Een beetje thuiskomen - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Een beetje thuiskomen - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Een beetje thuiskomen

10 Juni 2016 | Canada, Oxbow

Maandagmiddag in het dorp lekker op het terras gezeten volgens Ruud wilde ik niet naar huis dus nog maar ff lekker blijven zitten. Dinsdag zijn we evengoed op tijd weggegaan en om 10.00 uur verlaten we de BC en rijden we Alberta weer in waar we 4 weken geleden onze rit gestart zijn. We gaan nog even naar Lake Louise maar daar gaan we snel weer weg, wat een drukte!! We rijden nog wel op een hoogte van 1750 mtr dus dat is flink wat. Onze laatste nacht met de RV doen we in Cochrane ongeveer 40 km van Calgary dat is lekker makkelijk morgen als we de camper moeten inleveren. Nog even lekker een vuurtje gestookt en aan de grootste kl;us van deze tijd begonnen........ het inpakken van alle koffers!! Pfff een zeer warm klusje het is n.l. buiten 34 gr en binnen in de camper nog warmer. Gelukkig is het nadat de airco een tijd aanstaat wel wat beter en ga ik de klus maar aan. Daarna nog even lekker bij ons vuur zitten met een lekker biertje en daarna slapen. Woensdagochtend gaat de wekker om 6.30 uur we willen ons niet haasten dus gewoon lekker optijd eruit. Als Ruud de camperdeur openzet zijn daar een paar pestvogels bezig om hun nestmateriaal te verzamelen, dus altijd leuk om naar te kijken. We rijden naar Calgary naar het vliegveld, parkeren daar de camper halen de auto op en gaan daarna met de auto en de camper naar de camper verhuurder. Spullen allemaal overgezet in de auto, ons huis van de afgelopen 4 weken inleveren en naar Medecine Hat om bij Rony en Lisa hun huis te gaan kijken. Nou daar was heel wat te bekijken wat een mooi spulletje hebben ze daar zeg, prachtig. Na een tijdje kletsen met Rony, Lisa en Ellen( ja die was er ook even met d'r mooie buik waar de baby nog heerlijk warm in verstopt zit) gaan we weer verder, we moeten n.l. nog 700 km naar het oosten rijden om naar Cees en Eef te gaan. En ook deze kilometers verlopen vlekkeloos tot het laatste stukje daar hebben we iets langer over gedaan, we waren n.l. hun weg kwijt! Ja ook ik wist het niet goed meer, later zag ik dat ik Cees z'n aanwijzingen niet goed had gelezen, nou ja laten we het er maar op houden dat we toch iets moeier waren van de reis en dan is het in het donker ook nog eens slecht zoeken. Maar we hebben ze gevonden en dan is het weer als van ouds, het is ruim 3 jaar geleden maar ook weer zo heerlijk gewoon om binnen te stappen om 1.00 snachts! Natuurlijk nog even kletsen wat drinken en dan maar eens naar bed, ik ga nog even bellen met pap en mam en daarna ook maar eens slapen het was tenslotte een lange dag vandaag.

Donderdag 9 juni
Ontwaken in Alameda, de vogeltjes fluiten en de zon schijnt het wordt een warme dag vandaag. Eef en ik lekker buiten gezeten in de schaduw, Ruud met Cees op pad, Bram aan het werk dus de taken waren weer prima verdeeld vandaag!! Later op de dag gaan Bram en Ruud vissen en Cees gaat mee om te kijken. Wij gaan een tijdje later heen om te kijken of het wat is en als we er een tijdje zijn sleept Bram een snoek het meer uit! Jammer voor Ruud die had geen beet vandaag. Ach misschien komen er nog andere dagen Ruud, het komt wel goed hoor schatje! Vanavond kwam er regen en onweer, jeetje wat bliksem en een prachtige lucht en wolken. Gelukkig komt er geen hagel uit wat ze voorspelden, uit voorzorg wel alle auto's binnen gezet want op het nieuws hadden ze het over pingpong bal grootte! Later op de avond horen we de coyotes echt heel dicht bij huis maar omdat het donker is kunnen we ze niet zien. In het Van den Berg Farms hotel is het internet een beetje traag dus ook voor nu zeg ik...............Foto's houden jullie te goed!! Tot de volgende keer XXX

• 10 Juni 2016 - 17:43

Elly:

Heel veel plezier samen na een ,volgens mij,hele mooi reis.
    Geniet nog lekker

• 10 Juni 2016 - 18:14

Jeroen:

Wat om via de reisverslagen jullie reis mee te mogen maken. Geniet overal nog even van en ben erg benieuwd naar alle mooie foto's.

