Daar zijn we weer - Reisverslag uit Dawson City, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Dawson City, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

21 Mei 2016 | Canada, Dawson City

Hallo allemaal daar zijn we weer met een verslag voor jullie over wat wij de afgelopen dagen hebben gedaan en gezien.
Maandag 16-05
We hebben een mooie camping gevonden maar we zien dat je hier in Juneau alles online moet reserveren, nou dat gaat wat worden met die slechte verbinding bij de Mac! Op zoek naar een visitors info dan maar, nee hoor wij vinden het niet. Bij de Mandenhall Glacier ( a very nice one, Aaike en Ellen!) even wat info gevraagd en zij sturen ons naar Forest Service Juneau! Daar zeggen ze dat we naar de bibliotheek moeten gaan omdat daar goed internet is, het neemt allemaal maar een hoop tijd in beslag en we besluiten direct voor 3 nachten te boeken. Zo, daar zijn we van af. Het is echt een prachtige Campground met een geweldig mooie firepit! De tonijn die we gekocht en gebakken hebben(tja Ruud heeft zelf nog niets gevangen) is heerlijk. Daarna een cinnemonbread geprobeerd te maken maar die mislukt, nou ja volgende keer beter.
Dinsdag 17 -05
We zijn vroeg wakker gaan een rondje over de campground maar geen wild te zien hier, het is trouwens zwaar bewolkt met af en toe regen. We gaan een stuk rijden, naar het eind van de weg, ja dat kan hier echt het stopt gewoon en je moet dus keren en retour. Onderweg hebben een een wandeling gemaakt het is een mooie loop door het bos waar we uiteindelijk bij een meertje moeten uitkomen. Nou na ruim 3 kwartier nog geen meertje in zicht en we besluiten terug te gaan. Als Ruud het later een beetje uitmeet op de kaart waren we dus nog maar op de helft. Nog even gestopt bij een haventje maar Ruud kan niets ontdekken om te gaan vissen ( misschien moet het ook online?) Dan maar even door naar het dorp maar jeetje wat een drukte daar, er liggen 4 cruiseschepen aan de wal en wij gaan snel weer terug naar de rust op de camping. Vandaag geen firepit opstoken want het regent nog steeds.
Woensdag 18-05
Om 6.30 uur douchen, Simone is al klaar en gaat terug naar de camper, Ruud doet er iets langer over hij maakt een extra groot rondje om terug te komen hij had z`n TomTom niet mee nou ja het ontbijt was wel al klaar. We kijken vanochtend nog een keertje down town het is iets minder druk, 2 boten ipv 4. Helaas is de zalmrokerij meer een winkel dan dat we wat zien dus dat is jammer. Het is inmiddels mooi weer dus we gaan lekker naar de campground. Er wordt s avonds een beer gespot maar wij hebben hem niet gezien. Opnieuw een cinnemonbread gemaakt en deze is yummie!!!
Donderdag 19-05
Ja de wekker weer gezet we gaan n.l. weer met de boot mee, het is prachtig weer en volgens Ruud zijn m`n gebeden om weinig wind tijdens de vaardagen goed gehoord. Het is weer een mooie tocht die niet lang duurt 2,5 uur met 70 km per uur over het water. We hebben weer zeehonden, walvissen en dolfijnen gespot en als we de haven van Skagway binnen varen liggen de cruiseschepen daar ook weer. We rijden het dorp uit en hebben een prachtige rit door een landschap met ijs, sneeuw, bergen en bomen. We rijden inmiddels weer in de Yukon en hier is het een uurtje later, het verschil met jullie is nu weer 9 uur. We komen langs meertjes met een prachtige blauw/groene kleur echt schitterend. Met het wildlife is het puur minder vandaag verder dan 1 deer en een paar eekhoorns komen we niet. Een campground vinden is weer lastig vandaag, als we voorbij Whitehorse zijn willen we aan het Laberge Lake gaan staan maar dat gaat niet door, vol! Dan door naar het Fox Lake, nee hoor ook vol! De parkwachter zegt dat het May Long is en dat iedereen 3 dagen met de caravan of camper weg gaat omdat ze vrij zijn, zeker met dit mooie weer. Hij geeft ons nog een paar plekken waar we naar toe zouden kunnen gaan maar dat is wel nog ruim een uur rijden, nou ja het is niet anders. Onderweg zouden we ook nog even bij Twin Lake kunnen kijken al geeft hij ons weinig kans. Maar……. Er was een plek dus snel neerzetten vuurtje stoken en koken, het is tenslotte al 20.00 uur. Als ik dit zit te typen dan is het al 22.30 maar nog compleet daglicht echt zo gek! Ruud zegt ook, ja we komen steeds noordelijker! De volgende ochtend zijn we niet zo vroeg dus rijden we om 9 uur de campground af. Het zonnetje doet zijn best maar wil er nog niet echt doorkomen, nou ja misschien straks. Het is een mooie rit over de Klondike Highway al ziet het er allemaal wel het zelfde uit met af een toe een leuk uitkijkpunt maar met de muziek van Neil Diamond lekker hard aan komen we er wel. Het wildlife laat zich ook niet veel zien vandaag wat konijnen of hazen en een stekelvarken. Als we in Stewart Crossing zijn stoppen we daar om even te kijken bij de info over de zilvermijnen. Het plaatsje op zich stelt echt niets voor, ik zeg al tegen Ruud 2 huizen en 1 benzinepomp bij elkaar geven ze een naam en zetten het op de kaart. Als u links kijkt ziet u het dorp kijkt u rechts dan heeft u het gemist. Maar goed, als we daar dus staan te kijken op de infoborden komt er een man naar ons toe en begint tegen ons te kletsen echt heel leuk over van alles en nog wat. Hij vraagt of we zin hebben in koffie ie heeft ie nog niet zo lang geleden gezet, kom maar mee. We stappen zijn infohokje binnen en daar liggen en hangen al zijn persoonlijke schatten, prachtige foto’s van heel veel wildlife en het noorderlicht en mooie fossielen die hij langs de rivier heeft gevonden. Leuk om een tijdje bij hem te zitten en te praten, ik denk dat ik dat nog wel een tijd had kunnen volhouden maar we gaan weer verder. Hij zegt dat als we de tijd hebben we ook een stuk de Dempster Highway moeten nemen omdat het zo mooi is, we krijgen een boekje van hem mee en besluiten het te doen. Onderweg daar naar toe zien we een beer en nog een stekelvarken, de weg zelf is niet geasfalteerd dus we trillen er flink op los (ach straks op de top of the world highway hebben we dat aldoor)Eerst dachten we van nou ja wat is er nou zo speciaal hier maar het is echt wel mooi. Na 70 km trillen komen we bij de campground aan en we kunnen plek uitzoeken hoor, later komen er nog een paar campers, er zijn dus meer van die gekken zoals wij. De zon komt er nog even bij en we zitten weer heerlijk van het vuurtje af buiten te eten met uitzicht op bergen met sneeuw. Ja dat moet later in de pan op het vuur voor ons afwaswater het ligt hier en daar n.l. nog sneeuw op de campground, leuk toch. Het blijft bijzonder dat je om 24.00 uur bijna gewoon in het daglicht zit bij je vuurtje, om te slapen moeten echt alle gordijntjes goed dicht anders wordt het niets.
Vanochtend weer op tijd eruit en een stuk gaan wandelen, als we nog maar net vertrokken zijn zien we een Moose lopen met 2 jongen zomaar door de rivier heen. Jammer dat wij achter de boompjes staan ( voor jullie dan) want een mooie foto kunnen we niet laten zien. Om 8 uur starten we de motor en gaan op weg naar Dawson City. Als we hier aangekomen zijn gaan we eerst even naar de visitors info, daar zegt de mevrouw dat de Bear Creek Gold Room open is en dat is al 16 jaar niet gebeurt, jullie snappen dus wel wat wij gaan doen straks.
Nou de groetjes allemaal en tot de volgende keer maar weer, dan zijn we waarschijnlijk weer in Alaska omdat we aan de Top of the World Highway gaan beginnen XXX

