Eindelijk Vis!!! - Reisverslag uit Squamish, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Eindelijk Vis!!! - Reisverslag uit Squamish, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Eindelijk Vis!!!

Door: rusi

12 Mei 2010 | Canada, Squamish

11 mei 2010
Gister een prachtige rit gemaakt van Quesnel naar Lillooet het was er echt eentje met grote contrasten. Het eerste stuk naar Wiliams Lake was vrij vlak en veel highway ( 4 baans) en dat is dan wel saai om te rijden want ze willen daar allemaal 100 rijden terwijl wij juist wat langzamer willen om van de natuur te genieten. We besluiten om na Wiliams Lake bij Lac la Hache er even af te gaan en het nationale park in te gaan maar bij de afslag aangekomen staat er op het bord dat het gesloten is, dus maar weer verder naar 100 Mile House. Hier hebben we boodschappen gedaan en gaan daarna de weg weer op , de stop willen we maken bij Green Lake maar ook daar is de campground van het park nog gesloten. Dan de camper maar voor het hek neerzetten en toch even eruit met een bakkie en een heerlijk vers broodje. Het is jammer dat het zonnetje niet schijnt want anders hadden we nog beter kunnen zien waarom het meer Green Lake heet. Als we weer gaan rijden besluiten we dat we niet via de highway gaan maar even een weggetje tussen door nemen, lekker rustig en geen auto’s achter je die er langs willen. Maar uiteindelijk moeten we na een tijdje toch de grote weg weer op, na een tijdje rijden wordt het een gewone twee baans weg met af en toe een passeer stuk. We gaan weer aardig de bergen in en het is af en toe een flinke klim. Als we bij het plaatsje Clinton aankomen gaan we weer van de grote weg af we hebben gezien dat er een andere route is en die gaan we proberen. Tijdens het rijden valt Ruud zijn oog op een paar marmotten erg leuk om daar een tijdje bij te kijken. Niet veel verder komen we weer wat herten tegen en dan is het opletten geblazen want ze steken zo over. Dat hebben we wel gezien toen er aan de linker kant een aantal herten stonden en er rechts zo over het hek eentje de weg op kwam, gelukkig reden we niet hard en konden we het goed beremmen onderweg hebben we er eentje zien liggen die wel aangereden was en dat zag er niet zo leuk uit). Aan het einde van de geasfalteerde weg kwamen we bij een meertje en daar langs gereden zien we de weg die we eigenlijk moeten volgen willen we hier doorrijden. We besluiten om de 20 km die we gereden hebben maar weer terug te gaan en de grotere weg te nemen want zo’n klein weggetje en dan ook nog 14% omhoog dat is wel wat te gek met de camper en……. We mogen hier eigenlijk niet rijden dus toch het verstand maar gebruiken en terug. Dit was geen straf want nu zagen we alles nog een keertje en reden we daarna de goede weg weer op. Prachtige uitzichten hoge toppen en diepe dalen erg mooi weer allemaal, en maar kijken waar je uitkomt en of je misschien daar beneden ook wel komt te rijden. Nou nee dus dat was een andere weg , zo zie je maar je weet het nooit. In lilloet aangekomen gaan we naar de camping waarna Ruud even gaat vissen. Als hij terug komt heeft hij niets gevangen we lopen een rondje langs de rivier en zien een plekje waar hij het morgen weer wil proberen.
Vandaag gaan we om 8.00 uur van de camping af en parkeren 10 minuten later de camper bij een soort natuurgebied in aanleg. Ruud gaat met zijn visspullen naar de rivier en ik ga lekker in het zonnetje zitten met een boek en een bakkie. Na een tijdje gelezen te hebben ga ik met het verslag beginnen en als ik net een kwartiertje bezig ben komt Ruud terug. Helemaal in zijn sas hij heeft zijn eerste zalm van 59 cm gevangen( in de Fraser River bij de monding van de Cayoosh creek), maar ook scheldend omdat hij bij het binnen halen zijn hengel heeft neergelegd en er toen op is gaan staan. Alles op de foto gezet de hengel gerepareerd en daarna is hij het weer gaan proberen want dit smaakt naar meer. Ik weet nu wat we vanavond op de firepit klaarmaken want die zalm ligt in de koelkast. Na zijn 2e poging om met een zalm terug te komen kwam Ruudje met lege handen, natuurlijk had hij wel beet gehad en wat verspeeld maar ja dat is nog geen vis……….. gelukkig heeft ie er al eentje en daar moet ie het dan maar mee doen vandaag. We vertrekken richting Whistler en daarvoor moeten we behoorlijk klimmen wel weer mooi hoor maar ook weer veel kouder. Na een tijdje rijden gaan we er eens even uit en wat denk je we moeten door een dikke laag sneeuw lopen!!! Het ligt er al een tijd maar hier en daar zakken we er tot over de enkels in, wat een verschil met vanmorgen toen ik lekker in het zonnetje zat was het 22 gr. en nu slechts 11. Omdat er zo af en toe ook voor de inwendige mens gezorgd moet worden stoppen we bij Pemberton, dit is een nationaal park en als we de camper neer zetten zien we dat we hier 3 jaar terug overnacht hebben ( de rivier die stroomt daar beneden zo lekker hard langs) maar nu gaan we alleen even stoppen om wat eten te maken. We rijden weer verder en als we dan vlak bij Whistler zijn besluiten we om door te gaan naar Squamish en daar een camping op te zoeken. Ruud staat inmiddels zijn vangst te fileren zodat hij het straks lekker op het vuurtje kan roosteren. Nou en hij smaakte prima hoor ik heb dus niets in de winkel gekocht en we kunnen van de week nog een keertje vis eten zo groot was ie. Net even het weer bericht bekeken voor de komende dagen en het wordt morgen nog mooi en daarna wat minder met regen, dus we blijven morgen lekker een dagje hier om te wandelen en in de zon te zitten.

