Mooie dag - Reisverslag uit Stewart, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Mooie dag - Reisverslag uit Stewart, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Mooie dag

Door: rusi

08 Mei 2010 | Canada, Stewart

Vandaag in alle vroegte vertrokken met de hoop op wat meer wild life dan gister. Het is mooi weer de zon komt op dus dat ziet er goed uit, ook al weten we uit ervaring dat het niet alles zegt. Maar vandaag is het prachtig en we kijken onze ogen uit,twee grijze wolven diverse beren de een nog dichter bij dan de ander, een bald eagle bij zijn nest,een Moose (eland) een bever en daar zaten we toch mooi toen we die zagen. Lekker rustig aan een klein watertje zonder geluid van de auto’s. En wat een bergen weer zeg! Allemaal nog bedekt met een dikke laag sneeuw maar……. Daar hebben wij geen last van. Hoe meer we richting Stewart rijden hoe rustiger het op de weg wordt alleen hier en daar een beer langs de kant, prachtig is dat om te zien. Als we Stewart binnen rijden zien we een camping maar we gaan eerst nog even door naar Hyder dat is tenslotte Alaska (Amerika). Het is een oud in stand gehouden dorpje met een leuke kroeg vol beschreven bankbiljetten die ze dan weer aan de muur nieten. Volgens Ruud was het biertje er prima en daarna gaan we weer de grens over naar Canada om 10 minuten later de camper op de camping te zetten. Het is nog steeds mooi weer dus dat wordt weer buiten eten bij de firepit, wat heerlijk is dat toch. Morgen gaan we weer vroeg op om te kijken of we de grizzly beer kunnen spotten, wie weet!

• 08 Mei 2010 - 11:52

Ton Heijnen:

Hoi Ruud en Simone,
    Leuk om te lezen dat jullie het zo naar het zin hebben. Ook is het leuk om de punten te herkennen waar wij ook geweest zijn. Ben benieuwd of jullie ook de vissende beren in de rivier bij Hyder zien. Doe ze maar de groeten ...
    We lezen jullie verslagen met plezier.
    Groeten
    Ton & Elly

• 08 Mei 2010 - 14:09

Evelyn:

geweldig!!!!!

• 08 Mei 2010 - 16:29

Annemieke:

Hey Ruud en Simone,
    Nu zijn jullie aan de prachtige reis begonnen.Geniet van alles!! Oh ja,Ruud je hebt wel een paar biertjes gemist maar neem er maar één op de kampioenen!!
    PS Isolde geen kijkoperatie
    Nou lui we volgen jullie hoor!!Dikke kus de stammetjes

• 08 Mei 2010 - 16:31

Diana:

hoihoi,
    jullie hebben het prima naar jullie zin zie ik!
    wat is het daar prachtig zeg!(mooie foto's) leuk om de reis vanuit den helder een beetje te volgen. veel plezier nog en hopen op mooi weer en mooie dieren in het wild.
    groetjes diana

• 08 Mei 2010 - 18:10

Piet En Nel Leeuw:

Wat een leuke/spannende ervaring is dit.Heel veel plezier met alles en veel mooi weer toegewenst.