Van alles wat. - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Van alles wat. - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Van alles wat.

Door: Simone

15 Oktober 2018 | Canada, Oxbow

Ja, ja, we zijn er nog hoor!
Het was een bedrijvig weekje, niet met combinen helaas want steeds als het even mooi weer leek te worden kwam er wel sneeuw of regen ( ja, we weten dat het in Nederland heerlijk warm weer is) en dan moet er weer gewacht worden tot alles droog is. Maar ze geven nu voor de komende tijd mooi weer op dus hopelijk kunnen dan de laatste quarters geoogst worden. Afgelopen dinsdagavond zijn Landon, Ellen, Lily en Robin weer aangekomen, mooi hoor, Lily stapt binnen en zegt “hi Buud” tja moeilijk om uit te spreken die R maar de herkenning is mooi. We hebben gewacht met het eten want Ellen hoorde dat er shoarma op het menu staat en dat vinden ze allemaal heerlijk. Het is dus weer een hele tafel vol, gezellig hoor!
De volgende dag gaan Landon (de tijdelijke ‘nieuwe’ Buurman) en Cees aan de gang om Koolzaad te verplaatsen van de ene naar de andere silo en de boel een beetje te mengen zodat het bij elkaar toch een goede droogte heeft. Zo worden ook de erwten en het graan verplaatst van silo’s verderop naar silo’s vlak bij huis. Ruud en ik beginnen vandaag in de luie stoel bij huis, heerlijk in het zonnetje met koffie en een boek, het lijkt wel vakantie! Het eten is ook weer een feest, de gourmet stellen komen op tafel en als dat allemaal op, klaar en schoon is moet het Keezbord er weer op. Ja, ze zullen allemaal weten dat we het mee hebben, ook Landon moet er aan geloven! Het is deze dagen lekker weer we zitten buiten als het zonnetje er is, al is het met een trui of vest aan, en we rijden af en toe een rondje met het crossie. Ruud en ik komen na een ritje terug met een gewei en die kan dus weer aan de boom gezet worden bij de andere om te dienen als vogelvoerplaats. We hebben ook iets zien vliegen toen we zo tussen de bomen aan het crossen waren en dat was geen ‘gewone’ roofvogel, we denken aan een uil maar ja, geen foto dus geen bewijs. Vrijdag ochtend gaan Eef en ik al vroeg weg, Eef moet naar de therapeut en we halen meteen wat boodschappen. We willen ook weer op tijd terug zijn voor de lunch want na de middag moeten Landon, Ellen en de kinderen weer naar huis. Landon moet zaterdag weer werken en ze moeten toch wel een uurtje of 6 a 7 in de auto zitten voor dat ze er weer zijn en het moet voor de kids ook geen nachtwerk worden. Zo is het na een aantal dagen reuring weer rustiger op de farm en wij weten dat het nu weer een paar jaar duurt voor we ze weer zullen zien.
Dat het weer hier zo om kan slaan zien en voelen we maar al te goed het is een erg koud weekend en dus gaan Eef en ik maar wat creatiefs doen met de steentjes en takken die we vorige week gezocht hebben. De planken zijn vorige week al gezaagd en hebben lekker staan te drogen dus die kunnen we nu goed gebruiken. Het resultaat mag er zijn vinden we, een paar gezellige plankjes om op te hangen, we zullen zien welke plek ze krijgen. Buurman & Buurman zijn verder gegaan met het mengen van het koolzaad, Ruud kan zo oefenen met het rijden in de kleine truck want als er van de week weer verder gegaan kan worden met combinen zou het handig zijn dat er dan mee heen en weer gereden kan worden. We zijn met z’n vieren een rondje wezen rijden, even kijken of we nog wat leuks kunnen spotten. Vlak bij huis ziet Ruud iets op de weg, het is een klein hertje, ik dacht eerst dat het een coyote was. Het ging heen en weer in de kant van de weg en uiteindelijk stak het toch weer over om terug te rennen. Zo, zegt Cees we zijn klaar beesten spotten! Als we een stuk verder zijn zegt hij: We gaan terug hoor er is niets te zien! Maar 10 meter verder ziet hij 2 moosen staan. Ze gaan de andere kant op maar we kunnen ze toch nog even zien, het blijft bijzonder die beesten. Voor ons vliegt er ook nog een uil weg die we vervolgens niet meer kunnen vinden dus helaas weer geen foto.
We zullen zien wat deze laatste week ons gaat brengen, misschien dat Rony, Lisa en Mila nog komen maar dat is nog niet zeker. Rony is n.l. nogal ver van huis aan het werk en heeft maar een paar dagen vrij. Het zou wel leuk zijn, we zien het wel.
Bye, bye, tot de volgende keer maar weer.
Foto's komen later want het lukt niet om ze te plaatsen.

• 16 Oktober 2018 - 03:53

Annemieke:

Zoooo Simone wat heerlijk om op de vroege ochtend even met jullie door Canada te reizen.
    Wat een mooi verslag weer met inderdaad van alles wat.
    Ik merk al de tijd gaat daar net zo snel als in Nederland, de laatste week is aangebroken geniet nog lekker!!!
    Groetjes

• 16 Oktober 2018 - 05:14

Tp Dol T.p:

Was weer leuk en nog een fijne week samen gr

• 16 Oktober 2018 - 15:19

Wil:

Zo lieverds ik heb je verslag weer gelezen en zo
    te zien vervelen jullie je geen moment. Hier gaat gelukkig
    alles goed en we hebben weerde tijd voor ons zelf en
    zoals hij nu is komen we wel die wacht tijd door.
    Het is hier zo zomers en zo on natuurlijk maar wel prachtig
    die bomen zijn wel verkleurd en dan die zon er op ja dat
    is een plaatje. Ook de plaatjes die op FB verschijnen van
    de zons ondergang oh die zie jij natuurlijk ook. Meis ik wens
    jullie een goede terug reis en aan iedereen lieve groetjes.
    Dikke knuffel.

• 16 Oktober 2018 - 17:11

Erna:

Zo van alles wat echt dus wat een dagen maken jullie mee echt van alles .
    Geniet de laatste week nog lekker en ben benieuwd naar alle fto's groetjes van hier xxxx

• 16 Oktober 2018 - 17:33

Diane:

Super leuk dat de kinderen ook zoveel moeite doen om tijd met jullie door te brengen, echt gezellig, zegt ook wel hoe sterk jullie familie banden zijn.... mooi hoor!! Geniet nog maar volop van deze laatste week!! Xxx

• 17 Oktober 2018 - 09:23

Sonja:

Wat geweldig om met de mooie verhalen weer mee te reizen en kunnen genieten van jullie belevenissen in Canada.
    Het grootste genieten is het samen zijn!
    Simone en Ruud doe dit nog volop de laatste dagen en een goede reis terug.
    Lieve groetjes Jaap en Sonja