Gezellige dag - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Gezellige dag - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Gezellige dag

Blijf op de hoogte en volg

18 Maart 2013 | Canada, Alameda

Zondag 17 maart
Gisteravond zijn we aan het sjoelen geweest, nou dat was een tijdje geleden maar wel weer gezellig. Tussendoor even pauzeren want er moest ijs gegeten worden, ja dat is het voordeel van hier zijn ze hebben verschrikkelijk lekker suikervrij ijs ;)
Zondagochtend staat de thermometer op -14 dat valt dus wel mee maar er staat een flinke wind. Dus toen ik naar buiten ging om de honden uit hun huisje te laten en ze eten te geven had ik mijn jas aan en de capuchon van mijn sweater ver over mijn hoofd getrokken. Brrrrr het is goor buiten, om bij het hondenhok te komen moet ik eerst sneeuw scheppen er is niet zoveel gevallen vannacht maar door de wind is het pad dat er was toch weer verdwenen. Nou ja je krijgt het er warm van dus dat scheelt weer, Flip,Hummer en Trix zijn erg blij en zodra de bakken met voer leeg zijn stuiven ze naar buiten. We gaan een rondje om maar niet te lang want er is weinig aan en dat vinden de honden ook want die zitten al bij de deur te wachten terwijl ik nog aan het lopen ben.
Binnen is het heerlijk warm en met een lekkere kop thee kom ik weer helemaal bij en kan ik bijna aanschuiven voor het ontbijt. Hierna gaat Oma weer verder met sokken breien wat ze heel snel kan en ik krijg van Evelyn les in kralen maken, leuk hoor we gaan kralen maken waar we straks als ze gebakken zijn een armband van maken. Eerst even kleuren uitzoeken en daarna de klei zacht kneden, de pasta machine komt op tafel want daar moeten we de klei doorhalen straks. Ineens horen we een klap tegen het raam Evelyn gaat snel kijken en wat zien we daar……..een kleine specht is er tegenaan geklapt, hij is wat suf dus Eef kan hem pakken maar na een tijdje komt ie bij en vliegt ie door de kamer. Snel weer oppakken dat beestje en naar buiten ermee hij heeft eerst wat moeite maar gaat dan toch de lucht in. De honden rennen er nog achteraan maar kunnen hem niet pakken. Hierna gaan we weer verder met de klei en als we de goede kleuren bij elkaar hebben kan het kneden beginnen, hierna de juiste kleuren naast elkaar leggen uitsnijden en weer aan elkaar plakken. Na een aantal keer door de machine gaan we het bestempelen en verder bewerken, dan stukjes snijden en kralen rollen waarna het in de oven gaat.
Tussendoor met Bram even lunch maken, pannenkoeken en wentelteefjes mmmmm heerlijk. Tja en dan moet je na het eten weer ff een stukje lopen het sneeuwt niet maar door de wind waait er wel sneeuw in de rondte. Als we het pad oplopen wordt het steeds slechter het hele pad wat Cees gister geschoven heeft is weer weg dus kan hij morgen weer beginnen, ach ja je moet de oudjes een beetje bezig houden anders gaan ze zich maar vervelen.
Al die hopen sneeuw nodigen natuurlijk uit tot rottigheid, eerst rollen Bram en Evelyn al door de sneeuw en later is Bram weer aan de beurt als ik hem omgooi en er boven op plof, lachen joh(voor mij dan hé)
Bram en ik zorgen ook voor het avond eten wat prima smaakte en daarna gaan Evelyn en ik weer verder met de kralen, en het resultaat mag er zijn. Een mooie armband met ketting en een sleutelhanger, ik ben er erg blij mee, thuis maar eens kijken of ik het ook kan maken.
Inmiddels is het buiten weer aan het sneeuwen en is er al weer een kleine 10 cm sneeuw bij gekomen, het zal mij benieuwen wat we morgen weer moeten wegschuiven.

  • 18 Maart 2013 - 14:47

    Sonja :

    Hallo Simone en familie,
    Cees alsnog van harte gefeliciteerd met je 50 ste verjaardag,
    wat fijn om telezen dat jullie genieten met elkaar.
    Wat een mooie wereld met al die sneeuw(ondanks de kou)
    Leuk zo creatief met kralen en het eindresultaat mag er zijn!!
    Veel plezier samen en de lieve groeten vanuit Holland.
    Jaap en Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Alameda

op verjaardag

Op verjaardag

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2013

Koeien kijken

20 Maart 2013

Weer zon

18 Maart 2013

Mooi weer

18 Maart 2013

Gezellige dag

16 Maart 2013

Mooie rit

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 86966

Voorgaande reizen:

04 Januari 2019 - 15 Januari 2019

Rusi gaat vreemd

24 September 2018 - 21 Oktober 2018

Oogsten

09 Mei 2016 - 18 Juni 2016

Langste Reis!

10 Mei 2013 - 22 Mei 2013

op verjaardag

03 September 2012 - 06 Oktober 2012

Onze jubileum trip

02 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Camper reis

Landen bezocht: