De vakantie is bijna om. - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu De vakantie is bijna om. - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

De vakantie is bijna om.

Door: Simone

19 Oktober 2018 | Canada, Oxbow

Donderdagochtend zijn we bij de koeienmarkt geweest, jeetje wat stonden er veel! De man van de veiling zei dat ze 1875 kalveren en koeien moeten veilen vandaag, nou dat duurt wel even! Toch wel een mooi gezicht hoe dat allemaal gaat en jeetje wat praat die man toch snel! Ruud zei het ook al toen hij van de week met Cees en Bram naar een auction was om een werktuig te kopen dat al het vuil (onkruid) stuk kan snijden op het land.
We hebben vandaag de rest van de 2 quarters land leeg gemaakt, Bram en Cees weer in de combines en Ruud en ik weer met de blauwe truck heen en weer rijden en de silo vullen. Dat was weer mooi werken zo samen en de verzorging op het land door Eef was weer perfect. Rond 16.00 uur gaan Ruud en ik met de laatste vracht naar de silo. Trekker starten, auger aan, truck in de kiepstand en de klep open, dat gaat even goed en dan zie ik de canola uit de silo komen, de auger stopt gelukkig! En wat moeten we nu doen!!! Ik rijd snel met de auto naar Cees en vraag hem wat we moeten ( o, wat vind ik dit erg!!) en Cees zegt: we doen niets ik ga straks wel kijken, laat alles maar staan het komt wel goed. Ondertussen zijn Rony, Lisa en Mila gekomen, Rony heeft Mila bij Cees in de combine gezet en zo gaat ze mee naar huis. Later halen ze de trekker en de auger weer op en gelukkig hebben we niet veel gemorst van de canola pffff dat valt mee! Mila wil graag met alles helpen dus Eef en ik hebben een flinke hulp bij het berijden van de avondmaaltijd, wat kan die meid kletsen zeg, leuk hoor. Als het bijna tijd is om te eten gaat Rony naar beneden om een biertje te pakken uit de koelkast daar en dat lukt niet zonder zijn sokken droog te houden! Shit het alarm van de wateropslag is niet gegaan en dus stroomt het er overheen, jemig wat een rotzooi, alles zeiknat in de basement!!! Gelukkig liggen er bijna overal tegels en beton, een klein randje van de vloerbedekking in er maar nat. Het eten moet wachten en vele handen maken ligt werk, even met zijn allen alle spullen verhuizen naar een ander deel waar het nog droog is en dan gaan we eerst maar eten, het leed is toch al geschied. Na het eten nog even wat dingen drogen en dan is het tijd voor ons dagelijkse spelletje! Ook Rony en Lisa moeten natuurlijk even leren Keezen, Ruud en Cees winnen het, yoehoe.
Cees en Ruud hebben al vroeg ontbijt want Cees kan tussen 8 en 9 een lading wegbrengen en zo als alles hier is ook dit een stukje rijden. Eef, Lisa en ik gaan boodschappen doen en Eef gaat dan direct nog even naar de therapeut. Nog voor dat wij weggaan vliegt Bram de trap op trekt zijn overall aan en moet direct weg. Cees en Ruud hebben pech met de vrachtwagen vlak voor ze bij de graanopslag zijn stopt hij ermee!!! Shit again! De vrachtwagen moet gesleept worden, Rony kan dat doen met zijn nieuwe truck en ze brengen hem naar de garage. De hele toestand duurt een paar uur omdat er onderweg ook nog brand is waar ze voor moeten wachten, tjonge jonge wat een pech allemaal. Gelukkig is er iemand met een vrachtwagen die de vracht van Cees naar de opslag wil brengen en zijn lege karren thuis wil zetten, pff dat scheelt weer. Er wordt dus niet gecombined vandaag omdat er geen vrachtwagen is waar de vracht in gelost kan worden. Cees kan er eentje lenen voor een paar dagen dus zaterdag gaat alleen Evelyn ons wegbrengen naar Regina. Misschien dat Rony, Lisa en Mila ook gaan zodat Mila naar de vliegtuigen kan kijken, dat vindt ze namelijk geweldig!
Vanmiddag hebben Cees en Ruud nog de banden van de grote tractor gewisseld en dat zal wel de laatste klus zijn van Buurman & Buurman van deze 4 weken. Ze zijn om gevlogen, vanochtend de koffers maar weer ingepakt want morgen moeten we op tijd weg het is tenslotte twee en een half uur rijden naar het vliegveld, jammer maar helaas aan alle leuke dingen komt een eind dus ook aan deze superleuke ‘werk vakantie’ op de Van den Berg Farm. Het was supergaaf om iedereen weer te zien en te spreken en prachtig dat iedereen de moeite heeft genomen om ons te zien, ook al moeten ze daar een flink eind voor rijden, geweldig dat jullie dat hebben gedaan. Wij hebben genoten van alles en hopen jullie over een paar jaar weer te zien en Cees, Eef en Bram, bedankt voor het onderkomen deze 4 weken het voelde weer als een ‘thuis’. Cees flink oefenen met Keezen dan kunnen we over een paar jaar iedereen verslaan!
Voor iedereen die ons blog hebben gelezen, we hopen dat jullie een beetje idee hebben van wat er hier allemaal gebeurt, bedankt voor de leuke reacties, Bye, Bye see you soon

• 20 Oktober 2018 - 03:02

Diane:

Geweldig om te lezen dat jullie het zo heerlijk hebben gehad! En dierbare herinneringen hebben gemaakt!! Fantastische familie zo hoor, en wat is dan afstand... geniet nog even van de komende uren, en alvast een hele goede reis!! Liefs xxx

• 20 Oktober 2018 - 03:38

Annemieke:

Wat vliegt de tijd inderdaad en wat veel pech de laatste dagen zeg pfffff, maar vooral doorgaan dat is ondernemen zou Arnold zeggen.
    Bedankt voor de mooie verslagen en goeie reis terug.

• 20 Oktober 2018 - 08:16

Wendy:

Is het al weer voorbij het gaat ook altijd veel te snel hè!
    Het waren weer mooie verhalen om te lezen en inderdaad leuk om nu een beeld te hebben hoe het gaat op het bedrijf.
    Wens jullie een goede terug reis en we spreken elkaar snel xxxxx

• 20 Oktober 2018 - 10:18

Arti:

Weer genoten van je verslagen, heerlijk ogen dicht en het zo voor je zien.
    Goede terug reis en tot gauw

• 20 Oktober 2018 - 15:29

Tp Dol T.p:

Leuk dat we dit weer met jullie mee mochten beleven.en fijn
    zo met de familie bedankt en een goede vlucht terug groetjes

• 21 Oktober 2018 - 15:25

Joke Roozen:

Wat gaat zo'n vakantie weer snel om
    en dat jullie deze heerlijke vakantie weer mogen beleven
    en dat jullie heerlijk genoten hebben.

En een hele goede vlucht naar Amsterdam.