Overtocht - Reisverslag uit Victoria West, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Overtocht - Reisverslag uit Victoria West, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Overtocht

Door: rusi

15 Mei 2010 | Canada, Victoria West

Van Squamish naar Horseshoe Bay was een rit van 45 km en alles over de highway maar wel met af en toe mooie plaatjes. Hoe dichter we bij de haven komen hoe beter we moeten opletten op alle borden want je moet wel in de juiste baan terecht komen. Uiteindelijk moesten we nog naar een andere baan omdat daar waar wij stonden alleen voor auto’s was, maar ja bij die andere stond niet waar je dan naartoe zou gaan. Maar het is goed gekomen hoor om 10.45 vertrokken we naar Vancouver Iland om aan te komen in de haven van Nainamo. Het was een rustige overtocht over een bijna vlakke zee het was alleen een beetje nevelig dus het uitzicht niet glas helder. Gelukkig scheen de zon wel maar het was evengoed nog behoorlijk fris op het dek, alleen uit de wind in de zon was het lekker. Als we naar het eiland kijken zien we dat ook daar nog de bergtoppen nog vol sneeuw liggen. We besluiten om eerst naar het zuiden te gaan naar Victoria, na een klein beetje zoeken en met behulp van de kaart kunnen we de camping aan het water met uitzicht op Victoria weer vinden alleen hebben we nu niet zo’n mooi plekkie als toen. Het is mooi weer en als de camper staat gaan we direct aan de wandel naar de stad, dit is een leuke wandeling langs het water met steeds zicht op Victoria en de haven. Er liggen een paar grote cruise schepen dat zijn volgens mij complete dorpen, en de watervliegtuigjes gaan af en aan. In de stad hebben we lekker op een terras gezeten en mensen gekeken, ja ook in Victoria wordt het steeds mooier met dit weer ;) Nog even langs de haven gelopen en toen weer terug naar de camping. Vandaag geen vlees van de firepit want die hebben we hier niet dat is dan wel weer jammer, nou ja morgen maar weer een camping zoeken waar ze er wel eentje hebben. We willen naar Campbell River en vervolgens naar Gold River door het Strathcona Park, maar het zou ook zomaar weer anders kunnen worden als we onderweg wat leuks tegen komen. Ben nu al een tijdje bezig om het verslag op de site te krijgen maar het internet is hier zooooo langzaam dat het waarschijnlijk niet gaat lukken, of misschien alleen het verslag en de foto’s nog niet. Tjonge en dat voor zo’n dure camping!!! Nou niets dus hopen dat het morgen wel lukken gaat. Ja het is nu s’morgens 7 uur en waarschijnlijk niemand op internet en nu lukt het wel.Maar foto's erop zetten dat is toch ff te gek dus dat een andere keer XXX

• 15 Mei 2010 - 17:59

Jokeroozen:

Simone&ruud het gaat jullie goed en nog een prettige vacantie.

Jokeroozen

• 16 Mei 2010 - 06:25

Annemieke:

Nou,nou wat een verhalen ik heb er de zondagochtend even voor uitgetrokken om alles weer te lezen. Je bent een echte verslaggeefster Simone!!
    Prachtige foto's en zo verschillend zon,sneeuw...schitterendenatuur.
    Ik heb ervan genoten en dat doen jullie zeker!!
    Super allemaal! Ik volg jullie! Dikke kus Annemieke en de rest van de fam.

• 16 Mei 2010 - 19:27

CindyPeterLynaYori:

Hoi Ruud en Simone
    ik heb net even alle verslagen achter elkaar gelezen, en de fotos bekeken. Zo te horen en te zien genieten jullie met volle teugen ! Volgens mij smaakte die stiekeme zalm extra lekker, of niet ;-) ?
    Wel jammer dat sommige parken nog dicht zijn... maar ja in dit seizoen weer andere leuke dingen, sneeuw, sneeuw...

Geniet nog van de komende weken, en geef de van den Bergjes een dikke knuffel van ons als jullie daar zijn !

groetjes Peter, Cindy, Lyna en Yori

• 16 Mei 2010 - 20:00

Jan Verschoor:

Blijven proberen met die zalmen,dan zet ik de rookton alvast klaar,veel plezier en een behouden vangst (vaart) we genieten er van