Weer internet - Reisverslag uit Fort St. John, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Weer internet - Reisverslag uit Fort St. John, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Weer internet

07 September 2012 | Canada, Fort St. John

We hebben in Taylor bij de visitors info internet dus nu direct al het nieuws even plaatsen.
Na een toch wat gebroken nacht ( je lijf is tenslotte nog een andere tijd gewend) gaan we in het restaurant ontbijten, het is inmiddels 9.30 uur dus er gaat wel weer wat in. We kiezen voor een omelet met spek, daarnaast een soort rösti en geroosterd brood met een bakje jam. Nou het gaat er goed in hoor en zo hebben we een stevige ondergrond. Met de taxi naar de camperverhuur, daar de koffers nog even in de opbergruimte gezet en daarna zijn we gaan wandelen. We moeten n.l. nog een tijdje wachten voor dat we de camper krijgen maar in het zonnetje is het prima toefen. Als we alles geregeld hebben gaan op pad, eerst naar een grote outdoor store nou zo hebben we die nog nooit gezien het lijkt wel een museum. Allemaal opgezette dieren in een prachtig decor en natuurlijk allerlei verschillende afdelingen voor wandelen,kamperen,vissen,jagen enz. echt hier zou je wel een tijdje kunnen doorbrengen om alles te bekijken. (misschien later nog eens, je weet maar nooit)
Wij gaan eerst weer een stukje rijden en als we dan bij een winkelcentrum komen gaan we boodschappen doen, de koelkast moet tenslotte wel gevuld worden. Alles met elkaar zijn we aan dit soort dingen toch aardig wat tijd kwijt en omdat het al wat begint te schemeren gaan we op zoek naar een camping. In Red Deer hebben we onze eerste overnachting op de Lions Campground, nog even een vuurtje stoken en wat eten en daarna naar bed, het is nog wel vroeg maar we zijn toch wel moe.
Woensdag 5 september:
Natuurlijk zijn we weer vroeg wakker het is nog donker buiten dus gaan we nog niet rijden, stel je voor met al dat wild dat er over kan steken! Maar als het licht begint te worden gaan we niet veel later op pad richting Slave Lake. Eerst rijden we naar Edmonton het is onderweg een beetje heuvelachtig en we zien niet echt spannende dingen. Om door Edmonton heen de juiste weg te vinden dat is nog best een klus maar met goed opletten en af en toe een beetje op gevoel rijden redden we het en rijden we uiteindelijk op de juiste weg naar Slave Lake. Maar jeetje wat komen we een enorme stukken verbrande bomen tegen ik denk zeker een kilometer of 10 als het niet meer was Later bij een visitors center( een soort vvv) zien we op een platte grond hoe veel er de afgelopen 10 jaar afgebrand is, Slave Lake zelf is in mei 2011 nog voor 1/3 in vlammen opgegaan.
Als we op de camping aankomen die de mevrouw van het visitors center ons aanraadde rijden we een paar keer rond en zetten de camper dan neer op een plek die ons wel aardig lijkt maar er zijn veel muggen, wespen enz. en er staat een behoorlijk windje die over het meer heen komt. We besluiten na een bakkie om toch verder te gaan en wat anders te zoeken, iets wat ons lukt in Foust een redelijke camping ook aan het Slave Lake. We stoken het vuur weer op om onze maaltijd er op te maken en dan zitten we nog heerlijk in het zonnetje te eten.

Donderdag 6 september:
Ook vandaag weer op tijd wakker maar niet zo vroeg als gister gelukkig. Als we met de camper net Faust uit zijn ziet Simone een beer van het kerkhof afgaan (zeker even een bloemetje gebracht) dus de camper aan de kant en kijken…….maar we zien hem niet meer. Ruud is de weg nog overgestoken en heeft op de brug staan kijken naar de rivier of hij hem daar misschien nog zag maar het enige wat hij nog zag waren de pootafdrukken in de rivierbedding, jammer volgende keer beter.
Als we een tijdje rijden hebben we beidde zo iets van mmmmm want alles wat we zien is graanvelden en dan wel enorme grote stukken en af en toe een hert zowel dode(waarschijnlijk aangereden) als levende. Bij Mc Lennan hebben we een kleine wandeling gemaakt het is een aangelegd pad dat door een stukje natuur gaat met veel vogels. Hier hebben we veel zwaluwen gezien wat andere kleine vogeltjes en heel veel ganzen. Er kwamen steeds meer koppels aangevlogen die dan neerstreken in het meer, helaas was het te ver weg om het allemaal goed te kunnen zien maar er waren er duizenden en toen wij weer terug gingen naar de camper kwamen er nog steeds nieuwe koppels aan.
Als we onze weg vervolgen word de omgeving niet veel anders tot we bij Peace River komen, daar gaan we ineens weer dalen en klimmen. Helaas voor korte duur want even later is het allemaal weer vlak. We besluiten bij Dunvegan een camping op te gaan dit is aan de rivier en de weg hier naar toe was weer mooi. Hier blijven we vandaag, we hebben de eerste 1000 km er op zitten en dan kijken we morgen of we een kortere weg nemen naar Dawson Creek of dat we toch de route die we in gedachte hadden. Want wij zijn toch meer van de bergen dan van het graan.

