Boottrip - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van rusi - WaarBenJij.nu Boottrip - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van rusi - WaarBenJij.nu

Boottrip

17 Mei 2016 | Verenigde Staten, Juneau

Hallo allemaal daar zijn we weer, het is geen straf hoor Annemiek om te schrijven en helemaal niet als je zulke mooie dingen ziet die je dan met jullie kan delen. Met Ruud z`n nek gaat het goed hoor, hij heeft soms nog wel wat last maar het is goed te doen gelukkig! Voor iedereen die nu denkt huh wat heeft Ruud aan z`n nek, hij heeft 1 week voor de vakantie een ongelukje gehad met de heftruck op z`n werk, hij is daar in een gat gereden en moest naar de ziekenboeg. Foto`s gemaakt van z`n nek en rug maar alles zag er goed uit, hij heeft veel spierpijn gehad en nu heeft ie dus af en toe nog een beetje last. Op de boot geen internet dus nu een heel verhaal, veel leesplezier en tot de volgende keer XXX
Zaterdag 14 mei
Om 2.30 uur opstaan, ja vroeg hè maar we moeten natuurlijk om 3.00 uur bij de ferry terminal zijn. Daar eerst in een rij voor de douane, we moeten even mee naar binnen voor vingerafdrukken en foto’s. We zijn niet bekent genoeg dus mogen we Alaska in. Om 5 uur gaan we de boot op die nog kleiner is dan de oude Teso boot, we halen de sleutel van onze hut en gaan lekker naar buiten. Het is fris maar de zon schijnt! Een ieder doet zijn ding hier aan boord, de èèn ligt te slapen op een zonnebed ( heeft slaapzak en matje mee) en een ander loopt constant rondjes met een aardig tempo. De beste man stopt even om ons te vertellen dat we veel vuurtorens tegenkomen en dat het mooi is om te zien zo van het schip af, en dat we moeten opletten op de spay van de walvis want die zijn er ook. De klok is inmiddels nog een uurtje terug gegaan en het verschil met Nederland is inmiddels 10 uur. Het is prachtig wat we allemaal zien, mooie bergen met en zonder sneeuw en 4 orka’s alleen zijn ze alweer verdwenen tegen de tijd dat we er een foto van willen maken. Pech dus voor jullie maar wij hebben ze op onze harde schijf staan. We komen echt ogen te kort hier aan boord, aan alle kanten zien we zulke mooie dingen, Ruud zit het liefst de hele tijd aan de voorkant bij de grote ramen zodat hij alles in de gaten kan houden.
De eerste haven is die van Ketchikan, we hebben 3 uurtjes de tijd om hier van boord te gaan. Zoals bij de meeste steden is de haven wat verder afgelegen alleen de grote cruise schepen liggen bijna in de stad! We gaan dus aan de wandel en na een uurtje lopen in de zon vinden we het wel best, we kunnen nog verder maar het zijn allemaal winkeltjes en dat is nou net niet aan ons besteed en besluiten terug te gaan naar de boot. We komen een Mac tegen en gaan daar dus even internetten, het laatste nieuws lezen en nog even wattsappen met Aaike. Terug aan boord zien we dat het passagiers aantal is gestegen naar 133. We zien onderweg zeehonden, kleine dolfijnen die alleen met hun rugvin een beetje boven komen en een walvis waarvan we de staart nog net kunnen zien. Om 21.30 leggen we aan in de haven van Wrangell, we blijven aan boord want over 3 kwartier gaan we weer en het wordt al donker. We maken nog een paar foto’s en vonden het dan wel genoeg voor vandaag, we gaan slapen.
Zondag 15 mei
De haven van Petersburg hebben we gemist hier zijn heel wat mensen van boord gegaan want er zijn er nog maar 71 over. Het is 2 uur in de nacht en soms moet je gewoon even je rust pakken om alle indrukken te verwerken. Om 5.45 komen we aan in Kake er gaan een paar mensen af en er komen er een paar bij zodat er nu 76 aan boord zijn, Ruud heeft dan de eerste dolfijnen, zeehonden en bald eagles alweer gespot, ik wordt pas om 5.15 uur wakker, goed spul hoor die oordoppen! De zon schijnt alweer dus het belooft een mooie dag te worden aan boord van de Matanuska. Als we de haven ( nou ja aanlegsteiger) van Kake verlaten zien we dat op èèn van de eilandjes allemaal kruizen staan, zou dat een kerkhof zijn? Ja hoor bij navraag aan het personeel is ons vermoeden bevestigd. Als ik dit schrijf is het 7.30 uur en zit ik heerlijk in de zonder achter op het schip, we zullen zien wat voor moois deze dag ons weer brengt. Alles wat we tot nu toe gezien hebben is echt prachtig, we hebben natuurlijk even getwijfeld of we dit wel moesten gaan doen maar gelukkig hebben we het gedaan want het is echt SUPER MOOI. Rond 13.00 uur hebben we al zoveel dieren gezien, dolfijnen, zeeotters en orka’s!!! Het is toch wel heel speciaal als je die dieren zo ziet gaan in het water, ze komen niet heel hoog uit het water maar we hebben ze toch wel goed kunnen zien en weet je wat……… jullie hebben geluk, we hebben ze op de foto kunnen zetten. We varen inmiddels in een vrij smal vaarwater tussen de eilandjes door en dat is wederom genieten. Hoe meer we richting Sitka varen des te meer wolken, die blijven zeker een beetje hangen tussen de bergen. Als de boot aan de kade ligt gaan we een stuk wandelen opzoek naar een koffietent of zo maar als we dat gaan vragen verteld de jongen dat we Down Town moeten, nou dat gaan we dus niet lopen het is 7 mijl. Het weer wordt er niet beter op het begint te regenen dus gaan we retour naar de ferry, zo veranderlijk kan het dus zijn een paar uur geleden nog lekker warm en nu dit. Aan boord wat gegeten en we gaan vroeg de hut in we moeten tenslotte om 2 uur de boot weer af in Juneau. Het is 1.30 uur de wekker gaat he moeten we er nu al uit, boven verwachting hebben we gewoon een aantal uur lekker liggen pitten. Alle spullen gepakt en eruit, komen we bij de balie zien we dat de boot een half uur later aankomt……..jeetje hadden we dat geweten! Het is inmiddels 3 uur als we de boot afrijden en om 3.30 zien we een camping waar we maar gewoon oprijden een plekje zoeken en weer verder gaan met onze nachtrust. Nou dat is ook gelukt hoor het is 8.30 als we wakker worden, nu opzoek naar de vogelboekjes. Gister al een paar keer in alle kasten gekeken, niets, vanochtend dus weer alles op z`n kop, niets, heb je onder de stoelen gekeken, ja, maar als ik dan spullen aan het opruimen ben zie ik ze liggen. Naast de stoel geschoven tussen een bankje, ja daar lag het gordijn bovenop dus had ik ze verstopt zegt Ruud. Nou ja ze zijn er weer hij kan alles weer goed bestuderen.

