Combinen - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Combinen - Reisverslag uit Oxbow, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Combinen

01 Oktober 2018 | Canada, Oxbow

Vrijdag 28 sept,
Gister is er een klein stukje gecombined om te kijken of het koolzaad er af gehaald kan worden. Er wordt dan een beetje meegenomen om te testen op de vochtigheid, de uitkomst was nog niet goed. Vandaag weer een test gedaan en die was goed genoeg, dus de combines uit de schuur en gaan. Tussendoor wil Cees nog een test doen dus krijgen Ruud en ik de belangrijke taak om de test uit te voeren. Het is goed genoeg dus wordt er door gewerkt, de roofvogels vinden het ook fijn want die komen direct de muizen vangen die er onderuit komen, soms draaien er wel zeven in de lucht! Als de vrachtwagens vol zijn komen Cees en Bram naar huis en wordt de vracht gelost in een silo. Ondertussen hebben we het eten klaar gemaakt en als dat er in zit gaan ze nog weer verder met oogsten. Later gaan Ruud en ik weer naar het land om de koffie te brengen naar de mannen, we rijden nog langs de bomen om te kijken of we misschien roofvogels of uilen zien meer nee er is niets. Later als Bram en Cees weer thuis komen gaan we nog een potje keezen en daarna naar bed, morgen weer een nieuwe dag.
Zaterdag 29 sept,
De vracht van gister moet nu eerst in de silo’s en daarna gaan we weer naar het land, er kan weer gecombined worden. Als de eerste vracht weer in de truck zit halen wij er weer wat uit om de vochtigheid te testen, want als het te nat is kan er niet door gegaan worden. Maar alles is ok dus gaan maar weer! Soms zien we wel 10 of 12 roofvogels echt mooi om naar te kijken. Na een paar uur moeten de combines en de vrachtwagens naar het volgende stuk land dus dat wordt heen en weer rijden om alles op zijn plek te krijgen en weer verder te gaan. Als Ruud en ik naar huis rijden komen Ellen, Evelien en de kinderen ons te gemoed, ze gaan iets verderop kijken of ze de moose kunnen vinden, er is op facebook een post geplaatst dat ze in de buurt gezien zijn. Ik stap bij de meiden in de auto en we gaan op zoek. En ja hoor we hebben ze gevonden, een mannetje met vrouwtje en een jong, toch weer speciaal om te zien! Later gaan we weer eten maken en als we alles klaar hebben om mee te nemen naar het land meldt Bram dat ze thuis komen eten, dus kinderen weer uit de jassen en het eten op tafel. Als de kids op bed zijn keezen we nog een potje en gaan we allemaal op tijd naar bed.
Zondag 30 sept,
Na het ontbijt gaat Ellen de spullen bij elkaar pakken, zet de kinderen in de auto en vertrekt weer naar huis, misschien zien we ze over een paar weken weer! De mannen gaan weer naar het land en Eef en ik gaan lekker een rondje over het land wandelen. Maken tussen de middag een lekkere lunch die we meenemen naar het land en met z’n allen buiten op eten. Na al dat eten zo moet de koelkast natuurlijk weer gevuld worden dus gaan wij maar even naar de winkel. Die is niet zo als bij ons om de hoek maar een kleine 40 km verderop. Even naar de liquor store voor het bier en daarna naar de andere winkel voor de rest. Voor de terugweg even langs Tim Hortons voor een ice cappuccino, mmmmmm wat is dat toch heerlijk! In de avond wordt er nasi gemaakt en dat eten we in de auto met z’n allen, gezellig joh. Cees en Bram gaan zo lang mogelijk door dus rond 22.30 komen zij pas weer thuis, lange dag op het land voor hun dus. De weersvoorspelling geeft sneeuw op maar we hopen dat ze het fout hebben en dat er morgenochtend gewoon weer geoogst kan worden.
Bye, Bye, tot de volgende keer!

• 01 Oktober 2018 - 03:33

Cees:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen hier. Heel speciaal

• 01 Oktober 2018 - 04:32

Erna:

Wat een belefenis weer en wat wordt er hard gewerkt
    Heb je wel roofvogels op de foto
    Veel plezier nog xxx

• 01 Oktober 2018 - 09:32

Willy:

Mooi dat jullie zo samenwerken, ook gezellig, en hopen dat alles goed binnenkomt.
    En voorlopig maar geen sneeuw he!
    Groetjes.

• 01 Oktober 2018 - 12:05

Tp Dol T.p:

Dit is natuurlijk ook wel eens leuk om mee te maken weer heel
    anders dan met de camper groetjes

• 01 Oktober 2018 - 16:06

Joke Roozen:

Simone en Ruud.

Voor jullie in Canada hele goede verblijf en veel werk plezier
    en evengoed een prettige vakantie.

Met vele groeten van Joke Roozen

• 02 Oktober 2018 - 05:54

Wil Verblauw:

Hoi luitjes wat een verhaal weer, wanneer komt je boek uit Simone, ik ben benieuwd of er nog sneeuw is gevallen. Hier gaat alles wel naar wens nog 6 keer bestralen, morgen weer een gesprek met een arts. Nu meis een ieder de groetjes en een dikke knuffel van ons.