Lekker rustig - Reisverslag uit Quesnel, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Lekker rustig - Reisverslag uit Quesnel, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Lekker rustig

Door: rusi

10 Mei 2010 | Canada, Quesnel

Weer op tijd wakker vandaag en Ruud gaat direct weer vissen in de hoop dat hij wat vangt. Met een fruit ontbijt en een bakkie op de steiger is het al weer prima toefen alleen geen vis te bekennen, om 9.00 uur pakken we de boel weer in en gaan we onderweg naar onze volgende stek. Als we nog maar een paar kilometer van de camping zijn dan komen we een koppel herten tegen, dus even op de rem want voor je het weet steken ze over. Even later weer een aantal en dan zie je dat ze hoog kunnen springen want uit stand gaan ze zo zonder iets te raken over een hekje van 1 ½ meter heen om naar hun maatjes te gaan. Nog op de zelfde weg zien we een grijze vos die lekker muizen aan het vangen is, wat heeft dat beestje een lange staart zeg! Na een stuk gereden te hebben willen we een stop maken in een park maar dat is dicht, dus even verder rijden en daar liepen de koeien gewoon op de weg het gehucht bestaat uit een paar huizen en een kerk en wordt niet eens op de kaart vermeld. De camper neergezet op een veldje en naar de rivier gelopen met een bakkie en een broodje. Ruud weer vissen maar ook hier geen beet. Verder een lekkere rit gehad en je kan merken dat we in een gebied komen waar wat meer bereik is want er komt weer een radio signaal door. Nu hoeven we niet met het volume op 10 mee te zingen met een door eerdere huurders vergeten cd van Simon en Garfunkel (als de vakantie om is kunnen we alle nummers uit ons hoofd hoor wij hebben n.l. geen cd’s meegenomen) Het is mooi weer, ongeveer 18 gr. als we aankomen in Quesnel we gaan op zoek naar de camping en die is snel gevonden. Even aanmelden en lekker lui in de zon zitten met een boek, heerlijk. Vanavond misschien nog een rondje lopen en dan morgen weer op naar de volgende plek.

• 11 Mei 2010 - 10:51

Isolde:

Hey ruud en simone! wat super gaaf om jullie verhalen te lezen. En die foto's zijn ook beautiful! Veel plezier nog en genieten!!

groetjes

• 11 Mei 2010 - 17:07

Hans En Annelies:

Hallo Ruud en Simone
    we zien dat jullie je weer goed vermaken houden zo hoor !! maar Simone wil jij voor ruud in de winkel zo'n blikje vis kopen , vangt hij toch nog wat

gr. en tot de volgende keer

• 12 Mei 2010 - 15:25

Ron Damman:

Lekker sportvissen met wat blikjes van die goudgele rakkers om je heen.
    Het ziet er schitterend uit daar in Canada...ik wens jullie nog veel plezier.

gr.

• 12 Mei 2010 - 17:10

Renata:

Fijn om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Mooie natuur en het zonnetje komt toch langzaam ook jullie verwennen en de temperatuur wordt beter. Alleen dat vissen. Blijf je boodschappen doen Simoon, want als je van de vangst afhankelijk bent dan wordt het op een houtje bijten.
    Kus, Arend en Renata