• 13 Mei 2010 - 03:47

Evelyn:

nou ruud gefeliciteerd hoor met de grote vangst.ziet er erg lekker uit,zo vers hebben wij hem zelfs nog nooit gehad.ben blij dat jullie zo genieten in "ons"land.hier is het eindelijk ook lekker weer echt voorjaar en ellen en cees zijn druk op het land bezig.
    groetjes evelyn

• 13 Mei 2010 - 08:12

Papa En Mama:

julie verslag gelezen en de vis ziet er heerlijk uit maar doe voor mij maar een bordje ander vlees mama zal dat wel heerlijk vinden dus maken weer van alles mee sneew en mooi weer van alles wat nu simone en ruud goede reis verder en de groetjes van ons en een dikke pakkert xxxxx

• 13 Mei 2010 - 08:40

Bianca:

Het ziet er allemaal goed uit zeg.Nou waren wij gister in Amersfoort en wat denk je dat we zagen lopen, ja je gelooft het niet een BRUINE BEER!! hij zat rustig te kijken en bleef goed zitten voor de foto Fantastisch!
    Ja we waren in de dierentuin natuurlijk met Jacqueline en Richard
    Een hele leuke dag gehad We vergeten af en toe dat richard nog niet daar geweest is.Dus ik ga ook nog met hem naar lineushof als het wat beter weer wordt.
    Vandaag ga ik mee met Andre die gaat in Alkmaar de vestloop doen en een beretijd neer zetten Ha Ha Dan schreeuw ik hem over de finish voor een eind sprintje
    Dikke kus van ons allemaal XXXXXX

• 13 Mei 2010 - 10:13

groetjes xxx

• 13 Mei 2010 - 11:41

De Buyksies:

Hé Ruud en Simone,
    Eindelijk de zo begeerde vis gevangen! Zag er goed uit. Zo te lezen genieten jullie er met volle teugen van. Volgen met belangstelling jullie verslagen.
    Gr. Rob, Lia, Rick en Mario.

• 13 Mei 2010 - 16:32

Andre:

wat een mazzel ruud dat ze daar ook een visboer hebben....
    Vandaag vrrreselijk door een grote vrouw op opgejaagd en een dik p.r. gelopen nl. 44.39 op de 10 km.
    Geniet er maar van en ik hoop dat het warmer is bij jullie dan hier(8 graden) groeten van DE zwager

• 13 Mei 2010 - 18:18

Erna:

He luidjes lekker weer jullie verslag gelezen heerlijk wat beleven jullie een hoop zeg en rijden veel en zien veel zo te horen, lekker hoor.
    En Ruud helemaal gelukkig met zijn vis maar jij heb er een mooie foto van gemaakt
    en jullie hebben er lekker van gesmuld.
    Het gaat hier weer een stuk beter, Fokke heeft een goeie nacht gehad, en na die dikke zoen ging het nog beterder haha
    doet rustig aan zit nu veel te lezen op de bank, morgen de huisarts even bellen voor een afspraak.
    Je geloofd het niet maar om 8 uur vanavond kwam de zon voor het eerst even kijken vandaag, nou een beetje te laat het was zo koud vandaag.
    Maar jullie komen ook in alle weer type's zeg.
    Nou goeie reis verder doe voorzichtig een hele dikke kus terug en lekker genieten, en mooie foto's
    liefs Fokke en Erna

• 13 Mei 2010 - 22:14

Aaike:

Goed dat jullie niet in Pemberton zijn gaan overnachten! Dan hadden jullie weer nachtmerries gekregen over dat de camper de rivier in zou gaan rollen ha ha ha!

Vandaag hebben we NK gespeeld met West I. We begonnen aan het toernooi als laatste, omdat we verloren van West II, en vorige week in Heerenveen gelijk speelde tegen Noord. Maar we zijn keurig als tweede geëindigd, achter oost. Dat een beter doelsaldo had. Vandaag 4-1,4-0 en 2-1 gewonnen.

Ook de beker finales gekeken, jeetje wat waren de wedstrijden van de mannen mooi.

Geniet van een lekkere dag zon vandaag!!!

Dinsdag tegen het G-team was echt fantastisch!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Mei 2010 - 22:15

Aaike:

Ow en papa, ik ben trots op u hoor! De eerste knappe vis gevangen in Canada! Want drie jaar terug was dat natuurlijk ook prut ;)

• 14 Mei 2010 - 13:49

Marian Bakkum:

Ik ben jaloers op die vis. Wij doen het vanavond met zalm van de lidl! Wat een prachtig land, van sneeuw in de zon. Hier is het ook eindelijk zonnig en lekker, vanmorgen met Wil gewandeld op 't strand. Ook mooi. Leuke verslagen, groeten van Marian

• 20 Mei 2010 - 11:26

Nan:

wat is het mooi daar fijne dagen daar groetjes nan en lenie