• 21 Mei 2016 - 22:18

Erna:

weer een super verhaal met een hoop belevenissen, we genieten mee weer, veel liefs xx

• 21 Mei 2016 - 22:43

Aaike:

Another nice glacierrrr!

Geniet maar lekker lieverds! <3

• 21 Mei 2016 - 23:36

Wendy:

Weer lekker genoten van jullie verslag van de afgelopen week.
    Jullie zien en beleven een hoop, ik geniet lekker mee!
    Lijkt mij inderdaad wel heel gek als het s'avonds laat nog zo licht is.

Geniet lekker verder en tot snel dikke

• 22 Mei 2016 - 00:49

Annemieke:

Zo .... Zijn jullie uitgehobbeld???
    Wat een top verhaal van onze verslaggeefster uit Canada Simone Verschoor.
    Nog geen verveling zo te lezen. De slang nog niet gespot Ruud, helaas ik heb niet de groeten kunnen doen. GELUKKIG haha. Ik ga morgen wel door het bos lopen achter het huis. Brrrr
    Ik zou zeggen hou het gas erop en tot het volgende verhaal.
    Adios de stammetjes

• 22 Mei 2016 - 10:45

De Bosweggetjes:

jullie verslag gelezen wat mooi allemaal geniet ervan groetjes x x x

• 22 Mei 2016 - 10:56

T P Dol :

Ruud en Simone
    Wat weer een geweldig verslag. Hier genieten we van.
    groetjes ome Teun en tante Gre

• 22 Mei 2016 - 12:02

Hetty:

Hé Simone, misschien een ideetje voor een boek? Jouw reisverslagen gecombineerd met de mooie foto's en natuurlijk jouw heerlijke recepten. Dat wordt gegarandeerd een bestseller. Geniet maar lekker verder. Groetjes van Hetty.

• 22 Mei 2016 - 12:18

Papa En Mama:

ja simone en ruud dat was weer een geweldig verslag genietver maar lekker van dta verdienen jullie hoor
    en een dikke kus van ons

• 22 Mei 2016 - 12:56

Henny Geervliet:

Prachtig Simone. Kijk uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes en nog een fijne vakantie verder.
    Henny

• 24 Mei 2016 - 18:52

Petra En Dorus.:

Mooi hoor, blijf genieten!