Nog geen foto's - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Nog geen foto's - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Nog geen foto's

07 Juni 2016 | Canada, Revelstoke

Ja, Ja, daar zijn we weer hoor!

Het is even geleden en de foto`s van het laatste verslag zijn jullie ook nog te goed. Ik hoop dat het nu wel lukt om er een aantal bij te zetten.

Zaterdag 4 juni,
Gisteravond zijn we naar binnen gevlucht, mooi weer betekend hier ook MUGGEN!!!! en dat is geen pretje. Nu schijnt de zon weer volop en we hebben het plan om naar 100 Mile House te gaan vandaag maar ja zoals jullie al eerder gelezen hebben kan dat zo maar weer veranderen, nou goed we gaan het zien. Bij Williams Lake een klein weggetje ingegaan, prachtig hoor we rijden door een indianenreservaat en er zijn zoveel vogels te zien. Dus de camper een tijdje aan de kant en loeren maar. En als de dan weer verder gaan komen we verderop op de snelweg weer zo`n klein weggetje tegen dus hup weer erin maar dit loopt minder goed af......deze gaat niet door en dus moeten we alles weer terug rijden. De man aan wie we het gevraagd hebben zegt dat hij nog wel een heel mooi plekje weet en dat is bij het Canim Lake, we besluiten er heen te gaan al vragen we ons onderweg wel een paar keer af of we wel goed zitten! Uiteindelijk komen we er aan en het is er prachtig, we staan aan het water, weinig muggen en heerlijk warm weer er wordt dus niet gewandeld maar gewoon lekker lui gezeten in de zon.
Zondag gaan we om 8 uur weer weg, we moeten wel 50 km terug rijden naar de grote weg maar dat was het wel waard, nu komen we bij 100 Mile House en daar gaan we even wat boodschappen doen en met pap en mam bellen. Bij het visitors info is een mooi stekkie en daar zitten we bijna 2 uurtjes vogels te spotten, nou ja......Ruud spot en ik probeer ze wederom op de gevoelige plaat vast te leggen. En wat denk je zwemt er een eend met de naam Rudy Duck hoe mooi kan je het hebben! Richting Kamloops klimmen we al weer aardig omhoog op HW 24 we komen deze keer tot 1150 meter en krijgen daarna een afdaling van 10 km, de besneeuwde bergtoppen komen hier ook weer inzicht en dat is toch wel mooi hoor. In Little Fort gooit Ruud nog even z`n hengeltje uit maar ook hier wordt het niets, misschien niet echt de juiste tijd??? Om 16.00 uur staat de thermometer op 35.7 graden pfff dat is ff wat warmer dan vorige week. Na allerlei kleine weggetjes ( ja we zoeken het wel uit) komen we in de buurt van Chase. Hier zoeken we een camping maar als we bij eentje gaan kijken zegt Ruud al: Dat wordt een dure, en ja hoor $ 55,= hoe durven ze!!!! Nou dat doen we niet, iets eerder in de weg heb ik een bordje gezien, camping, het is gewoon bij iemand op zijn erf maar voor $ 25,= mogen we er blijven OK we doen het. Geen vuurtje stoken want volgens de man is er een fire bann en dan mag het niet meer. Wij hebben het nog niet gelezen maar hij is de baas dus luisteren we daar naar.

Maandag ochtend gaan we weer vroeg wakker, we hebben eerst pap en mam aan de telefoon gehad. Bij hun was het 14.30 uur en hier iets vroeger n.l. 5.30 uur dus rijden met die kar. We hebben nog een paar dagen, woensdag moet onze RV weer in Calgary zijn en dan gaan we met de auto naar Cees en Eef in Alameda maar zover is het nog niet. Bij de rivier doen we een ontbijtje jammer dat het er te hard stroomt Ruud kan nu niet vissen. Later gaan we nog een kleine board walk doen waar we nog een paar mooie plaatjes schieten. Om 12.00 uur zien we eindelijk weer eens een beer lopen, we kunnen niet stoppen want het is ontzettend druk op de weg, jeetje dat is een tijd geleden dat we zoveel verkeer tegen gekomen zijn het is helemaal wennen. Na nog een mooie rit over de Roger Pass zetten we de camper neer op een camping in Golden, aan de rivier en aan de spoorlijn, oeps al er nu maar geen overweg in de buurt is!! Inmiddels is er al 3 keer een trein langs geweest en hij heeft niet getoeterd dat scheelt weer voor vannacht. Strak gaan we even naar het dorp lopen en dan vanavond weer lekker bij het vuurtje. Foto's lukken dus ook hier niet, volgende keer maar weer naar de bibliotheek.

• 07 Juni 2016 - 18:00

Erna:

zo het blijft spannend bij jullie en ze sturen je ook nog steeds naar mooie plekjes dat is idd afwachten kom je er en is het echt mooi. ach 50 km is niks he.
    Nou geniet nog lekker doe voorzichtig en schiet maar mooie foto's
    tot de volgende keer xxx

• 07 Juni 2016 - 20:47

Hetty:

Ha, Rudy the duck, die houden we erin. Het is ongelofelijk hoe snel de tijd gaat en dat jullie alweer aan het laatste stukje beginnen. geniet er nog maar lekker van om met de familie samen te zijn. Groetjes.

• 08 Juni 2016 - 05:39

Annemieke:

Hey vogelspotters,
    Jullie hebben nog een paar mooie toegiften uitgezocht en er zullen zeker heel wat foto's bijgekomen zijn. Heerlijk nog even genieten van het mooie dat Canada te bieden heeft. En nu op naar de familie die met smart wacht. Daar kan RUSI nog even bijkomen van heel veel kilometers. Tijd om te knutselen, helpen, kletsen, koken en leuke dingen te doen maar vooral om van elkaar te genieten. Fijne tijd samen en de groetjes.
    Dikke kus de stammetjes

• 08 Juni 2016 - 10:59

WIL:

Goedemorgen Rusi's, wat zien jullie toch een mooie dingen
    maar wat ik nog steeds niet gezien heb is dat Ruud zijn hengel
    uit gegooid heb, wacht maar Ruud als jullie weer terug in
    Nederland zijn hier in de vijver springen ze zo om hoog.
    Is de baby al geboren of wacht ze tot zuster Simone gearriveerd
    is, nu lieverds het schiet al weer op voor jullie maar jullie gaan
    nog gezellige dagen met de familie door brengen. Dikke knuffel.