Weer zon - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Weer zon - Reisverslag uit Alameda, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Weer zon

20 Maart 2013 | Canada, Alameda

Het was verder een mooie dag maandag, de zon scheen volop maar de temperatuurmeter bleef hangen op -7. We zijn een paar keer naar buiten geweest, het sneeuw ligt echt heel hoog Cees moet zijn uiterste best weer doen met de trekker en het schuifbord om de boel weer een beetje begaanbaar te maken. Bram gaat als een malle met de sneeuwscooter over het erf en vooral daar waar Cees net geweest is met de schuif gaat hij super hard. Oma breit nog een sok af en Evelyn en ik gaan weer creatief met de klei aan de gang, echt leuk! Verder hebben Bram en ik vulling gemaakt voor kroketten en ’s avonds heeft Bram met Oma voor het eten gezorgd. Tijdens het eten wordt er bedacht dat Cees morgen maar in de keuken moet staan om het eten te maken. ’s Avonds na het eten weer even een stukje lopen en daarna lekker naar binnen opwarmen bij de openhaard, eerst met thee en later gaan we toch weer voor het koude ijs mmmmmmmmmmm.
Dinsdagochtend kan de bus weer rijden dus Bram gaat na het ontbijt weer naar school. Wij gaan later even een rondje rijden, we komen langs het meer waar nog een paar hutjes staan van de ijsvissers maar het ziet er niet naar uit dat ze nog gebruikt worden( dus Ruud dat mis je niet). Even verderop zijn een aantal herten die hun best doen om aan eten te komen, een mooi gezicht om te zien als die beesten door de sneeuw moeten springen. We rijden door de coulie, een mooie omgeving die er nu heel anders uitziet dan vorig jaar september. Thuis aangekomen stappen Evelyn, Agatha en Simone uit de auto bij het begin van het pad, we moeten tenslotte wel wat aan beweging blijven doen Cees brengt de auto wel thuis. Ondanks dat het koud is loopt het wel lekker, we gaan n.l. voor de wind.
Als Bram thuis komt gaan we kroketten maken en bakken en die smaken goed hoor. Later wordt er weer eens gebeld over de koffer die er nog steeds niet is, we moeten nu heel specifiek zeggen wat er allemaal inzit. Daar waren we al mee begonnen maar nu maken we het helemaal compleet met nauwkeurige beschrijvingen van alles en schrijven het in Nederlands en in Engels.
Cees en Simone zorgen voor het avond eten, macaroni met witte saus lekker hoor.
Later gaan we weer verder met beschrijving van de inhoud van de koffer en daar zijn we wel even mee zoet om dat helemaal goed te doen, dit moet ook want over een paar dagen gaan we al weer naar huis en moet alle info wel bij West Jet zijn. We zullen zien of ie ooit nog terug komt.