Dinsdag en Woensdag - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Dinsdag en Woensdag - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Dinsdag en Woensdag

14 Maart 2013 | Canada, Alameda

Dinsdagochtend om 9 uur vertrokken richting ‘t Zand om Agatha op te halen. De weg was goed schoon de sneeuw was in het oosten en zuiden gebleven dus we waren vlot in Amsterdam. Daar onze chauffeur Aaike gedag zeggen en naar binnen want er waait een gore koude wind. Koffers afgegeven daarna door de douane en op naar de winkels, ja een paar flessen drank halen maar toen ik ze had afgerekend zei dat vrouwtje O, doe het maar niet ik heb niet goed naar uw boardingpas gekeken maar doordat u nog over moet stappen en daar weer moet inchecken zou het kunnen zijn dat u ze dan moet inleveren, nou ja, dan maar niets mee. Flessen dus weer terug en zij geeft mij geld terug, kijk ik later heeft ze gewoon € 30,= te veel gegeven dat is makkelijk shoppen!
Nog even een paar kaarten gekocht geschreven en op de post gedaan en lekker mensen gekeken, wat lopen er toch veel verschillende in de rondte.
Onze vlucht gaat iets later dan gepland de lucht in, ach dat scheelt ons weer wachten in Toronto.
Prima vlucht gehad en de verzorging was weer top. Op Toronto airport was het even opletten waar we naartoe moesten, gelukkig is er een aparte rij bij de douane voor doorreizende passagiers en hoeven we niet in die lange rij!! Alles gaat vlot en als we de koffers hebben gaan we verder om ze weer af te geven bij een band voor Westjet, ja speciaal voor de op doorreis zijnde passagiers.
Wij later weer door de douane en even een lekkere koffie gedronken bij de Starbucks. Tijd om verder te gaan op de volgende vlucht en ook die verloopt goed, al is het wel wat behelpen in dat kleine ding zonder al die luxe.
Na de landing een heel eind lopen om naar de koffers te komen, als we van de trap aflopen zien we ons ontvangstcomité Cees en Evelyn al staan. De kofferband begint te lopen nou, eens kijken waar ze zijn. Na een tijdje kan ik mijn koffer van de band halen en dan wachten op die van Agatha en wachten…………. En wachten………..en…………….Geen koffer!!!!!
Dus vragen of er soms nog meer koffers komen maar nee hoor de koffer dus zoek! Papieren invullen en misschien wordt ie dan eerdaags met de bus naar Alameda gebracht. Nou dat wordt de onderbroek omdraaien ha,ha,ha. Dus naar de auto met een koffer minder en op weg naar Alameda. Om 24.00 uur komen we aan bij het huis van Cees en Eef het is -21°, en er ligt veel sneeuw. Als het 01.00 uur is gaan we maar eens naar bed het is dan in Nederland woensdag ochtend 8.00 dus hebben we ons dagje wel gehad. Na een prima nachtje samen aan het ontbijt, Bram is nu naar school hij heeft mazzel dat Ellen er is want die brengt hem nu dan hoeft ie niet met de bus. Er ligt hier echt enorm veel sneeuw en het is koud joh -12 met een aardig windje.
We zijn lekker bezig geweest hoor, taart gemaakt voor morgen en tussendoor een rondje lopen over het erf. Dat rondje is alleen niet zo groot als vorig jaar want nu ligt overal die sneeuw, dat heeft natuurlijk ook voordelen……….. ik moest een rondje op de sneeuwscooter en dan Ellen er achter op een soort slee. Daarna ging het natuurlijk andersom dus Ellen op de scooter en ik op de slee ja, ja, en dit gebeurt allemaal met een helm en een skibril op leuk hoor. Morgen is het natuurlijk Cees zijn 50e verjaardag en dat gaan we vieren hoor!! De voorbereidingen zijn in volle gang dus dat wordt wel wat.
Groetjes en tot morgen.

• 14 Maart 2013 - 06:58

Diana:

Hoi Simone , heel veel plezier en doe ze daar de groetjes en feliciteer Cees van ons! Liefs Diana

• 14 Maart 2013 - 10:35

Hl V D Berg:

de reis is goed verlopen las ik jammer van de koffer die zoek dat is baalen voor cees want de cadeaus zitten in de koffer???????

GROETJES HENK..

• 14 Maart 2013 - 13:06

Annemieke:

Hey Simone je bent al in Canada jeetje wat vliegt de tijd.
    Nou... ik wens je heel veel plezier en feliciteer je zwager maar met drie dikke zoenen van mij hahaha
    Welkom bij de club vraag maar aan Ruud bij welke club het is Cees... erg gezellig hoor!!!
    Geniet van alles maar vooral van elkaar. Leuk weer die verslagen wij zitten hier ook weer in die witte troep ppfffff mag wel warm water gaan regenen.
    Doeiiiii tot gauw
    Kus Annemieke

• 14 Maart 2013 - 18:51

Erna:

Fijn dat de vluchten goed verlopen zijn, alleen baalen dat de koffer er niet was, ik hoop dat hij inmiddels na gebracht is. zaten daar zijn cadeau's ook in? Maar goed je bent al je spullen kwijt, dumen dat hij terug is.
    Feliciteer hem van mij en hoop dat het een leuk feestje wordt op zijn Hollands.
    Wat een gave foto op de scooter en slee zeg, maar -21 dat is wel erg koud hoor
    Hier is het ook weer wit maar min 1
    Nog veel plezier en de groetjes

• 14 Maart 2013 - 19:29

Renata:

Hoi,
    Gefeliciteerd met onze Abraham, vandaag dan 50 jaar. Voor jullie allemaal een hele fijne dag.
    Groetjes aan iedereen daar en toch je zin he, eindelijke op de toet-toet-scooter.
    Ziet er gaaf uit, die actiefoto.
    Geniet er nog met volle teugen van, dikke kus de Tuitjes xx

• 14 Maart 2013 - 19:59

Jan En Jeanne Verschoor:

allemaal de groeten en de felicitatie,s voor Abraham Cees Welkom bij de groep een fijne dag en maak er wat moois van. XXX jan en jeanne

• 14 Maart 2013 - 20:14

Joke:

Hoi Simone
    Leuk weer je berichtjes jammer van de koffer
    het weer scheeld hier niet zo als in canada koud,sneeuw ik heb ook mijn moonboots aan gehad
    Simone een hele fijne verjaardag maak er wat moois van en geniet met volle teugen
    Groetjes joke xxx

• 14 Maart 2013 - 21:48

Joke Roozen:

Hallo Simone en Ruud.
    hele fijne vakantie toegewenst en heel veel plezier.

groeten joke roozen.

• 14 Maart 2013 - 22:49

Jeroen:

Geniet er van simone en leuk om te lezen dit groeten uit t zand jeroen