Veel bizons - Reisverslag uit Watson Lake, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Veel bizons - Reisverslag uit Watson Lake, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Veel bizons

12 September 2012 | Canada, Watson Lake

Maandag 10 september:
Na het internetten gaan we weer verder en komen we wat bergschapen tegen, we rijding in het Muncho Lake park en het regent. Verder hangt er hele lage bewolking maar als we een half uurtje verder zijn is het toch weer droog en probeert het zonnetje er af en toe door te komen. Voordat we bij de Liard River Hotsprings aankomen zien we de eerste Bizon, jeetje wat een beest echt nog eentje uit de oertijd. Bij de hotsprings gaan we het park op en blijven hier een nachtje staan. Als alles goed staat gaan we naar de hotsprings, dit is een natuurlijk bad met water van 40⁰ en een bad verder zelfs 50⁰! Goh wat is dat lekker warm, jammer dat het zo stinkt naar zwavel maar we blijven er toch een lekker tijdje in heerlijk. ’s avonds lagen we te klappertanden in ons bed en dat kan twee oorzaken hebben of we zijn te lang buiten blijven zitten of we zijn te lang in het warme water geweest. We houden het maar op een combi van deze twee.

Dinsdag 11 september:
We zijn vroeg wakker en hebben het koud dus aankleden en rijden met die kar, het is 7 uur en nog lekker rustig op de weg. Er zijn niet zoveel van die gekken die zo vroeg op pad gaan.
Tegen half acht zien we een kudde bizons en tien minuten later een beer die heerlijk aan het eten is langs de weg. Het is een mooie rit en we gaan naar Watson Lake, onderweg stoppen we in Contact Creek. Hier staat precies 1 huis en dat is alles, zij hebben de benzine pomp en je kan er koffie drinken. De houtkachel staat flink te loeien het is tenslotte koud buiten 5⁰, nadat we hebben getankt gaan we een bakkie drinken en vragen of de accu van het fototoestel even aan het stroom mag en dat is geen probleem. Onderweg gaat Ruud nog een paar keer vissen en als hij dan zijn hengel uitgooit in de Hyland River heeft hij na een paar keer beet, jammer dit is wel een heel klein visje dus die gaat weer terug. Verder vangt hij niets meer. We zien wel een koppel kraanvogels overvliegen (zien we later op de foto hoor).
Als we in Watson Lake aankomen gaan we direct boodschappen halen want onze voorraad raakt op en we hebben de afgelopen dagen gezien dat het wel handig is om van alles wat in te slaan aangezien we niet zo maar even naar Appie kunnen lopen om nog wat te halen.
We gaan op een camping staan die volgens de boekjes van alles heeft, ja inderdaad ze hebben het maar daar is ook alles mee gezegd. Het is een kale bende maar goed we kunnen alles weer even optoppen, de accu’s laden en het zal vannacht niet zo koud zijn want dan zetten we de kachel aan.
We gaan nog een rondje lopen maar de beloofde trail die er zou zijn…………….. die is er niet. Toch hebben we een paar uur gelopen en dat was wel lekker, we hebben ook nog even op een andere camping gekeken maar die was net zo kaal en ook daar geen firepit. We koken dus verplicht binnen vandaag.

Woensdag 12 september:
Vanochtend zijn we niet zo vroeg het regent buiten dus we zetten de kachel nog even aan en gaan lekker zitten ontbijten. Daarna gaan we even terug naar het dorp naar de info daar is ook de sign post, allemaal plaatsnaam borden over de hele wereld vandaan. Iedereen die er een heeft kan hem daar ophangen daar gaan we dus straks nog even naar toe, eerst even laten weten waar we uithangen dus zitten we nu in een recreatie centrum waar vrij internet is. We gaan vandaag of morgen afzakken naar het zuiden richting Dease Lake dit hangt af van het weer, als het wat droger wordt gaan we hier in de omgeving nog wandelen en anders stappen we in de camper en gaan we. Groeten en tot de volgende keer XXX

• 12 September 2012 - 20:41

Erna:

weer een lekker verslag, maar die kou is wat minder
    hoop voor jullie dat het snel droog wordt
    succes met je spannende avontuur
    xxx

• 12 September 2012 - 21:02

Barry En Marina:

Hoi Ruud en Simone,

Wat een mooie verslagen, echt leuk om te lezen. Wat is een moose eigenlijk voor beest?
    Hopelijk wordt het weer snel beter. Wel even wennen denk die temperaturen?
    We hopen nog veel mooie reisverslagen te lezen, geniet ervan.

We zullen Tycho die foto van de beer ook wel even laten zien. En even tegen hem zeggen dat hij niet de enige is die niets vangt. Hi hi.

groetjes Barry en Marina

• 12 September 2012 - 21:24

Willy:

hallo luitjes,
    Dus weer een hoop gezien, jammer dat het geen warmer weer is maar zoiets hadden jullie ook wel verwacht toch? in ieder geval rekening mee gehouden.
    Hier moet ook bijna de kachel weer aan hoor, 15 graden was het hier vandaag. 12 sept.
    binnen net nog 20 maar daar is het mee gezegd.
    Geniet verder en hopelijk komt er een vis die op de barbecue kan aan je hengel Ruud!!
    Zal toch wel.
    gr.

• 13 September 2012 - 10:30

Hans & Annelies:

Hallo Ruud & Simone
    wat een mooi verslag elke keer weer , net of we er zelf bij zijn steeds
    ga lekker zo door hoor !!! ook hier is de temperatuur aan het zakken , nog wel niet zoveel als bij jullie maar hier moet ook af en toe de jas alweer aan.
    en ook wij hebben de vraag wat is een moose ??? , doet Ruud wel aas aan zijn haakie of zit hij niet op te letten met al die andere dieren in de omgeving
    nou we lezen het wel weer de volgende keer , kruip s'nachts maar wat dichter bij elkaar voor de warmte en geniet nog lekker van de reis

gr. Annelies en Hans

• 13 September 2012 - 12:46

Claudia Van Den Brink:

Hé Ruud en Simone, heb net in alle rust de tijd gehad om de reisverslagen te lezen want ik liep een paar dagen op achter. Chantal ligt weer in het AMC en slaapt nu dus ben ik even een tijdje achter de laptop gekropen om jullie site te bezoeken en om de site van Chantal bij te werken. Ik zag dat jullie vanmorgen vroeg ook een berichtje op de site van Chantal hebben geplaatst, bedankt daarvoor! Wat maken jullie al veel mee zeg! Al die dieren die jullie tegenkomen, zó onwerkelijk! Zo sta je oog in oog met een kudde bizons en op het andere moment staat er een beer naast je camper. Jammer dat de temperatuur daar zo laag is en jullie de kachel al nodig hebben. En wat een verschil zit er tussen de diverse campings zeg! Zolang je maar wel je camera blijft opladen want zonder foto's kunnen jullie echt niet thuis komen hoor! Nou, geniet weer lekker verder van jullie reis, we blijven jullie volgen! Heel veel liefs vanuit Amsterdam van Claudia (en een nog steeds slapende Chantal, chemo loopt weer). Xxxx

• 13 September 2012 - 12:46

Claudia Van Den Brink: