Weer een mooie dag - Reisverslag uit Donald, Canada van rusi - WaarBenJij.nu Weer een mooie dag - Reisverslag uit Donald, Canada van rusi - WaarBenJij.nu

Weer een mooie dag

Door: rusi

23 Mei 2010 | Canada, Donald

Zaterdag 22 mei, Met alweer een lekker zonnetje gaan we op pad eerst stoppen we nog even in het dorp want we hebben gister gelezen dat de wekelijkse markt weer begonnen is. Als we op zoek gaan naar een parkeerplaats zien we de markt en besluiten om door te gaan er staan n.l. een paar kraampjes met jam, honing enz. kleden van patchwork en gehaakte pannenlappen , nou niet iets waar we voor warm lopen. Onderweg stoppen we nog een keer bij een rommelmarkt waar ze net als thuis werkelijk van alles te koop aanbieden maar ook dingen die bij ons denk ik verboden zijn. Bij een stalletje van een indiaan liggen allemaal van die grote messen nou dat zie je bij ons niet hoor!
Maar ook veel oude golf spullen en golf ballen die ze dus in eierdozen verkopen 12 voor $ 1,= wel leuk om te zien maar we hebben er niets gekocht.
Als we bij Kelowna aan komen besluiten we langs de westkant van het Okanagan Lake rijden, dit is een rustige weg waar we bij het Bear Creek park nog even de kuiten testen tijdens een wandeling.
Verder is het een rustige rit met hier en daar wat hobbels in de weg, na 30 km zien we iets op de weg liggen een auto die voor ons rijd stopt maar rijd weer door. En als wij daar aankomen zien we een tas liggen we besluiten te stoppen en Ruud gaat de tas pakken, weer in de camper maakt hij de tas open en daar zit een iPod , portemonnee ( die al open was), en nog wat andere dingen in. Er zit maar een paar dollar in de knip en een pasje met foto van iemand die de indianen status heeft. We besluiten het bij het eerst volgende politie bureau af te geven, maar voor dat we die gevonden hebben zijn we 50 km verder. In het plaatsje Armstrong gaan we naar het bureau maar daar is niemand, er hangt wel een telefoon in een kastje en die moet je oppakken als je de politie nodig hebt. Nou goed Simone pakt die telefoon en dan krijg je iemand aan de lijn die vraagt in welke plaats je bent en of er emergency is, nou nee dat was het niet dus verteld waarom we daar waren en toen zei ze dat ik even moest wachten. Na een tijdje kreeg ik iemand anders aan de telefoon die zei dat er een agent onderweg was naar het bureau, en ja hoor dat was zo. Een aardige man die van alles wilde weten en zei dat ze het erg op prijs stelde dat we de moeite hadden genomen om die tas te brengen, hij wilde wel mijn gegevens hebben en vroeg mijn naam. Ja en dat kunnen ze niet zo opschrijven dus moest ik het spellen en toen vroeg hij maar of ik het zelf even in zijn boekje wilde neerzetten waarna hij me nogmaals bedankte en een goede reis wenste verder. Na deze goede daad rijden we verder in de soms hevige regen en stoppen in Sicamous bij een camping, de beheerder is er even niet maar op het papiertje dat er hangt staat dat we gewoon een plekje kunnen zoeken en dat ze ons wel vinden. En als we een tijdje staan en met een bakkie lekker in het zonnetje zitten komen er een man en een vrouw aanlopen waarvan ik dacht dat het de plaatselijke junk was vragen hoelang we blijven en zegt dan wat we moeten betalen. Dat waren kennelijk de beheerders dus betaald en verder in de zon zitten. Later die avond nog aan een spel meegedaan met de Canadese buren dat was heel leuk.

Zondag 23 mei, Ruud gaat vissen het is dan nog bewolkt maar later komt het zonnetje erdoor en als hij terug komt gaan we heerlijk in de zon ontbijten. Mevrouw de campingbaas komt nog met een formuliertje en vraagt of wij die soms willen invullen, ik moet zeggen ze zag er beter ui dan gister. Om 11.30 vertrekken we van de camping, een latertje vandaag, en gaan we naar Donald een klein plaatsje voor Golden. Na een half uurtje ziet Ruud een flinke waterval, we besluiten te keren en daar even te kijken. Nou het was de moeite waard, eerst moesten we een aantal trappen op en daarna over een hangbrug en van daar zagen we de waterval wat een water komt er dan naar beneden. Onderweg zien we weinig wild behalve een aangereden coyote, na de wat vlakkere bergen van het zuiden zien we ze nu toch weer veranderen in spitse punten. We slingeren flink om de bergen heen zodat je niet precies weet waar je nu uitkomt.
De camping ligt wat verder van de weg af, lekker rustig dus maar de trein horen we in de verte wel. Als ik ga betalen bestel ik meteen hout bij de beste man omdat we gister alles opgestookt hebben, hij komt met een karretje vol hout aan dus we dachten zoooo dat wordt lang stoken! Nou vergeet het maar er werd een stapeltje afgegooid en dat was het, de rest maar bij elkaar zoeken dan.
Inmiddels heeft Ruud het vuurtje aangemaakt en kan het eten er zo op dus dat wordt weer genieten. We staan rondom tussen de bergen met vers besneeuwde toppen, volgens de camping baas is dat gister gevallen!

• 24 Mei 2010 - 07:22

Arend En Renata:

Hallo Vakantiegangers,

Was een paar berichtjes achter maar jullie maken daar ook van alles mee, regen, sneeuw, zon grote temperatuur verschillen enz. Kan wel lezen dat jullie het ontzettend naar jullie zin hebben en volop genieten van wat de natuur bied. Doe verder rustig aan en spreek jullie.

Groetjes Arend en Renata.

• 24 Mei 2010 - 16:23

Jacqueline:

Wow Grote brug!
    Op wintersport bij ons was ook een grote brug voor foto's te maken maar deze is toch wel wat groter

• 24 Mei 2010 - 17:09

Papa En Mama:

hallo allemaal je verslagen weer gelezen en de fotos weer bekeken heel erg mooi we hadden hier met de pinksteren mooi weer en dat bij jullie het weer ook maar een beetje mag opknappen en de laaste weken wat vaster mag worden nu simone en ruud de groeten van hier en tot ziens doei xxxx pa en ma

• 26 Mei 2010 - 21:41

Annemieke:

Hey wat is dat mevrouw Verschoor FIKKIE stoken?? Mag dat wel met al dat groen om je heen.
    Gelukkig is het daar niet heel droog zo te horen.
    Geniet nog even want voor je het weet zijn jullie weer in het Helderse wereldje.
    groetjes de "stammetjes"