• 10 Juni 2016 - 18:51

Willy:

Dat is dus allemaal mooi gegaan, jullie hebben het maar weer geflikt!
    Nu nog even nagenieten bij Cees en Eef en dan weer op naar Nederland.
    Leuk hoor dat ik het mocht meebeleven,
    Fijne dagen nog en groetjes.

• 10 Juni 2016 - 19:12

Joke:

Nou dat waren mooie weken voor jullie veel meegemaakt
    Nu gezellig bij Cees Eef nog een week geniet er nog van
    Leuk dat ik zo met jullie mee kan genieten van jullie reis xxx

• 10 Juni 2016 - 20:22

Jan En Jeanne:

mooi dat jullie daar goed zijn aangekomen, we hebben ontzettend genoten van jullie,s avonturen. doe Eveline en Kees en voor de rest iedereen de hartelijke groeten en wensen jullie nog een fijne tijd met elkaar.xxxxxxs

• 10 Juni 2016 - 21:59

Wendy :

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen bij Cees en Evelyn.
    Ga lekker nagenieten van alles en natuurlijk genieten met de fam.
    Ook spannend nu wanneer zal de baby komen?
    Fijne tijd nog met elkaar, groetjes aan iedereen.
    Liefs Wendy

• 10 Juni 2016 - 23:30

Annemieke:

Eindelijk weer bij de familie toch alweer 3 jaar geleden. Waar blijft de tijd.
    Simone jou bevalt het leventje in een camper wel hè, moeilijk om afscheid te nemen. Vind ik sowieso ook altijd een vervelend gedoe hoor afscheid nemen.
    Nu nog lekker rondkeutelen bij Eef en Cees.
    Ook wij zullen weer een beetje af moeten kicken van de verhalen.
    Have fun !!!!
    Liefs de stammetjes

• 11 Juni 2016 - 08:17

Evelyn:

Het is weer beregezellig!!
    Disney world was really close by this evening!
    We zagen Pinokkio sneeuw witje chepetto en Mickey mouse.
    En vuur vliegjes

• 11 Juni 2016 - 10:00

Annemieke:

Ohhhh dus daar krijgen we ook nog foto's van te zien.
    Ik ben heel benieuwd naar de vuurvliegjes. Het begin is goed zo te lezen, ga zo door.
    Dikke kus de stammetjes

• 12 Juni 2016 - 13:04

Diane:

Allemachtig wat een reis zeg, jullie maken wat mee, en lui zweet krijgt geen kans om te ontstaan.... Fijn dat jullie veilig bij Cees en Eef zijn aangekomen, en heerlijk dat het weer zo goed en gezellig voeld!! Nog even een paar dagen samen genieten en een beetje uitrusten van de afgelopen weken, en hopelijk vangt Ruud nog een paar flinke vissen... Have fun nog, lieverds, dikke kus xxx

• 12 Juni 2016 - 16:38

T P Dol Molenweg 40 A 1619 Ev Andijk:

Simone en Ruud fijn dat we mee mochten genieten van jullie verhalen nog
    een goeie week samen.en gezellig bij de fam.
    gr ome
    teun en tante Gre

• 13 Juni 2016 - 22:43

Sonja:

Hallo Simone en Ruud,wat een fantastische reis weer met veel indrukken en mooie fotos.
    Geweldig om het allemaal mee temogen maken doormiddel van de leuk geschreven
    reisverslagen,gelijk een fijne herinnering voor later om in terug tekijken!
    nu nog lekker genieten met de familie.
    Lieve groetjes Sonja en Jaap