Vrijdag 7 september:
Wat hadden we gister een mooi weer we hebben lekker aan de rivier gezeten het was gewoon 23gr
En wij maar zeggen dat je hier niet bruin kan worden, nou we hadden wel wat zonnebrandcrème kunnen gebruiken hoor! ’s Avonds lekker bij het vuurtje eten gemaakt.
Vanochtend weer vroeg weg richting Dawson Creek we hebben besloten de kortere weg te nemen, er kwam gisteravond nog een vrouw bij ons en die zei dat het zonde van de tijd zou zijn als we de lange route zouden nemen.
Nu worden het al wat grotere heuvels onderweg en het uitzicht is hier veel mooier. In Dawson Creek boodschappen gedaan en onderweg ff een bakkie. Als we Taylor binnen rijden gaan we daar naar het visitors info, hier staat een vrouwtje die ons ontzettend veel info geeft over allerlei wandelingen en route´s die we kunnen rijden. Misschien gaan we toch nog verder dan we in de planning hebben. Hier hebben we dus een `GOUD PANNETJE` gekocht want als Ruud gaat vissen moet er toch ook nog iets nuttigs gedaan worden door Simone en dat is niet alleen maar boekjes lezen.
Nou we zullen het zien……..

• 07 September 2012 - 21:37

JokeRoozen:

Hallo Simone en Ruud.

Om te beginnen wens ik jullie een prettige vakantie toe met veel mooi weer,en ook bedankt
    voor jullie mail.ik ga maandag 10-09 voor 4dagen naar Berlijn wordt om 5:00 met de bus
    opgehaald van station om naar het verzamelplaats te gaan in Beek en daarna gaan we naar
    Berlijn,ik heb er veel zin in.

Groeten van JokeRoozen.

• 07 September 2012 - 22:59

Evelyn:

Nou het begin gaat al helemaal gesmeerd.
    En al wat vis en goud gevangen?
    Gelukkig vonden jullie het de moeite waard om naar de outdoor store te gaan.
    Hebben jullie in iedergeval een foto van een beer; )
    We wensen jullie heel veel fun,beren en zon,tot gauw!!!

• 08 September 2012 - 08:08

Bianca:

Zo zus ik ben weer terug van 3 dagen schoolkamp. Het was erg gezellig en mn barbeque avond werd gewaardeerd.

Leuke foto op jullie uitnodiging!
    Ik denk alleen dat jullie in 1987 zijn getrouwd en niet in 1986!, dan zou het 26 jaar zijn en ben je een jaar te laat met het feest!

Lieve schatten geniet van alle mooie dingen op jullie reis

Dikke kus XXXXX Bianca

• 08 September 2012 - 11:14

Ton:

Ruud & Simone,

Geniet er van! En als reactie op jullie uitnodiging: het voelt waarschijnlijk als alweer een jaar langer...

Groeten, Ton

• 08 September 2012 - 11:22

Willy:

Hallo Ruud en Simone.

Jullie hebben het al weer helemaal te pakken lees ik.
    Lekker elke dag je vuurtje stoken, krijg je ook geen vette keuken!!
    Hoe zit het met de houtaanvoer?

Een opgezette beer is niet zo eng als een levende van zo dichtbij.
    Hoef je niet te rennen!!!

Ik hoop dat je er nog veel tegenkomt in het echt want dat is toch wel speciaal.
    Verder wens ik jullie nog een hele fijne reis en tot de volgende mail.Lieve groeten, Willy.

• 08 September 2012 - 16:58

Ruud En Simone:

Jeetje zeg, heeft de drukker zomaar een foutje gemaakt. Ach dat jaar maken we ook vol hoor!!

• 08 September 2012 - 19:13

Joke:

hoi simone ruud
    Zij Ruud geef me de vijf tegen de beer?
    Ja Simone dat is heel anders koken dan op inductie koken
    Nou jullie hoop gezien en beleefd ga lekker genieten
    Lieve groet joke

• 08 September 2012 - 19:41

Wendy:

Hallo Ruud en Simone,

Nog niet eens een week in Canada en al een hoop beleefd zeg!
    Zit lekker te genieten van de verhalen.
    Lijkt me een rare gewaarwording die beer die jullie de begraafplaats af zagen lopen!
    Leuk 20 oktober een feestje, heb er zin in! Leuke uitnodiging trouwens.
    Nou lekker verder genieten en ik kijk al uit naar het volgende verhaal.

Groetjes XXX Wendy

• 09 September 2012 - 13:38

Fam; V D Berg :

wat is het weer leuk om daar te zijn toch wel weer een beetje bekent wij denken wel veel aan jullie

het is hier ook mooi weer geniet er lekker van groetjes
    en een dikke kus van Ageethxxx

• 09 September 2012 - 17:56

Erna:

Hallo luidjes, leuk weer wat te lezen, en dat je alweer zoveel mee maakt met het lopen de camper de camping's en de dieren geniet maar lekker.
    Jee Bianca wat ben je wakker hahaha had er gewoon overheen gelezen 1986 terwijl ik wist dat het 1987 moest zijn.
    Het is idd een leuke foto en uitnodiging.
    Wij hebben vandaag voor het eerst een stuk gefietst kanoroute j'dorp noorderhaven en weer terug ging goed
    het weer is hier ook prachtig al een dag of 3
    geniet en we lezen het volgende verslag wel weer
    dikke kus

• 09 September 2012 - 17:56

Erna:

Het is idd een leuke foto en uitnodiging.
    het weer is hier ook prachtig al een dag of 3
    geniet en we lezen het volgende verslag wel weer