en de ander lezen. Tja dat goud zoeken wordt natuurlijk helemaal niets en ik denk ook niet dat het hier nog gebeurt. Ruud vangt wel een visje maar we weten niet wat voor een het is en laten hem weer zwemmen.
In Smithers doen we nog even wat boodschappen en halen we een nieuwe bijl ( die andere hebben we gesloopt gisteravond). Na Smithers komt het Simone weer bekent voor en ze zegt: als we hier de bocht door zijn en er is daarna een camping dan hebben we daar 2½ jaar gelden gestaan. En ja hoor daar is ie, nu besluiten we ook maar om hier te gaan staan en Ruud gaat lekker naar de rivier om te vissen. Heerlijk toch het is 20⁰ en de zon staat heerlijk te schijnen wat willen we nog meer.

• 21 September 2012 - 05:37

Willy:

Weer hardstikke leuk,
    sommige namen komen me bekend voor, moet toch de kaart er maar eens bijpakken.
    Leuk om met de mensen mee te gaan om de krabben op te halen.
    En de score van de aantal beren wordt ook steeds maar hoger!!!!
    Mooi hè.
    Jammer dat de temp vrij laag is.
    Geniet maar weer verder!!
    Tot het volgende verslag.
    liefs uit Petten.

• 21 September 2012 - 08:02

Elly:

Hallo Ruud en Simone,
    Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin. En wat een beren hebben jullie al gezien joh.Fijn dat het lekker weer is. Dat geeft meer een vakantiegevoel lijkt me.
    Geniet lekker verder en het is erg leuk zo,,mee te reizen,, met jullie. Doei

• 21 September 2012 - 09:08

De Meiden Van Kantoor:

We hebben toch even de moeite genomen om te kijken hoe het jullie vergaat daar in Canada.
    Medelijden hoeven we niet te hebben want het gaat jullie goed af....ziet er schitterend uit daar.
    Heb je de krab zelf gevangen en gekookt?...lekker hoor.
    Weet niet tot hoe lang jullie nog in Canada blijven maar ...lekker genieten....dan doen wij het hier ook.

Oh ja...ook nog de groeten van linker en rechterhand ... Chiel en Marc.

gr.

crisiscentrum transport Marinebedrijff

• 21 September 2012 - 11:37

Erna:

weer heerlijk mee genoten met het verslag en foto's, jee je doet zoveel en echt avontuurlijk en dan nog zulke verslagen schrijven jemig knap hoor
    leuke foto's er weer bij
    veel beren gezien al, en Simone ook aan het vissen stoer hoor, en zo te zien smult Ruud echt van zijn krab
    geniet lekker verder kijk uit naar de volgende berichten
    Fokke krijgt als het goed is vandaag bericht van het ziekenhuis voor naar de chirurg terug te gaan Gilich was niet tevrede en die zou een afspraak maken gisteren weeeeeeeeeeeeeeer afwachten

dikke kus van ons

• 21 September 2012 - 11:38

Frank En Ingrid Dijkhuis:

Hallo Ruud en Simone
    het klinkt allemaal geweldig temperaturen even minder dan is het ook weer lekker dat je een zomerse dag tussendoor heb.
    Wat gaaf joh om de korfen krab leeg te halen lekker hoor een krabsalade jammer dat jij het niet lust Simone.
    Wat er eerder in je berichtje stond met de lekke band is ook balen gelukkig dat het is goed gekomen,
    maar nog even wat zijn jullie dit jaar niet 26 jaar getrouwd in ieder geval maakt niet uit voorlopig lekker genieten.
    groetjes x Frank en Ingrid

• 23 September 2012 - 11:51

Ome Piet En Tante Nel:

Hallo Simone en Ruud

Zo te lezen hebben jullie weer een prachtige reis uitgestippeld en genieten er heel veel van.
    Je zou er als thuisblijver haast zin aan krijgen om ook te gaan.
    Heel veel plezier nog met het vervolg van je reis en wij zien al uit naar 20 oktober.

Hartelijke groeten ome Piet en tante Nel

• 24 September 2012 - 10:06

Annemieke :

Tralalalalala vandaag is de dag GEFELICITEERD met jullie 25 jarig huwelijk, maak er een prachtige dag van!!!!
    Wat een verhalen weer.... straks een boek van maken Simone dat is gaaf!!
    Kan je als je thuis bent weer lekker knutselen. Voorlopig komt Ruud zijn hobby uitgebreid aan bod VISSEN hahaha. GENIET van alles en bedankt dat we mee mogen reizen.
    Kus en groetjes Annemieke en de andere Stammetjes

• 24 September 2012 - 13:06

Joke:

Hallo Simone Ruud,

Vandaag is het 25jaar geleden dat jullie in het huwelijks bootje traden Gefeliciteerd
    Ga genieten van deze dag neem een lekkere borrel
    Wat een verslagen allemaal weer prachtig blijven genieten

Groetjes joke xx

Hetty:

hallo Ruud en Simone van harte gefeliciteerd met jullie zilveren huwelijksfeest, ik was net bij Pa en Ma en heb nog wat van je verslagen kunnen lezen, geweldig zeg, en hebben jullie die muis al gevangen daar moet je ook een foto van nemen en dat naast die beer doen. Nu geniet er nog lekker van en een goeie reis verders. Hetty.

• 24 September 2012 - 19:40

Papa En Mama V.d. Brink:

halo simone en ruud gefeliciteerd met jullie 25 jaar huwelijk.
    wij zullen er van avond een borrel op nemen.
    jammer dat de verbinding slecht is maar er komen meschien andere tijden.
    prettige reis verder en tot horens .
    kusjes van ons xxxxxx

• 25 September 2012 - 01:01

Van Den Bergjes:

Happy anniversary!!

• 25 September 2012 - 17:42

Lia:

Lieve Simone en Ruud,

Sorry, sorry, sorry, dat we een dag te laat zijn, maar alsnog gefeliciteerd met jullie bruidsdag. Was in de war met Marieke haar verjaardag (26e). We hopen dat jullie een fijne dag gehad hebben en eind oktober doen we het gezellig met z'n allen over. Blijf zulke mooie verhalen schrijven en geniet ....
    Liefs de Buyksies.