• 17 Mei 2016 - 05:39

Evelyn:

Wauw wat mooi allemasl weer!!

• 17 Mei 2016 - 05:52

Wily:

Schitterend! Wat een een mooie foto,s ook!

• 17 Mei 2016 - 08:03

Erik En Sandra:

Fantastisch om dit mee te beleven. Veel reisplezier nog.

• 17 Mei 2016 - 08:39

Annemieke:

De dag kan niet mooier beginnen een verslag uit Canada en prachtige foto's.
    Jullie ritme wordt aardig verstoord met al dat vroege opstaan voor het op en afgaan van de boot. Oh jee die Ruud dat wist ik niet van die val. Wat heb jij toch met vallen Ruud??

• 17 Mei 2016 - 08:43

Annemieke:

Vervolg haha
    Gelukkig fysiotherapeut bij de hand hè Simone? Nou luitjes ik vlieg morgen naar het land van de slang, ik zal de groetjes van je doen Ruud (haha)
    Tot de volgende story dikke kus de stammetjes

• 17 Mei 2016 - 08:50

Anja:

Wauw mooiii , geniet lekker

• 17 Mei 2016 - 10:10

Wil Verblauw:

Nu Simone dat was weer even genieten, niet zeeziek geweest en wat een mooie foto's
    Doe de groetjes aan mijn vriend, en ga genieten van jullie volgende trip maar dat zal
    vast wel lukken. Lieve groetjes.

• 17 Mei 2016 - 10:11

Joke:

Simone Ruud

Jullie eerste week zit er al weer op
    Veel moois gezien en gedaan
    Gelukkig gaat het al weer beter met Ruud
    Blijf genieten van alles

• 17 Mei 2016 - 10:52

Peter Benschop:

Wat n reis zijn jullie aan t maken. Fantastisch. Je kunt er wel n boek over schrijven.
    Ik blijf jullie volgen. Genieten doen jullie, dus dat hoef ik niet te zeggen.

• 17 Mei 2016 - 12:48

Renata :

Door jullie ogen weer genoten van de trip. Gelukkig ook Nog op de harde plaat.
    Enjoy your trip

• 17 Mei 2016 - 13:28

Erna:

WOUW wat een leuk verhaal weer neer gezet en een hoop beleefd, wij dus ook, echt zo leuk hoe jij ons mee laat genieten met je woorden en foto's
    Wat een avontuur weer op de boot nou geniet in deze omgeving de foto's zijn prachtig en veel plezier xxx

• 18 Mei 2016 - 12:32

Warna:

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen en via de foto's een kleine impressie van wat jullie daar zien. Geniet er maar lekker van en zo kunnen wij ook een beetje meegenieten. Groetjes en veel plezier.

• 18 Mei 2016 - 17:54

Ina:

Heerlijk dit verslag je ziet het gewoon voor je , jullie genieten echt wel

• 18 Mei 2016 - 21:03

Hetty:

Heerlijk om dit te lezen en wat een mooie foto's. Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur.
    Groetjes.

• 19 Mei 2016 - 21:34

Trix Luitwieler:

de foto's zien er prachtig uit ben benieuwd naar de volgende en reisverslag fijne reis verder groetjes trix

• 21 Mei 2016 - 21:47

Diane:

Wat een prachtige belevenissen zeg, als ik dit lees zie ik het voor me, en reizen we zo een beetje met jullie mee.... En die orka's..!! Om stil van te worden volgens mij!! En niet zeeziek geworden, super!! Dikke kus xxx