Wildlife gespot - Reisverslag uit Fort St. John, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Wildlife gespot - Reisverslag uit Fort St. John, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Wildlife gespot

10 September 2012 | Canada, Fort St. John

Zaterdag 8 september:
Vannacht overnacht op camping Charlie Lake maar dit was niet de goede, er was er n.l. nog een met de zelfde naam en die was in het park. Nou ja we stonden al en hadden betaald dus dan maar blijven toch? Vanochtend blijven we iets langer op de camping we hebben hier internet en dan kunnen we de uitslagen van het voetbal nog net even zien tijdens het ontbijt, tja je bent toch nieuwsgierig wat ze doen. Na het ontbijt op weg naar de volgende plek, onderweg zien we behalve een levende grijze vos weer dode dieren en bij eentje zijn we ff wezen kijken wat het nou precies was. Een Moose dus, nou zullen we nu ook nog levende gaan zien? Onderweg zien we wel veel bordjes “pas op voor overstekend wild” maar we komen geen beest meer tegen. Wat we ook niet meer tegen komen nu zijn graan velden daarvoor zijn er hier iets te veel bergen en dan zijn ze nog niet eens echt stijl. Aan de Sikanni River gaan we op een camping staan, er moet tenslotte gevist worden er is gister n.l. een vergunning gekocht. Voor Simone is er op deze plek nog geen werk hoor dus die kan nog lekker lezen, als Ruud na een tijdje terug komt wordt het toch weer vlees op de bbq want hij heeft niets gevangen nou ja misschien morgen meer geluk.
Zondag 9 september:
Als we om 6.00 uur wakker worden is 10 gr binnen en buiten 4,5 brr moet de dikke jas dan toch uit de kast komen? Nou voor onderweg hebben we die niet nodig we zetten de kachel gewoon wat hoger en als het zonnetje er bij komt is het al weer aangenaam. Nadat we een tijd gereden hebben gaan we langs de weg op een parkeerplaats ontbijten en een bakkie doen en dat kan gewoon buiten hoor lekker in de zon met een vest aan prima te doen. Hier zijn ook niet veel sporen van dieren te bekennen, we zien wel auto’s met aanhanger staan waar de quad dan op gaat, waarschijnlijk van jagers. Ook zien we een boomstam als balk tussen twee bomen in met allemaal touwen eraan, zullen ze die ook gebruiken om hun buit aan op te knopen? We zien er geen sporen van maar waar voor dient het anders? Als we weer verder rijden zien we een bordje om naar een park te gaan, nou dat pad gaan we in het duurt 12 km en is ongeveer net zo als het pad van Willy. Tjonge de kraan gaat er van open (dus veel water eruit, we hadden het niet direct door) en de borden bijna uit de kast geschoven (ondanks de antislip matjes). Maar als we dan aan het eind zijn is het er wel mooi, lekker rustig je hoort alleen de vogeltjes en de eekhoorns en er is een mooi meertje met vlak water.
Als we in Fort Nelson aankomen gaan we daar tanken, dit had dat vrouwtje van het visitors center verteld want anders betaal je de bonusprijs voor de benzine. Nou hier is het ook al schrikken aan de pomp ($1,45 dit lijkt misschien niet zoveel maar als je camper 1 op 4 rijd hakt het er behoorlijk in)maar het kan kennelijk nog erger. We rijden door tot het Tetsa River park en blijven daar, hier hebben we lekker gelopen en Ruud gevist even iets aan zijn haak gehad en de buit verspeeld maar we hebben de vis gezien. ’s Avonds het vuur opgestookt om te koken maar als het eten klaar is gaan we naar binnen, het begint n.l. te regenen. Later is het toch weer droog maar behoorlijk afgekoeld en dus blijven we binnen.

