Geen Grizzly's - Reisverslag uit Telkwa, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Geen Grizzly's - Reisverslag uit Telkwa, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Geen Grizzly's

Door: rusi

08 Mei 2010 | Canada, Telkwa

Vandaag vroeg op om te kijken of er grizzly’s zijn dus om 6.30 rijden we weer in de rondte, eerst weer de grens over en daar de camper geparkeerd om verder te lopen. Er was een lange weg met een brug waar we overheen geweest zijn wat een mooi gezicht dan die brede rivier zo in de ochtend, overigens nog best wel fris hoor het is maar net boven nul. We zien een zeehond zwemmen en er vliegen diverse vogels, bij de camper aangekomen stappen we in en gaan we de andere kant op langs de rivier. Na een tijdje komen we een soort brug tegen speciaal voor mensen die naar de beren willen kijken maar ja de beren zijn er nog niet, er is nog geen zalm dus ook geen grizzly’s we zijn dus te vroeg in het jaar. Wat erg nu moeten we ooit nog maar eens een keertje terug misschien.
Als we een tijdje rijden zien we de troost prijs…… een zwarte beer en dat is ook steeds weer prachtig, wat zijn ze toch groot. We zien er meerdere vandaag en daarmee komt onze beren teller op 15 te staan. Over de hoge bergen en langs de diepe dalen wat is het toch een imposant gezicht, zelfs de plek waar we ontbijten is een plaatje. Met een meer aan de voorkant en diverse bergen er omheen zaten we heerlijk in de zon aan een picknicktafel te genieten van onze maaltijd. Onderweg nog wat boodschappen gedaan en neergestreken in Telkwa op een camping aan de rivier. Morgen gaan we richting Prince George om daarna via Quesnel en Wiliams Lake af te zakken naar het zuiden.

• 09 Mei 2010 - 09:09

Papa En Mama:

Nu Simone en Ruud Jullie verslag gelezen en we proberen de streek te bekijken op Google en dat lukt ons aardig een hele mooie omgeving die bergen en rivieren veel sterkte verder en een goede reis groetjes van ons xxxx

• 09 Mei 2010 - 10:15

De Blokkers:

aller eerst gefeliciteerd
    met het kampioenschap.
    Jullie hebben daar zeker je steentje aan bijgedragen.
    Het was een geweldig feest, en onze twee zusjes hebben zich wel helemaal uitgeleefd.De anderen ook hoor.
    Was jammer dat Tessa in de laatste minuten behoorlijk geblesseerd raakte.
    Maar dat kon vrijdag avond de pret niet drukken.
    Ik heb je gemist met dansen Simone.
    De meiden gingen vreselijk laat naar bed en moesten de andere dag weer voetballen.
    Wij zaten om 9 uur al in de auto naar Utrecht.
    Anita heeft ondanks het feest een goeie wedstrijd gekeept en gewonnen met 5-0.
    Op naar HH waard waar de andere meiden moesten spelen.
    Ook hier een mooie wedstrijd gezien en van een feest niets gemerkt.
    deze wedstrijd werd ook gewonnen met 5-0.
    Wat een toppers onze
    meiden.
    Zo te zien en te lezen genieten jullie volop, wat een geweldige fotos.
    Geniet gewoon lekker door
    en tot in Juni.
    Dat klinkt nog lekker ver weg.
    Groetjes en kusjes de Blokkers

• 09 Mei 2010 - 12:27

Carlo :

Gaaf hey dat jullie alle dagen zon verslag maken leuk om te volgen veel plezier nog! geniet er maar van.

• 09 Mei 2010 - 13:09

Fred, Erna En Sam:

Hoi Ruud en Simone wat een belevenis toch he. Zoiets blijft je leven lang bij als een pracht herinnering. Ik begrijp dat jullie nog genoeg dagen hebben om te genieten. Lots of luck and fun. Go for it!!!! Gr van Fred, Erna en Sam.
    De dames zitten nu te zeuren die willen ook zo'n reis maken

• 09 Mei 2010 - 19:50

Erna:

Hallo luidjes
    Wat leuk zo dit verslag te lezen van jullie, wat een druk programma hebben jullie zeg steeds vroeg op en lopen rijden maar je ziet wel veel zo
    wat een mooie foto's van de beren.
    Ik kon niet eerdere lezen want ik ben inmiddels aan me oogleden geholpen, heb in MCA een ooglidcorrectie gehad dus kan je steaks weer goed zien hahaa
    morgen de hechtingen er al uit en dan nog even bij komen en dan is het weer goed hoop ik
    Het lezen ging vandaag weer dus even snel alles lezen
    geweldig, kijk uit naar de volgende verslagen veel plezier nog kijk goed uit dikke kus Erna

• 09 Mei 2010 - 20:15

Rob ,irma En Jordy:

Hoi Ruud en Simone omwijs gaaf wat jullie allemaal zien tijdens de reis,geweldig wat een onvergetelijke belevenis geniet er maar lekker van heel veel plezier de komende dagen groetjes van Rob ,Irma en Jordy heel dikke zoenen xxxxx

• 10 Mei 2010 - 16:38

Marian Bakkum:

Hoi Simone en Ruud, wat een mooie reis maken jullie en wat een schitterende foto's. De temperaturen verschillen bij jullie enorm, maar hier is het veel te koud voor de tijd van het jaar. Niet boven de 15*. Genieten jullie maar van al het moois en spannends! Pas op voor de beren op de weg! Morgen ga ik met Wil treinen naar Rotterdam. Naar Boymans van Beuningen.We maken er een gezellig dagje van. Groeten van Marian en Ron