Van alles wat - Reisverslag uit Smithers, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Van alles wat - Reisverslag uit Smithers, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Van alles wat

Door: rusi

06 Mei 2010 | Canada, Smithers

Gister uit Mc Bride vertrokken verder richting het noorden, het was een mooie rit met jawel …….de zon! Nadat we diverse herten, vogels en eekhoorns zagen hebben we ook weer beren gezien. Eerst eentje alleen en later nog een grote met 2 jongen, jammer dat er toen allemaal verkeer achter ons reed zodat we niet konden stoppen. Maar die ene hebben we goed kunnen bekijken en die was helemaal niet bang, liep lekker te eten en keek af en toe eens op. Onderweg een leuke wandeling gemaakt waar we pootafdrukken van een Moose en de keutels hebben gezien maar het beest zelf was nergens te bekennen. In de buurt van Vanderhoof een camping gezocht (Dave’s RV Park)waar we weer lekker een vuurtje gestookt hebben. ’s Nachts koelde het nog behoorlijk af want de kachel sloeg regelmatig aan.
Vanochtend vroeg op en toen Ruud op de thermometer keek was het bijna -4! eerst even ontbijten en daarna de weg op, het zonnetje kwam er een beetje bij maar de wolken komen in opmars. Misschien dat we tijdens deze vroege rit weer wat dieren kunnen zien. In ieder geval wel een heel verschillend weer patroon, eerst zon daarna sneeuw en dan bedoelen we echt sneeuw , de strepen op de weg waren niet meer te zien en dat is toch niet prettig rijden gelukkig is het een half uurtje later een stuk beter en hoefden we niet aan de kant te gaan staan. Na een paar uurtjes zijn we in Smithers aangekomen daar de camper neer gezet op het Glacier Vieuw park ( we hebben nu in totaal 1220 km gereden) en weer aan de wandel gegaan. Maar het is net als onderweg vandaag, geen dieren gezien ( behalve dan een paar paarden achter een hek) wel een trein met 159 wagens en dat duurt ff hoor. Verder vanavond weer heerlijk buiten gegeten met het avond zonnetje erbij en uitzicht op een berg met sneeuw op de top, wat een wereld van verschil met vanmiddag zeg! Dit is puur beter hoor. Morgenochtend vroeg gaan we naar Stewart om dan de grens over te steken en in Hyder onze voeten op Alaska neer te zetten.

• 07 Mei 2010 - 14:40

Evelyn:

zo jullie hebben al een mooi stuk gereden.mooie foto's ook,nog veel plezier.

• 07 Mei 2010 - 14:49

Teun En Gre:

wat een mooie foto.s wel leuk om jullie zo te volgen .lekker genieten.groetjes.

• 07 Mei 2010 - 16:18

Aaike:

WAUW! Wat een verschillen!

Samen met Milenca en Tessa hebben we geprobeerd om de doelpuntjes in het eten te stoppen! Dit keer stonden er wraps op het menu! We gaan straks lekker knallen tegen Nieuweboer!!

Helemaal niets in Rotterdam, Wervershoof, etc. etc..

Hebben jullie de mooie A-A.wateetjij.nu mail al gelezen ;)

groetjes!
    xxxxxxxx

• 07 Mei 2010 - 17:11

Joke:

hoi
    wat een mooie fotos hebben jullie al weer kertkaarten geschreven?
    en de moonboots mee
    nou jullie genieten lekker leuk jullie zo
    te volgen
    genietze