Mindelo - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van rusi - WaarBenJij.nu Mindelo - Reisverslag uit Mindelo, Kaap Verdië van rusi - WaarBenJij.nu

Mindelo

05 Januari 2019 | Kaap Verdië, Mindelo

In alle vroegte zijn we vertrokken vanochtend, het ging allemaal snel dus ruim op tijd aanwezig op Schiphol. Afscheid nemen van Ruud ( helaas het is een meiden vakantie deze keer) en naar binnen. Koffers inchecken, douane en hup.........aan het ontbijt. Even later lekker wat van de Starbucks en boarden. Dit duurt wat lang maar we komen evengoed op de zelfde tijd aan hoor, gewoon even het gas erop;) Prima vlucht gehad hoor ook die 6 uur zijn zo om, na de landing moeten we op het vliegveld ( ondanks andere berichten) toch nog in de rij voor een visum, oeps dat worden een paar drankjes minder! Met de taxi naar ons Guest House en daar gaat alles nog met pen en papier, zelf even je naam en paspoortnummer noteren in de agenda en met wat Engels, Portugees en handen en voeten werk worden we wegwijs gemaakt in ons onderkomen. Koffers neerzetten, omkleden en aan de wandel. Leuk hoor je bent echt in een "andere wereld" We zijn van alles tegengekomen, zwerfhonden, zwerfmensen, een vrouw met een mand bananen op haar hoofd, een markt met spullen wat bij ons nog niet in de kringloopwinkels zou staan, mensen die bij de haven een kaartspel doen waar het er zeer fanatiek aan toe gaat ( of het lijkt zo) en waar denk ik ook gegokt wordt. We gaan bij een tentje op de markt wat drinken en ze vragen of we ook willen eten, we twijfelen maar doen het toch, we zien wel wat we krijgen. De man komt met 2 flesjes bier en even later met 2 borden vol met rijst met daarbij een stoof van aardappel, wortel, vlees en nog iets waarvan we niet weten wat het is. De piri piri wordt erbij gezet in een plastic pot van zaanse mayo ;) en eten maar. Nou het smaakt best hoor alleen is het veel te veel maar dat is dan weer voer voor de zwerfhonden of gaat die man die al 10 rondjes om de tent heeft gelopen er op wachten?? We weten het niet. We doen nog diverse terrasjes aan eten in de avond een pizza met muzikale begeleiding van de plaatselijke band en gaan een beetje op tijd naar bed. Maar....... dat gaat niet zomaar lukken want als we het licht aandoen zien we iets wegschieten.... neeeeeee kakkerlakken!!! Nou ja even meppen en dan toch maar slapen, we weten wel dat we vanavond de ramen dicht houden zodat ze niet naar binnen kunnen! Doei, doei, tot de volgende keer, Groeten vanuit een lekker warm Kaapverdië, AaiSi XXX

• 05 Januari 2019 - 08:26

Hans & Annelies:

altijd leuk om jullie reisverslag te lezen dus ook weer deze reis
    we lezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad en zijn gearriveerd bij het hotel
    geniet maar lekker samen en hou de ramen en deuren maar goed dicht daar
    dan komen er ook geen ongewenste vriendjes binnen hahaha

groetjes van ons

• 05 Januari 2019 - 08:42

Erna:

Wat leuk weer een heerlijk reisverslag, je schrijft altijd zo leuk van wat jullie mee maken.
    Echt mee genieten.
    Nou meiden fijn dat alles goed verlopen is tot nu toe en veel plezier. xx

• 05 Januari 2019 - 09:56

SHISHCO Koopmans SY:

Sao Vincente is prachtig, maar ga zeker ook een paar dagen naar Santo Antao.

• 05 Januari 2019 - 12:03

Joke:

hoi meiden ik ga weer lekker mee op vakantie!
    weer genieten van het reisverslag
    alles prima verlopen Simone,Aaike veel plezier xxx

• 05 Januari 2019 - 12:58

Wendy:

Leuk dat je het hier weer gaat bijhouden, weer lekker wat te lezen.
    Fijn dat jullie goed zijn aan gekomen en nu lekker samen genieten!!

Dikke knuffel Wendy

• 06 Januari 2019 - 05:45

Hetty:

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Heel veel plezier samen. En een tip voor kakkerlakken.....een bus haarlak (vraag maar aan Arend, hahaha).

Groetjes van Hetty

• 06 Januari 2019 - 10:29

Tp Dol T.p:

Simone en Aaike leuk dat we weer mee mogen genieten van
    jullie belevenissen .Veel plezier groetjes ome Teun Tante Gre

• 06 Januari 2019 - 13:42

Diane:

Nou aan dieren geen gebrek daar, zou wat voor mij zijn, ik zou de hele dag hongerige mondjes vullen...

• 06 Januari 2019 - 15:14

Joke Roozen:

Lekker genieten in de warmte Simone en Eike.