Maandag 10 september:
Vanochtend is het buiten 1.1 gr en binnen 7 nou dat is koud hoor!! Gauw de kachel aan om het een beetje behaaglijk te maken voor het ontbijt en daarna gaan we weer op pad. Het zonnetje is er al weer bij en dat is heerlijk, dan mag het ’s nachts koud zijn hoor dat is niet erg. Na een klein half uurtje zien we iets langs de weg staan maar we zijn nog te ver om te zien wat het is. Als we dichterbij komen zien we dat het een Moose is eindelijk ze zijn er ook levend, Ruud gaat langzaam rijden want voor je het weet steekt ie over en ja hoor we hadden het nog niet gezegd of daar ging ie. Nou je zal daar met een gangetje van 80 aan komen!!! We rijden weer door en komen er onderweg nog meer tegen, sommige blijven staan en kunnen we goed op de foto zetten. Bij de Toad River gaat Ruud proberen iets voor de avond te vangen maar nee de haak blijft leeg. Wel komen we een klein winkeltje tegen waar ze enorme stukken cimamon cake ( een soort Zeeuwse bolus) Ruud vind hem heerlijk. En ze hebben er internet dus kunnen we het hele verhaal van de afgelopen dagen even plaatsen. Het landschap is nu echt heel anders waar we in rijden, hoge bergen en diepe dalen. Groetjes en tot de volgende keer XXX

• 10 September 2012 - 21:34

WIL:

Oh Oh Simone wat is het weer een schitterend verslag, je leest het en het is net of je zelf in die camper zit, toppie hoor meis. En bij Ruud willen de vissen nog niet bijten, ach je heb nog een paar weken te gaan en het zal best wel eens een keer lukken. Nu jongens geniet er nog lekker van en tot het volgende verslag. knuf Wil.

• 10 September 2012 - 22:22

Erna:

heerlijk om zo mee te rijden met jullie in de camper
    je beleeft zo wel een boel
    arme Ruud nog geen visje aan de haak, ik heb nog wel een gerookte poon in de vriezer hoor
    ben benieuwd naar de foto;s
    en wat een temperaturen zeg bbrrrrrrrrrrr
    geniet nog lekker

goeie reis

• 11 September 2012 - 03:48

Evelyn:

Weer een mooi verhaal!!
    Ook al sneeuw gespot?
    Wat Zijn het toch mooie beesten he die moosen!
    Ook al hummingbirds gezien of gehoord?
    Nou ik zal niet teveel vragen anders hebben we over 3weken niks meer te praten ; )
    Have fun!

• 11 September 2012 - 03:48

Evelyn:

Weer een mooi verhaal!!
    Ook al sneeuw gespot?
    Wat Zijn het toch mooie beesten he die moosen!
    Ook al hummingbirds gezien of gehoord?
    Have fun!

• 11 September 2012 - 07:19

Willy:

leuk verhaal,
    En om jullie te volgen is ook erg leuk.
    ja en met die dode dieren, dat gebeurt nou eenmaal, meestal door de mens veroorzaakt denk?
    Maar jullie gaan vast nog vaak levend spul zien lijkt me.
    Kun je mooses niet eten? als iedereen die er langs rijdt er een stukje vanaf haalt heeft iedereen te eten en het andere wild heeft dan ook nog genoeg te kluiven.
    Het is er koel genoeg voor lijkt me.
    Geniet maar weer lekker verder en goede vangst Ruud!! zal er heus wel van komen.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslag.
    Lieve groet, Willy.

• 11 September 2012 - 12:34

Frank En Ingrid:

Hallo Ruud en Simone
    Het klinkt geweldig allemaal zo maak je wel een hoop mee.
    Ruud succes met vissen wil het niet lukken heb ik wel tongslip
    voor je.
    lekker genieten diike knuffel van ons.

• 11 September 2012 - 17:10

Annemieke Stam:

Hey Verschoortjes,
    Gisteren ook al een bericht erop gezet maar oeps verdwenen????
    Daarom nog maar even een kattebelletje. Geniet van jullie prachtige rondreis en bedankt voor de uitnodiging. Simone jij schrijft zo mooi misschien moet je een ander beroep gaan kiezen hahaha.
    Bedankt voor de mooie verhalen, het is inderdaad net of je meerijdt in de camper.
    GENIET GENIET en tot het volgende verhaal.
    Kus Annemieke en de andere Stammetjes

• 11 September 2012 - 18:40

Lia:

Hé Ruud en Simone,

Allereerst bedankt voor jullie uitnodiging. Lets party!!
    Wat een prachtige verslagen weer. We lezen ze met veel plezier.
    Nu nog vis ....., maar dat gaat ook wel lukken, toch Ruud? Even geduld.
    Trouwens wel al lage temperaturen daar, maar hier begint het weer nu ook een beetje om te slaan, ik denk dat afgelopen weekend het laatste warme weekend was. We hadden vandaag Aaike te eten, was gezellig, zo met z'n allen. Blijf schrijven en tot het volgende verslag!

xx de Buyksies.